Plastikový model lietadla Grumman E-2C USN VAW-113 Black Eagles v mierke 1:144.Zobraziť celý popis

Plastový model Grumman E-2C USN VAW-113 Black Eagles v mierke 1:144.
Plastový model Grumman E-2C USN VAW-113 Black Eagles v mierke 1:144.
Grumman E-2 Hawkeye je americké dvojmotorové turbovrtuľové palubné námorné lietadlo včasnej výstrahy s charakteristikami CATOBAR, ktoré operuje predovšetkým z paluby amerických lietadlových lodí. Operuje aj z paluby francúzskej lietadlovej lode Charles de Gaulle a z pozemných základní v Izraeli, Singapure, Japonsku, Egypte a niekoľko strojov majú aj Mexiko a Taiwan.
Lietadlá prevádzkujú aj Spojené štáty.
Súbežne s vývojom E-2B sa pripravovala podstatne vylepšená verzia E-2C (Charlie Basic) s výkonnejšími pohonnými jednotkami T-56-A-422 s výkonom po 3 660 kW pri vzlete. Vylepšený radar AN/APS-120 bol v roku 1976 nahradený radarom AN/APS-125. Úpravou staršieho E-2A vznikli dva prototypy E-2C, z ktorých prvý bol zalietaný 20. januára 1971. Začiatkom 80. rokov boli do E-2C (skupina 0) zabudované vylepšené radary AN/APS-138, ktoré boli v tom istom desaťročí nahradené výkonnejšími AN/APS-139 (skupina I). Pôvodné motory boli nahradené úspornejšími motormi T-56-A-427, každý s výkonom 3 800 kW.
Dalšia modernizácia sa uskutočnila začiatkom 90. rokov inštaláciou viacúčelového pulzného dopplerovského radaru Lockheed Martin AN/APS-145 ARPS. Pracovisko operátora radaru a dvoch dôstojníkov pre vyhodnocovanie bojovej situácie bolo modernizované nahradením zastaraných obrazoviek s katódovými trubicami farebnými grafickými displejmi. Touto prestavbou prešlo dvanásť lietadiel E-2C (skupina II), ktoré vstúpili do služby v roku 1992. V polovici 90. rokov vznikla ďalšia verzia E-2C (skupina II+) s modernizovaným navigačným systémom AN/ASN-92 CAINS II s GPS, modernejšími počítačmi a novým systémom samočinného riadenia letu.
Na konci 90. rokov 20. storočia začal na naliehanie amerického námorníctva letecký výrobca Grumman, ktorý sa v roku 1994 zlúčil s Northrop Corporation, s vývojom sofistikovanejšieho variantu E-2C Hawkeye 2000, pričom ako základ poslúžil variant Group II+. Pôvodné štvorlisté vrtule Hamilton Sunstrand 54460 nahradili kompozitné osemlisté vrtule NP2000 s digitálnym riadením. Prvé z 24 objednaných lietadiel, z ktorých niektoré vznikli prestavbou staršej verzie, prevzalo americké námorníctvo v priebehu októbra 2001.
Začiatočnú sériu E-2C zaradili do služby v novembri 1973, keď ich prevzala letka VAW-123 v NAS Norfolk. Do roku 1988 zaradilo americké námorníctvo do služby 55 lietadiel tejto verzie.
Hlavné špecifikácie (E-2C/D)
Plastový model Grumman E-2C USN VAW-113 Black Eagles v mierke 1:144.
Plastový model Grumman E-2C USN VAW-113 Black Eagles v mierke 1:144.
Grumman E-2 Hawkeye je americké dvojmotorové turbovrtuľové palubné námorné lietadlo včasnej výstrahy s charakteristikami CATOBAR, ktoré operuje predovšetkým z paluby amerických lietadlových lodí. Operuje aj z paluby francúzskej lietadlovej lode Charles de Gaulle a z pozemných základní v Izraeli, Singapure, Japonsku, Egypte a niekoľko strojov majú aj Mexiko a Taiwan.
Lietadlá prevádzkujú aj Spojené štáty.
Súbežne s vývojom E-2B sa pripravovala podstatne vylepšená verzia E-2C (Charlie Basic) s výkonnejšími pohonnými jednotkami T-56-A-422 s výkonom po 3 660 kW pri vzlete. Vylepšený radar AN/APS-120 bol v roku 1976 nahradený radarom AN/APS-125. Úpravou staršieho E-2A vznikli dva prototypy E-2C, z ktorých prvý bol zalietaný 20. januára 1971. Začiatkom 80. rokov boli do E-2C (skupina 0) zabudované vylepšené radary AN/APS-138, ktoré boli v tom istom desaťročí nahradené výkonnejšími AN/APS-139 (skupina I). Pôvodné motory boli nahradené úspornejšími motormi T-56-A-427, každý s výkonom 3 800 kW.
Dalšia modernizácia sa uskutočnila začiatkom 90. rokov inštaláciou viacúčelového pulzného dopplerovského radaru Lockheed Martin AN/APS-145 ARPS. Pracovisko operátora radaru a dvoch dôstojníkov pre vyhodnocovanie bojovej situácie bolo modernizované nahradením zastaraných obrazoviek s katódovými trubicami farebnými grafickými displejmi. Touto prestavbou prešlo dvanásť lietadiel E-2C (skupina II), ktoré vstúpili do služby v roku 1992. V polovici 90. rokov vznikla ďalšia verzia E-2C (skupina II+) s modernizovaným navigačným systémom AN/ASN-92 CAINS II s GPS, modernejšími počítačmi a novým systémom samočinného riadenia letu.
Na konci 90. rokov 20. storočia začal na naliehanie amerického námorníctva letecký výrobca Grumman, ktorý sa v roku 1994 zlúčil s Northrop Corporation, s vývojom sofistikovanejšieho variantu E-2C Hawkeye 2000, pričom ako základ poslúžil variant Group II+. Pôvodné štvorlisté vrtule Hamilton Sunstrand 54460 nahradili kompozitné osemlisté vrtule NP2000 s digitálnym riadením. Prvé z 24 objednaných lietadiel, z ktorých niektoré vznikli prestavbou staršej verzie, prevzalo americké námorníctvo v priebehu októbra 2001.
Začiatočnú sériu E-2C zaradili do služby v novembri 1973, keď ich prevzala letka VAW-123 v NAS Norfolk. Do roku 1988 zaradilo americké námorníctvo do služby 55 lietadiel tejto verzie.
Hlavné špecifikácie (E-2C/D)
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.
Ako si interiérový dron RMT 700 viedol v teste na deťoch z nášho tímu? Pozrime sa, ako sa dronu RMT 700 darilo v našom záťažovom teste.