Remorkér Lackawanna bol postavený v lodenici HPM Dialogue and Sons v Camdene v štáte New Jersey. Loď mala dĺžku 137 stôp, poháňal ju parný stroj s výkonom 950 HP napájaný z dvoch kotlov. Loď patrila spoločnosti Delaware, Lackawanna & Western Railroad, ktorá ťažila a predávala antracit. Aby dokázala vyššiu kvalitu antracitu oproti obyčajnému uhliu, bola Lackawanna natretá bielou farbou, pretože antracit predsa nemaže a nepráši! Nebola to tak úplne pravda, takže neustále upratovanie a umývanie bolo nevyhnutné pre udržanie nepoškvrnenej lode a firemného "image". 15. augusta 1915 sa počas snehovej búrky Lackawanna zrazila s iným remorkérom v Nantucketské úžine pri pobreží štátu Massachusetts. Aby sa predišlo úplnému potopeniu, posádka s loďou nabehla na breh. V roku 1916 bolo rozhodnuté, že sa záchrana lode nevyplatí a bola definitívne potopená. Dnes je obľúbeným cieľom amatérskych aj profesionálnych potápačov.
Stavebnica pobrežného remorkéra v rozsype pre mierne pokročilých modelárov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie. Každopádne starostlivá a trpezlivá práca je v lodnom modelárstve nevyhnutná pre dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné sekundové lepidlo, epoxid a lepidlo na plastikové modely. Vlastná stavba prebieha podľa trojpohľadového výkresu v skutočnej veľkosti zachycujúceho vonkajší vzhľad lode. Jednotlivé stavebné kroky sa vykonávajú podľa perspektívnych výkresov detailne zobrazujúcich konštrukciu danej časti lode. Vybrané kľúčové kroky a zhotovovanie doplnkov ako je napríklad zábradlie alebo rebríky uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1. Pre konečné farbenie budú na malé plochy vyhovovať napr. akrylové farby na plastikové kity, väčšie plochy trupu potom môžete nastriekať vhodným sprejom na karosérie.
Trup je tvorený dvojdielnym vákuovým výliskom z plastu (kompaktný polystyrén) s vnútornými výstuhami z laserom vyrezávaných preglejkových a balzových dielov a dielov predseknutých z mikropenových PVC dosiek (z tohoto materiálu je aj paluba). Nadstavba má opäť kostru z laserom vyrezávaných preglejkových a balzových dielov, vonkajšie steny sú z predseknutých plastových dielov. Vďaka tomu odpadá časovo náročné plaňkovanie, tmelenie, brúsenie a lakovanie bežné u lodí s celodreveným trupom.
Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať napr. doplnením zasklených okien (v základnom prevedení sú okná naznačené samolepkami) a vnútorného vybavenia, funkčného osvetlenia a pod. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať...
Pre pohon lode slúži elektromotor radu 500 alebo 600 (nie je súčasťou stavebnice), napájaný zo šesťčlánkového NiMH alebo NiCd akumulátora (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10) alebo 6V oloveného akumulátora. Lodný hriadeľ s puzdrom a spojkou je tiež potrebné dokúpiť. Veľmi vhodné sú kompaktné hriadele s priamou spojkou a prírubou pre upevnenie motora. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora.
Ak budete chcieť dodržať maketový priemer lodnej skrutky (1.75"), bude treba elektromotor doplniť prevodovkou 2:1 (napr. Graupner Multispeed). Pre tento prípad môžete taktiež dokúpiť originálnu sadu Dumas obsahujúcu hriadeľ s puzdrom, kardanovou spojkou a kovovou trojlistou lodnou skrutkou 1.75 " (44 mm).
Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok (aspoň 30 A, podľa motora) a jedno štandardné servo pre kormidlo.
Stavebnica obsahuje: vákuové výlisky trupu a záchranných člnov, laserom vyrezávané balzové a preglejkové diely, dosku z mikropenového PVC s predseknutými dielmi, smrekové a plastové nosníky a tyčinky, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, sadu samolepiek, výkres lode v mierke 1:1 a obrázkový návod na stavbu.
Dĺžka [mm] | 838 |
Šírka [mm] | 155 |
Výška [mm] | 490 |
Ovládané funkcie | M,LK |
Stavebná náročnosť | S2,S3 |
Náročnosť pilotáže | P1 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| ECO | Morský vlk |
Motor | Speed 500E s vodným chladením | Speed 500 7.2V s vodným chladením |
Prevodovka | nie | Graupner Multispeed 2:1
|
Regulátor | Graupner NAVY V30R | Graupner NAVY V30R |
Lodná skrutka
| 3-listá 35 mm
| 3-listá 44 mm |
Akumulátor | Nosram 7.2 V 2200 mAh NiMH | Nosram 7.2 V 3000 mAh NiMH |
Servá | 1x HS-311 | 1x HS-311 |
RC súprava | minimálne 2 kanály |
Parametre |
Farba: |
biela
|
Kompletná súprava pripravená na jazdu : |
|
Dĺžka: |
838 mm
|
Akumulátor a nabíjanie |
Výmenný akumulátor: |
|
Akumulátor súčasťou balenia: |
|
Nabíjačka súčasťou balenia: |
|
Typ: |
NiCd |
Spôsob nabíjania: |
nabíjač nie je súčasťou |
Typ: |
NiMH |
Vlastnosti modelu |
Motor/motory: |
bez motora |
Svetelné efekty: |
|
Zatáčanie: |
Kormidlom |