3D mini vrtuľník so 120° CCPM cyklickou doskou a novým, plne nastaviteľným 3G flybarless stabilizačným systémom OFS3 (prepínateľné režimy stabilizácie/3D akrobacie, podrobné nastavenia v mobilnej aplikácii) s rotorom s priemerom 434 mm poháňaným bezkartáčovým motorom s funkciou regulátora. ARF súprava vrátane LiPo akumulátora umožňujúceho používať RC súpravu s miniatúrnym prijímačom kompatibilným so systémom S.BUS/DSM2/DSMX/ obojsmerným CRSF. Modul Bluetooth® na nastavenie v mobilnej aplikácii OMPHOBBY.Zobraziť celý popis

Cyklická doska CCPM riadená elektronicky miešanými servami, bezlopatková "bezkormidlová" rotorová hlava s novým, teraz v mobilnej aplikácii plne nastaviteľným trojosovým gyroskopickým systémom 3G namiesto bežného mechanického stabilizátora a giroskopom stabilizujúcim vrtuľník okolo zvislej osi, výkonný striedavý motor a elektronický regulátor otáčok s funkciou regulátora, inteligentná riadiaca jednotka umožňujúca prevádzku v režime stabilizácie sklonu vhodnom pre vrtuľníkových začiatočníkov, ako aj v režime 3D pre divokú akrobaciu bez obmedzení - to všetko nájdete v mini vrtuľníku M2 EVO MK2 s priemerom rotora 434 mm!
Poďme sa bližšie pozrieť na tento najnovší skvost z konštrukčných kancelárií OMP Hobby. Základ konštrukcie trupu tvorí duralové motorové lôžko a kryt hlavného hriadeľa s pripevnenými uhlíkovými bočnicami a priečnikmi, plastovou ližinou a chvostovým nosníkom z profilovanej duralovej rúrky s uhlíkovým vertikálnym stabilizátorom. V ráme je umiestnený nový výkonnejší bezkartáčový elektromotor Sunnysky® R40 s vyšším KV750 s otočným krytom, ktorý priamo, bez obvyklých prevodoviek, poháňa nosný rotor. Podobne je vyvažovací rotor poháňaný priamo miniatúrnym bezkartáčovým motorom Sunnysky® R13-3. Celá mechanika je tak maximálne jednoduchá a odpadajú problémy s drhnúcimi klznými plochami, opotrebovanými prevodmi alebo preklzávajúcimi pohonmi.
Robustný hlavný hriadeľ s priemerom 4 mm je uložený v guličkových ložiskách. Cyklistická doska je duralová, rovnako ako hlava rotora s nosičmi lopatiek. Vďaka systému 3G flybarless a elektronickému CCPM je rotorová hlava s optimalizovanou geometriou veľmi jednoduchá. Nosiče listov nosného rotora sú krásnou zmenšeninou nosičov "veľkých" RC vrtuľníkov - so všetkými tými guličkovými ložiskami a tlmiacimi vložkami!
Elektronika vrtuľníka pozostáva z inteligentnej riadiacej jednotky s novým bezlopatkovým 3G regulátorom OFS3 s integrovaným elektronickým regulátorom otáčok s funkciou regulátora pre motor nosného rotora a regulátorom pre motor vyrovnávacieho rotora; a tromi 10g digitálnymi servami (1,65 kg.cm, 0,08 s/60°), ktoré riadia zmiešanú cyklickú dosku CCPM (120°). Na ovládanie vrtuľníka budete potrebovať minimálne šesťkanálovú RC súpravu s miniatúrnym prijímačom s portom S.BUS (alebo tiež DSM2/DSMX a teraz aj s obojsmerným protokolom CRSF s telemetriou - podporované sú systémy TBS Crossfire, Tracer a ExpressLRS). Na jednoduché lietanie nie je potrebné ani počítačové ovládanie vysielača (všetky potrebné mixy má na starosti ovládač), stačí 4 kanály "na noži" a piaty kanál s dvojpolohovým prepínačom na prepínanie režimov ovládača s stabilizáciou a 3D. Samozrejme, na úplné klasické a 3D lietanie potrebujete počítačový vysielač s nastaviteľnými 2-3 letovými režimami s minimálne päťbodovými kolektívnymi krivkami pre visenie a akrobaciu a ďalším režimom pre autorotáciu. Vďaka rozsiahlym možnostiam nastavenia ovládača v mobilnej aplikácii (vrátane podrobného nastavenia regulačnej slučky PIDF) možno väčšinu nastavení, ktoré predtým vyžadovali pokročilú počítačovú RC súpravu, vykonať na mobilnom telefóne v aplikácii (pre operačné systémy iOS aj Android). Môžete, ale nemusíte - riadiaca jednotka sa dodáva predkonfigurovaná; jej základné parametre môžete v prípade potreby doladiť aj pomocou programovacieho tlačidla a indikačných LED diód na riadiacej jednotke, ako to bolo v prípade starších verzií riadiacich jednotiek OMPHOBBY.
