Academy plastikový model military Ground Vehicle Series-1 v mierke 1 : 72 na zlepenie.Zobraziť celý popis

Academy plastikový model military Ground Vehicle Series-1 v mierke 1 : 72 na zlepenie.
Volkswagen Schwimmwagen (doslova „kryté vozidlo“) bolo obojživelné vozidlo s pohonom všetkých kolies, ktoré nemecké pozemné sily hojne využívali počas druhej svetovej vojny. Schwimmwagen je najpočetnejšie sériovo vyrábané obojživelné vozidlo v histórii.
Schwimmwageny vyrábala továreň Volkswagen vo Fallerslebene/Stadt des KdF-Wagens a závod Porsche v Stuttgarte. S karosériami (alebo skôr trupmi) vyrobenými spoločnosťou Ambi Budd v Berlíne. V rokoch 1941 až 1944 bolo vyrobených 15 584 vozidiel typu 166 Schwimmwagen, z toho 14 276 vo Fallerslebene a 1 308 v Porsche. Z registra Schwimmwagen je dnes známych len 189 obojživelných automobilov a len 13 sa zachovalo bez reštaurátorských prác.
Všetky Schwimmwageny mali pohon všetkých štyroch kolies s prvým prevodovým stupňom (a pri niektorých modeloch aj spiatočkou) a mali samosvorné diferenciály ZF na prednej a zadnej náprave. Podobne ako Kübelwagen, tak aj Schwimmwagen mal zadné portálové nápravy, ktoré poskytovali zvýšenú svetlú výšku a zároveň znižovali namáhanie hnacieho ústrojenstva krútiacim momentom znížením prevodov na kolesách. Schwimmwagen dosahoval maximálnu rýchlosť 50 míľ za hodinu (80 km/h) na zemi.
Pri prejazde vodnej plochy bolo možné spustiť skrutkovú vrtuľu dole zo zadného krytu paluby/motora. Keď bola na mieste jednoduchá spojka, zaisťovala pohon priamo z predĺženia kľukového hriadeľa motora. To znamenalo, že skrutkový pohon išiel vždy dopredu. Schwimmwagen mal vo vode maximálnu rýchlosť 10 km/h (6 mph). Na cúvanie vo vode bolo na výber použitie štandardného vybavenia pádla alebo spustenie pozemného pohonu v opačnom smere, čo umožnilo otáčanie kolies pomaly vrátiť vozidlo späť. Predné kolesá sa zdvojili ako kormidla, takže riadenie sa vykonávalo volantom ako na súši, tak aj na vode. Schwimmwagen by tiež mohli vodiči šoférovať pomocou vyššie spomínaných pádiel.
V roku 1940, keď už prebiehala svetová vojna, vyhlásil generálny štáb Spojených štátov amerických súťaž na návrh ľahkého vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré by slúžilo na mnohé účely. Do súťaže sa zapojili spoločnosti American Bantam Company, Willys Overland Motor a Ford Motor Co. Voľba padla na model Willys, ktorý sa po predsériovej výrobe 1 500 vozidiel dostal na montážne linky v roku 1941 a vyrobilo sa ich viac ako 640 000, z toho 277 000 v licencii od spoločnosti Ford. To znamená, že „Jeep“ bol vozidlom, ktoré vojnový priemysel počas druhej svetovej vojny vyrobil v najväčšom počte exemplárov.
Kettenkrad je kombinácia motocykla a pásového vozidla. Koncom 30. rokov 20. storočia ho navrhla spoločnosť NSU Motorenwerke. V roku 1941 oficiálne vstúpil do služby vo Wehrmachte. Ideálne sa hodí do ťažkého terénu ako ľahký remorkér, ťahač alebo transportér dodávok. Mohol prepravovať guľomety, mínomety a sudy s telefónnymi káblami. Vyrobili sa len dva významné subvarianty Kettenkrad. Výroba vozidla bola ukončená v roku 1944, keď bolo vyrobených 8 345 kusov. Po skončení vojny sa výroba v NSU obnovila. Na poľnohospodárske účely bolo vyrobených približne 550 kusov Kettenkráderov, ktorých výroba sa skončila v roku 1948 (niektoré zdroje uvádzajú rok 1949).
Kettenkrädery sa dočkali služby na východnom fronte, kde sa používali na kladenie komunikačných káblov, prevážanie ťažkých nákladov a prepravu vojsk cez hlboké ruské bahno. Neskôr počas vojny sa Kettenkrädery používali ako vlečné lietadlá pre vzletové a pristávacie dráhy, najmä prúdové stíhačky Messerschmitt Me 262 a niekedy aj prúdové prieskumné bombardéry Arado Ar 234. Aby sa ušetrilo letecké palivo, nemecké prúdové lietadlá sa na pristávaciu dráhu ťahali na vleku.
