Dĺžka 1130 mm, mierka 1:48, riečny parník, pre skúsenýchZobraziť celý popis

Pasažiersky bočnekolesový parník Mount Washington bol spustený na vodu v roku 1872. Od tej doby neúnavne slúžil na jazere Winnipesaukee v štáte New Hampshire (tretie najväčšie jazero v štátoch pri východnom pobreží USA, plocha 179 km2, dĺžka 34 km, 253 ostrovov, max. hĺbka 65 m) až do 23. decembra 1939, kedy bol zničený ohňom, ktorý sa naň preniesol z pevniny pri obrovskom požiari blízkych železničných dielní. Bez ohľadu na úsilie hasičských zborov z niekoľkých okolitých miest (hasiči natiahli na 1500 metrov hadíc) a obetavosti dobrovoľníkov, ktorí hákmi a sekerami rozbili ľad väzniaci loď, nemohol Mount Washington opustiť kotvisko pre nízky stav vody a vyhorel až po čiaru ponoru. Počas svojej dlhej kariéry na okružnej trase okolo jazera prepravoval až 60 000 pasažierov ročne. Preslávená bola úroveň kuchyne v palubnej reštaurácii, ktorú dobové správy z konca 19. storočia porovnávali s najvýznamnejšími podnikmi v New Yorku a New Orleans. Mount Washington mal dĺžku 187 stôp a šírku 49 stôp, poháňal ho jednovalcový parný stroj o výkone 450 HP točiaci približne 26 otáčok za minútu. Kolesá boli uvádzané do pohybu prostredníctvom veľkého vahadla čnejúceho vysoko nad loď.
Stavebnica riečneho kolesového parníka v rozsype v mierke 1:48 pre veľmi pokročilých modelárov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie, ale model vzhľadom k veľkosti a prepracovanosti vyžaduje veľkú dávku starostlivosti, trpezlivosti a vytrvalosti ako je v lodnom modelárstve potrebné na dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné a husté sekundové lepidlo, "acetónové" modelárske lepidlo, epoxid a lepidlo na plastikové modely. Vlastná stavba prebieha podľa výkresov v zmenšenej mierke a perspektívnych výkresov detailne zobrazujúcich konštrukciu danej časti lode a nechýba ani príloha so 79 fotografiami dokumentujúca stavbu krok za krokom. Ďalšia príloha s 20 fotografiami potom dokumentuje skutočnú loď v celkových pohľadoch, ale aj detailoch. Citlivejším povahám odporúčame nepozerať sa na poslednú stranu zachytávajúcu stav lode po požiari. Zhotovovanie maketových detailov uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1.
Trup je tvorený jednodielnym vákuovým plastovým výliskom s kostrou z predseknutých dielov z brezovej preglejky. Paluba je z dielov z mikropenového PVC a preglejky s plaňkami znázorňujúcimi nosné trámy. Nadstavba má kostru z predseknutých preglejkových dielov, vonkajšie steny sú z mikropenového PVC, preglejky a vákuovo lisovaných plátov s vyznačenými oknami, dverami a ďalšími detailmi.
Kolesá sú tvorené konštrukciou z predseknutých preglejkových a plastových dielov. Sú upevnené na spoločnom hriadeli, ku ktorému sa pomocou ozubeného remeňa pripája pohonný elektromotor sprevodovaný do pomala.
Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať takmer do nekonečna. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať...
Pre pohon lode slúži jednosmerný elektromotor veľkosti 600-700 s prevodom do pomala (Dumas alebo Graupner, nie je súčasťou stavebnice), napájaný z dvoch šesťčlánkových NiMH alebo NiCd akumulátorov (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10) alebo 12V oloveného akumulátora. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora. Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok (aspoň 20 A, podľa motora) a jedno štandardné servo pre kormidlo.
S patričnou úpravou trupu (nezabudnite na protipožiarne opatrenia!) môžete model poháňať parným strojom vhodnej veľkosti.
Stavebnica obsahuje: vákuovo lisovaný trup, predseknuté a laserom vyrezávané preglejkové diely, smrekové plaňky, predseknuté diely z mikropenového PVC, vákuovo lisované plastové diely, mosadzné drôty a tyčky, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, 2 remenice a ozubený remienok, stavebný plán obsahujúci trojpohľadový výkres lode a perspektívne nákresy jednotlivých krokov stavby, fotografická príloha zobrazujúca stavbu modelu a skutočnú loď, sadu samolepiek a návod na stavbu.
| Dĺžka [mm] | 1130 |
| Šírka [mm] | 310 |
| Výška [mm] | 400 |
| Ovládané funkcie | M,LK |
| Stavebná náročnosť | S4 |
| Náročnosť pilotáže | P1 |
| Motor | Dumas 12 V 60.5:1 alebo Graupner Pile-Mot 12 V | |
| Regulátor | Graupner NAVY V30R | |
| Akumulátor | Olovený gélový 12 V 7000 mAh | |
| Servá | 1x HS-311 | |
| RC súprava | minimálne 2 kanály | |
Pasažiersky bočnekolesový parník Mount Washington bol spustený na vodu v roku 1872. Od tej doby neúnavne slúžil na jazere Winnipesaukee v štáte New Hampshire (tretie najväčšie jazero v štátoch pri východnom pobreží USA, plocha 179 km2, dĺžka 34 km, 253 ostrovov, max. hĺbka 65 m) až do 23. decembra 1939, kedy bol zničený ohňom, ktorý sa naň preniesol z pevniny pri obrovskom požiari blízkych železničných dielní. Bez ohľadu na úsilie hasičských zborov z niekoľkých okolitých miest (hasiči natiahli na 1500 metrov hadíc) a obetavosti dobrovoľníkov, ktorí hákmi a sekerami rozbili ľad väzniaci loď, nemohol Mount Washington opustiť kotvisko pre nízky stav vody a vyhorel až po čiaru ponoru. Počas svojej dlhej kariéry na okružnej trase okolo jazera prepravoval až 60 000 pasažierov ročne. Preslávená bola úroveň kuchyne v palubnej reštaurácii, ktorú dobové správy z konca 19. storočia porovnávali s najvýznamnejšími podnikmi v New Yorku a New Orleans. Mount Washington mal dĺžku 187 stôp a šírku 49 stôp, poháňal ho jednovalcový parný stroj o výkone 450 HP točiaci približne 26 otáčok za minútu. Kolesá boli uvádzané do pohybu prostredníctvom veľkého vahadla čnejúceho vysoko nad loď.