Ľahko odnímateľná športová kabína je vyrobená z veľmi ľahkého výlisku z odolného plastu - môžete si vybrať z troch farebných prevedení zaručujúcich dobrú viditeľnosť a čitateľnosť" polohy vrtuľníka vo vzduchu. Vrtuľník je poháňaný trojčlánkovým LiPo akumulátorom 11,1 V 750 mAh so záťažovou kapacitou 60C (s konektorom XT30), ktorý je umiestnený na spodnej strane trupu. Poskytne vám až 10 minút jednoduchého lietania alebo až 4 minúty agresívnej 3D akrobacie.
Vrtuľník sa dodáva kompletne zostavený s predkonfigurovanou riadiacou jednotkou, takže stačí vrtuľník vyložiť, zapojiť S.BUS/DSM2/DSMX/CRSF kompatibilný prijímač, nabiť pohonný akumulátor, podľa podrobného návodu s názornými obrázkami nastaviť vysielač, skontrolovať všetky funkcie vrtuľníka - a môžete vzlietnuť!
M2 EVO MK2 je plne 3D vrtuľník s kolektívnym riadením - a ako taký predpokladá a vyžaduje primerané skúsenosti pilota. Nie je to "dron", pri ktorom len stlačíte plynovú rukoväť, vzlietne a visí "ako pribitý" bez akéhokoľvek zásahu do ovládania. M2 EVO MK2 si naplno užijú stredne pokročilí až pokročilí piloti, ktorí už majú skúsenosti s lietaním kolektívne riadených ("šesťkanálových") vrtuľníkov. S dostatočnou dávkou vytrvalosti, pokory, predchádzajúcim usilovným tréningom na počítačovom RC simulátore, pod dohľadom skúseného pilota a používaním stabilizovaného režimu však môže s M2 EVO MK2 začať lietať aj začiatočník.
Súprava vrtuľníka ARF obsahuje: 100% zostavený a na lietanie pripravený model M2 EVO MK2, modul Bluetooth®, LiPo 11,1 V 750 mAh 60C napájací akumulátor, náhradný hlavný hriadeľ a hriadeľ nosného rotora, náhradné páky serv a malá sada skrutiek, prípravok na vyrovnanie cyklickej dosky, pevná penová krabica z EPP s odklopným vekom na bezpečnú prepravu a uskladnenie modelu, návod na obsluhu modelu a nastavenie riadiacej jednotky.
Cyklická doska CCPM riadená elektronicky miešanými servami, bezlopatková "bezkormidlová" rotorová hlava s novým, teraz v mobilnej aplikácii plne nastaviteľným trojosovým gyroskopickým systémom 3G namiesto bežného mechanického stabilizátora a giroskopom stabilizujúcim vrtuľník okolo zvislej osi, výkonný striedavý motor a elektronický regulátor otáčok s funkciou regulátora, inteligentná riadiaca jednotka umožňujúca prevádzku v režime stabilizácie sklonu vhodnom pre vrtuľníkových začiatočníkov, ako aj v režime 3D pre divokú akrobaciu bez obmedzení - to všetko nájdete v mini vrtuľníku M2 EVO MK2 s priemerom rotora 434 mm!
Poďme sa bližšie pozrieť na tento najnovší skvost z konštrukčných kancelárií OMP Hobby. Základ konštrukcie trupu tvorí duralové motorové lôžko a kryt hlavného hriadeľa s pripevnenými uhlíkovými bočnicami a priečnikmi, plastovou ližinou a chvostovým nosníkom z profilovanej duralovej rúrky s uhlíkovým vertikálnym stabilizátorom. V ráme je umiestnený nový výkonnejší bezkartáčový elektromotor Sunnysky® R40 s vyšším KV750 s otočným krytom, ktorý priamo, bez obvyklých prevodoviek, poháňa nosný rotor. Podobne je vyvažovací rotor poháňaný priamo miniatúrnym bezkartáčovým motorom Sunnysky® R13-3. Celá mechanika je tak maximálne jednoduchá a odpadajú problémy s drhnúcimi klznými plochami, opotrebovanými prevodmi alebo preklzávajúcimi pohonmi.
Robustný hlavný hriadeľ s priemerom 4 mm je uložený v guličkových ložiskách. Cyklistická doska je duralová, rovnako ako hlava rotora s nosičmi lopatiek. Vďaka systému 3G flybarless a elektronickému CCPM je rotorová hlava s optimalizovanou geometriou veľmi jednoduchá. Nosiče listov nosného rotora sú krásnou zmenšeninou nosičov "veľkých" RC vrtuľníkov - so všetkými tými guličkovými ložiskami a tlmiacimi vložkami!
