Carol Moran je prístavný remorkér patriaci do flotily Moran Towing and Transportation Co. obsluhujúci prístav New York a priľahlé vody. Hoci ide o celkom malé plavidlo (dĺžka 106 stôp), poháňa ho mohutný dieselový motor o 1750 HP, čo umožňuje trojici remorkérov (vedúca loď je vždy silnejšia, 126-stopový dvojhriadeľový remorkér s dvojnásobným výkonom) zvládať aj také zaoceánske kolosy, ako bola Queen Elizabeth 2 vážiaca 70 327 ton.
Stavebnica prístavného remorkéra pre pohon elektromotorom určená pre mierne pokročilých staviteľov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie - ale samozrejme starostlivá a trpezlivá práca je v lodnom staviteľstve nevyhnutná pre dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné sekundové lepidlo, epoxyd a lepidlo na lepenie plastových modelov. Vlastná stavba prebieha podľa troj-pohľadového výkresu v skutočnej veľkosti zachytávajúceho vonkajší vzhľad lode. Jednotlivé stavebné kroky sa vykonávajú podľa perspektívnych výkresov zobrazujúcich detailne konštrukciu danej časti lode, vybrané kľúčové kroky a zhotovovanie doplnkov ako sú napríklad zábradlia alebo rebríky uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1. Pre konečný farebný finiš budú vzhľadom k celkom malým rozmerom lode vyhovovať farby na plastové kity.
Trup je tvorený dvojdielnym vákuovým výliskom z plastu (kompaktný polystyrén) s vnútornými výstuhami z laserom vyrezávaných preglejkových a bazových dielov a vopred vyrezaných dielov z mikropenových PVC dosiek (z tohto materiálu je aj paluba). Nadstavba má opäť kostru z laserom vyrezávaných preglejkových a bazových dielov, vonkajšie steny sú z vopred vyrezaných plastových dielov. Vďaka tomu odpadá časovo náročné vyrezávanie, tmelenie, brúsenie a lakovanie obvyklé u lodí s celodreveným trupom. Tiež nadstavby idú "rýchlo od ruky", nemusíte bojovať so všelijako sa krútiacimi a nepasujúcimi vákuovanými dielmi, ako ste to možno zažili u vakuformových stavebníc.
Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, odlievaných z bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať napríklad doplnením zasklených okien (v základnom prevedení sú okná naznačené samolepkami) a vnútorného vybavenia, funkčného osvetlenia atď. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať...
Pre pohon lode slúži elektromotor rady 400 (nie je súčasťou stavebnice, rovnako ako maketová trojlistá lodná skrutka 25 mm) 4,8 až 6 V, napájaný zo štvor-respektíve šesťčlánkového NiMH alebo NiCd akumulátora (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10 ). Lodný hriadeľ s puzdrom a kardanovou spojkou je súčasťou stavebnice. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora.
Pre ovládanie lodi postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok aspoň 10A (podľa motoru) a jedno štandardné servo pre kormidlo.
Technické parametre:- Dĺžka: 451 mm
- Šírka: 122 mm
- Výška: 270 mm
- Ovládacie funkcie: M,LK
- Stavebná náročnosť: S2,S3
- Náročnosť pilotáže: P1
Obsah balenia: - Vákuové výlisky trupu
- Laserom vyrezávané balsové a preglejkové diely
- Disk z mikropenového PVC s predvyrezanými dielm
- Smrekové a plastové nosníky a tyčinky
- Odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo
- Lodný hriadeľ s puzdrom
- Dvojlistá lodná skrutka 25 mm
- Sada samolepiek
- Výkres lodi v mierke 1:1
- Obrázkový návod ku stavbe
Doporučený pohon a RC vybavenie:- Motor: Speed 400 6 V
- Regulátor: Graupner #2861 V15R NAVY
- Lodná skrutka: 3-listá 25 mm
- Akumulátor: Nosram 7,2 V 1600(3000) mAh NiMH
- RC súprava: min. 2 kanály
Parametre |
Farba: |
biela |
Kompletná súprava pripravená na jazdu : |
|
Dĺžka: |
451 mm |
Akumulátor a nabíjanie |
Výmenný akumulátor: |
|
Akumulátor súčasťou balenia: |
|
Nabíjačka súčasťou balenia: |
|
Typ: |
NiCd |
Spôsob nabíjania: |
nabíjač nie je súčasťou |
Typ: |
NiMH |
Vlastnosti modelu |
Motor/motory: |
bez motora |
Svetelné efekty: |
|
Zatáčanie: |
Kormidlom |