Stavebnica riečneho kolesového parníka v rozsype v mierke 1:48 pre veľmi pokročilých modelárov. Vďaka vysokému prepracovaniu väčšiny dielov nie je stavba nijako zvlášť náročná na zručnosť a dielenské vybavenie, ale model vzhľadom k veľkosti a prepracovanosti vyžaduje veľkú dávku starostlivosti, trpezlivosti a vytrvalosti ako je v lodnom modelárstve potrebné na dosiahnutie dobrého výsledku. Na lepenie budete potrebovať stredné a husté sekundové lepidlo, "acetónové" modelárske lepidlo, epoxid a lepidlo na plastikové modely. Vlastná stavba prebieha podľa výkresov v zmenšenej mierke a perspektívnych výkresov detailne zobrazujúcich konštrukciu danej časti lode a nechýba ani príloha so 79 fotografiami dokumentujúca stavbu krok za krokom. Ďalšia príloha s 20 fotografiami potom dokumentuje skutočnú loď v celkových pohľadoch, ale aj detailoch. Citlivejším povahám odporúčame nepozerať sa na poslednú stranu zachytávajúcu stav lode po požiari. Zhotovovanie maketových detailov uľahčujú predtlačené šablóny v mierke 1:1.
Trup je tvorený jednodielnym vákuovým plastovým výliskom s kostrou z predseknutých dielov z brezovej preglejky. Paluba je z dielov z mikropenového PVC a preglejky s plaňkami znázorňujúcimi nosné trámy. Nadstavba má kostru z predseknutých preglejkových dielov, vonkajšie steny sú z mikropenového PVC, preglejky a vákuovo lisovaných plátov s vyznačenými oknami, dverami a ďalšími detailmi.
Kolesá sú tvorené konštrukciou z predseknutých preglejkových a plastových dielov. Sú upevnené na spoločnom hriadeli, ku ktorému sa pomocou ozubeného remeňa pripája pohonný elektromotor sprevodovaný do pomala.
Maketové doplnky sú tvorené škálou dielov z mosadzného drôtu, bieleho kovu, dreva a plastov. Ak budete mať dostatok chuti a vytrvalosti, môžete model ďalej vylepšovať takmer do nekonečna. Je len na vás, ako si dáte na svojej práci záležať...
Pre pohon lode slúži jednosmerný elektromotor veľkosti 600-700 s prevodom do pomala (Dumas alebo Graupner, nie je súčasťou stavebnice), napájaný z dvoch šesťčlánkových NiMH alebo NiCd akumulátorov (vhodný je napr. šesťčlánok pre RC autá 1:10) alebo 12V oloveného akumulátora. Pre dlhé plavby pri používaní akumulátorov s veľkou kapacitou odporúčame doplniť vodné chladenie motora. Pre ovládanie lode postačí akákoľvek aspoň dvojkanálová RC súprava, obojsmerný elektronický regulátor otáčok (aspoň 20 A, podľa motora) a jedno štandardné servo pre kormidlo.
S patričnou úpravou trupu (nezabudnite na protipožiarne opatrenia!) môžete model poháňať parným strojom vhodnej veľkosti.
Stavebnica obsahuje: vákuovo lisovaný trup, predseknuté a laserom vyrezávané preglejkové diely, smrekové plaňky, predseknuté diely z mikropenového PVC, vákuovo lisované plastové diely, mosadzné drôty a tyčky, odlievané kovové diely a ďalšie maketové príslušenstvo, 2 remenice a ozubený remienok, stavebný plán obsahujúci trojpohľadový výkres lode a perspektívne nákresy jednotlivých krokov stavby, fotografická príloha zobrazujúca stavbu modelu a skutočnú loď, sadu samolepiek a návod na stavbu.
| Dĺžka [mm] | 1130 |
| Šírka [mm] | 310 |
| Výška [mm] | 400 |
| Ovládané funkcie | M,LK |
| Stavebná náročnosť | S4 |
| Náročnosť pilotáže | P1 |
| Motor | Dumas 12 V 60.5:1 alebo Graupner Pile-Mot 12 V | |
| Regulátor | Graupner NAVY V30R | |
| Akumulátor | Olovený gélový 12 V 7000 mAh | |
| Servá | 1x HS-311 | |
| RC súprava | minimálne 2 kanály | |
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.
Ako si interiérový dron RMT 700 viedol v teste na deťoch z nášho tímu? Pozrime sa, ako sa dronu RMT 700 darilo v našom záťažovom teste.