Academy plastikový model military Ground Vehicle Series-1 v mierke 1 : 72 na zlepenie.
Volkswagen Schwimmwagen (doslova „kryté vozidlo“) bolo obojživelné vozidlo s pohonom všetkých kolies, ktoré nemecké pozemné sily hojne využívali počas druhej svetovej vojny. Schwimmwagen je najpočetnejšie sériovo vyrábané obojživelné vozidlo v histórii.
Schwimmwageny vyrábala továreň Volkswagen vo Fallerslebene/Stadt des KdF-Wagens a závod Porsche v Stuttgarte. S karosériami (alebo skôr trupmi) vyrobenými spoločnosťou Ambi Budd v Berlíne. V rokoch 1941 až 1944 bolo vyrobených 15 584 vozidiel typu 166 Schwimmwagen, z toho 14 276 vo Fallerslebene a 1 308 v Porsche. Z registra Schwimmwagen je dnes známych len 189 obojživelných automobilov a len 13 sa zachovalo bez reštaurátorských prác.
Všetky Schwimmwageny mali pohon všetkých štyroch kolies s prvým prevodovým stupňom (a pri niektorých modeloch aj spiatočkou) a mali samosvorné diferenciály ZF na prednej a zadnej náprave. Podobne ako Kübelwagen, tak aj Schwimmwagen mal zadné portálové nápravy, ktoré poskytovali zvýšenú svetlú výšku a zároveň znižovali namáhanie hnacieho ústrojenstva krútiacim momentom znížením prevodov na kolesách. Schwimmwagen dosahoval maximálnu rýchlosť 50 míľ za hodinu (80 km/h) na zemi.
Pri prejazde vodnej plochy bolo možné spustiť skrutkovú vrtuľu dole zo zadného krytu paluby/motora. Keď bola na mieste jednoduchá spojka, zaisťovala pohon priamo z predĺženia kľukového hriadeľa motora. To znamenalo, že skrutkový pohon išiel vždy dopredu. Schwimmwagen mal vo vode maximálnu rýchlosť 10 km/h (6 mph). Na cúvanie vo vode bolo na výber použitie štandardného vybavenia pádla alebo spustenie pozemného pohonu v opačnom smere, čo umožnilo otáčanie kolies pomaly vrátiť vozidlo späť. Predné kolesá sa zdvojili ako kormidla, takže riadenie sa vykonávalo volantom ako na súši, tak aj na vode. Schwimmwagen by tiež mohli vodiči šoférovať pomocou vyššie spomínaných pádiel.
V roku 1940, keď už prebiehala svetová vojna, vyhlásil generálny štáb Spojených štátov amerických súťaž na návrh ľahkého vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré by slúžilo na mnohé účely. Do súťaže sa zapojili spoločnosti American Bantam Company, Willys Overland Motor a Ford Motor Co. Voľba padla na model Willys, ktorý sa po predsériovej výrobe 1 500 vozidiel dostal na montážne linky v roku 1941 a vyrobilo sa ich viac ako 640 000, z toho 277 000 v licencii od spoločnosti Ford. To znamená, že „Jeep“ bol vozidlom, ktoré vojnový priemysel počas druhej svetovej vojny vyrobil v najväčšom počte exemplárov.
Kettenkrad je kombinácia motocykla a pásového vozidla. Koncom 30. rokov 20. storočia ho navrhla spoločnosť NSU Motorenwerke. V roku 1941 oficiálne vstúpil do služby vo Wehrmachte. Ideálne sa hodí do ťažkého terénu ako ľahký remorkér, ťahač alebo transportér dodávok. Mohol prepravovať guľomety, mínomety a sudy s telefónnymi káblami. Vyrobili sa len dva významné subvarianty Kettenkrad. Výroba vozidla bola ukončená v roku 1944, keď bolo vyrobených 8 345 kusov. Po skončení vojny sa výroba v NSU obnovila. Na poľnohospodárske účely bolo vyrobených približne 550 kusov Kettenkráderov, ktorých výroba sa skončila v roku 1948 (niektoré zdroje uvádzajú rok 1949).
Kettenkrädery sa dočkali služby na východnom fronte, kde sa používali na kladenie komunikačných káblov, prevážanie ťažkých nákladov a prepravu vojsk cez hlboké ruské bahno. Neskôr počas vojny sa Kettenkrädery používali ako vlečné lietadlá pre vzletové a pristávacie dráhy, najmä prúdové stíhačky Messerschmitt Me 262 a niekedy aj prúdové prieskumné bombardéry Arado Ar 234. Aby sa ušetrilo letecké palivo, nemecké prúdové lietadlá sa na pristávaciu dráhu ťahali na vleku.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.
Ako si interiérový dron RMT 700 viedol v teste na deťoch z nášho tímu? Pozrime sa, ako sa dronu RMT 700 darilo v našom záťažovom teste.