Elektronika vrtuľníka pozostáva z inteligentnej riadiacej jednotky s novým bezlopatkovým 3G regulátorom OFS3 s integrovaným elektronickým regulátorom otáčok s funkciou regulátora pre motor nosného rotora a regulátorom pre motor vyrovnávacieho rotora; a tromi 10g digitálnymi servami (1,65 kg.cm, 0,08 s/60°), ktoré riadia zmiešanú cyklickú dosku CCPM (120°). Na ovládanie vrtuľníka budete potrebovať minimálne šesťkanálovú RC súpravu s miniatúrnym prijímačom s portom S.BUS (alebo tiež DSM2/DSMX a teraz aj s obojsmerným protokolom CRSF s telemetriou - podporované sú systémy TBS Crossfire, Tracer a ExpressLRS). Na jednoduché lietanie nie je potrebné ani počítačové ovládanie vysielača (všetky potrebné mixy má na starosti ovládač), stačí 4 kanály "na noži" a piaty kanál s dvojpolohovým prepínačom na prepínanie režimov ovládača s stabilizáciou a 3D. Samozrejme, na úplné klasické a 3D lietanie potrebujete počítačový vysielač s nastaviteľnými 2-3 letovými režimami s minimálne päťbodovými kolektívnymi krivkami pre visenie a akrobaciu a ďalším režimom pre autorotáciu. Vďaka rozsiahlym možnostiam nastavenia ovládača v mobilnej aplikácii (vrátane podrobného nastavenia regulačnej slučky PIDF) možno väčšinu nastavení, ktoré predtým vyžadovali pokročilú počítačovú RC súpravu, vykonať na mobilnom telefóne v aplikácii (pre operačné systémy iOS aj Android). Môžete, ale nemusíte - riadiaca jednotka sa dodáva predkonfigurovaná; jej základné parametre môžete v prípade potreby doladiť aj pomocou programovacieho tlačidla a indikačných LED diód na riadiacej jednotke, ako to bolo v prípade starších verzií riadiacich jednotiek OMPHOBBY.
Ľahko odnímateľná športová kabína je vyrobená z veľmi ľahkého výlisku z odolného plastu - môžete si vybrať z troch farebných prevedení zaručujúcich dobrú viditeľnosť a čitateľnosť" polohy vrtuľníka vo vzduchu. Vrtuľník je poháňaný trojčlánkovým LiPo akumulátorom 11,1 V 750 mAh so záťažovou kapacitou 60C (s konektorom XT30), ktorý je umiestnený na spodnej strane trupu. Poskytne vám až 10 minút jednoduchého lietania alebo až 4 minúty agresívnej 3D akrobacie.
Vrtuľník sa dodáva kompletne zostavený s predkonfigurovanou riadiacou jednotkou, takže stačí vrtuľník vyložiť, zapojiť S.BUS/DSM2/DSMX/CRSF kompatibilný prijímač, nabiť pohonný akumulátor, podľa podrobného návodu s názornými obrázkami nastaviť vysielač, skontrolovať všetky funkcie vrtuľníka - a môžete vzlietnuť!
M2 EVO MK2 je plne 3D vrtuľník s kolektívnym riadením - a ako taký predpokladá a vyžaduje primerané skúsenosti pilota. Nie je to "dron", pri ktorom len stlačíte plynovú rukoväť, vzlietne a visí "ako pribitý" bez akéhokoľvek zásahu do ovládania. M2 EVO MK2 si naplno užijú stredne pokročilí až pokročilí piloti, ktorí už majú skúsenosti s lietaním kolektívne riadených ("šesťkanálových") vrtuľníkov. S dostatočnou dávkou vytrvalosti, pokory, predchádzajúcim usilovným tréningom na počítačovom RC simulátore, pod dohľadom skúseného pilota a používaním stabilizovaného režimu však môže s M2 EVO MK2 začať lietať aj začiatočník.
Súprava vrtuľníka ARF obsahuje: 100% zostavený a na lietanie pripravený model M2 EVO MK2, modul Bluetooth®, LiPo 11,1 V 750 mAh 60C napájací akumulátor, náhradný hlavný hriadeľ a hriadeľ nosného rotora, náhradné páky serv a malá sada skrutiek, prípravok na vyrovnanie cyklickej dosky, pevná penová krabica z EPP s odklopným vekom na bezpečnú prepravu a uskladnenie modelu, návod na obsluhu modelu a nastavenie riadiacej jednotky.
Vyberáte RC vrtuľník a neviete si rady s výberom? V tomto článku nájdete informácie, ktoré vám pomôžu s výberom.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.