






Polomaketa tanku v mierke 1 : 16 s elektrickým pohonom, funkčným infra bojovým systémom (IR) a zvukovým a dymovým modulom.Zobraziť celý popis

IS-2 (pôvodne IS-122) bol sovietsky ťažký tank vyvinutý v roku 1943 a používaný počas druhej svetovej vojny a po nej. Označenie IS znamenalo Iosif Stalin.
Súčasne so stavbou prototypu IS-1 sa začal ďalší vývoj vedúci k prezbrojeniu tohto tanku kanónom kalibru 122 mm, po bitke pri Kursku považovanom za najvhodnejšiu zbraň schopnú ničiť nemecké ťažké tanky z dostatočnej vzdialenosti. Prototyp bol úspešne vyskúšaný v decembri 1943 a ihneď sa začala jeho sériová výroba.
Korba tanku IS-2 bola viac-menej zhodná s korbou tanku IS-1. V priebehu roku 1944 bolo prepracované a zjednodušené čelo korby, ktorého vrchná časť bola vyrobená z jediného kusa. Odklápací priezor u vodiča, ktorý bol typický pre tank IS-1, bol nahradený pevným priezorom. Ten bol chránený návarkom, odkláňajúcim strely, ktoré kĺzali po pancieri. Hoci vodič musel do tanku nastupovať vežou, mal pre prípad núdzového opustenia tanku k dispozícii únikový poklop v podlahe. Nad priestorom vodiča boli v streche korby uchytené dva periskopy. Na pohon tanku slúžil vznetový motor V-2-IS s výkonom 500 HP.
Podvozok pozostával na každej strane z napínacieho kolesa vpredu, šiestich dvojitých pojazdových kolies, hnacieho kolesa vzadu a troch napínacích kladiek. Pojazdové kolesá s vnútorným tlmením boli odpružené torznými tyčami. V prednej časti korby bola elektricky poháňaná, odlievaná veža vajcovitého tvaru. Vo veži bol lafetovaný kanón D-25T kalibru 122 mm spolu so spriahnutým guľometom. Ďalší guľomet bol v strieľni na zadnej strane veže. Hlaveň kanóna bola vybavená úsťovou brzdou. Na zamierenie slúžil teleskopický zameriavač 10-T-17, vo veži bol inštalovaný pozorovací periskop Mk. IV. Vedená zásoba munície predstavovala iba 28 delených granátov. Na oboch stranách veže boli otvory, umožňujúce streľbu do strán z osobných zbraní osádky, ktoré boli za normálnej situácie upchaté kolíkmi. Na ľavej strane veže bola inštalovaná kopula veliteľa, ktorá bola vybavená poklopom. Ten zaisťoval prístup posádky do tanku. Po pravej strane tejto kopule bol druhý, menší poklop, určený hlavne na nakladanie munície. V prípade niektorých tankov IS-2 bol na veliteľskej kupole lafetovaný protilietadlový guľomet DŠK kalibru 12,7 mm. Niektoré tanky boli v roku 1945 vybavené predstavnými panciermi, chrániacimi boky veže pred kumulatívnou muníciou, ktorá po masívnom zavedení pancierových pästí znamenala výrazné riziko pre sovietske tanky. Celkovo bolo vyrobených 3 483 kusov tanku IS-2.
Tanky IS boli od začiatku zaraďované iba do samostatných gardových plukov ťažkých tankov. Tieto pluky boli začiatkom roku 1945 začlenené do samostatných tankových brigád. Tanky IS-2 boli veľkým prínosom v boji s novou generáciou nemeckých tankov, pretože disponovali silnou pasívnou ochranou a na druhej strane veľkou palebnou silou. Vďaka kanónu kalibru 122 mm mohli zničiť prakticky akýkoľvek nepriateľský tank, čo obrátene neplatilo. Aj vďaka premenlivej kvalite nemeckých pancierov bolo obvyklé, že bol po zásahu z kanónu D-25T celý kus panciera na mieste odtrhnutý. Spolu so vzrastajúcou kvalitou pancierovania tankov IS-2 sa z nich stávala efektívna zbraň na boj s tankami Tiger a Panther. IS-2 mal v počiatočných štádiách problém s kvalitou pancierovania a s prevodovkou. V priebehu výroby však boli tieto nedostatky odstránené. Tanky IS-2 boli prvýkrát použité pri oslobodzovaní Ukrajiny. Ich hádam najslávnejším nasadením bol boj pri Sandomeri, kde sa stretli s najnovšími nemeckými tankami Tiger II. Útočiace nemecké tanky tu narazili na odpor dobre ukrytých tankov IS-2 a T-34/85. Jeden zo sovietskych veliteľov, gardový poručík V. A. Udalov, zničil so svojím tankom IS-2 v jedinom boji dva tanky Tiger II a ďalšie poškodil. Boje pri Sandomeri ukázali, že pri správnom použití sú tanky IS-2 schopné ničiť aj tie najnovšie a najsilnejšie tanky, aké mohlo Nemecko nasadiť. Nech mali tieto tanky akékoľvek nevýhody, nikto im nemôže uprieť obrovský význam, ktorý hrali v rýchlej porážke Nemecka v rokoch 1944 – 1945.
Niekoľko tankov IS-2 dostala v samom závere vojny aj 1. čs. tanková brigáda. Do bojov však s nimi nezasiahla, iba sa s nimi zúčastnila prehliadky v Prahe. Najznámejším tankom IS-2, ktorý bol nesprávne zamieňaný za T-34, je ružový tank v múzeu v Lešanoch, ktorý stával na pomníku v Prahe ako tank č. 23. Tanky IS-2 boli po vojne modernizované a vyvezené do krajín spriatelených so Sovietskym zväzom (Kuba, Egypt, Severná Kórea, Čína a pod.).
Verný detailom v mierke 1 : 16
S hmotnosťou okolo sedem kilogramov je IS-2 1944 ideálny pre náročného zákazníka. V profesionálnej edícii sa vyznačuje vynikajúcou kvalitou farby airbrush, technológiou dosiek plošných spojov 2,4 GHz a novým reproduktorom. Tento model má vynikajúce jazdné vlastnosti, širokú škálu funkcií a realistický zvuk. Vysokokvalitné pásy, hnacie a vodiace kolesá s valčekmi, ako aj spodná časť trupu a bojová veža sú vyrobené z kovu. Veľa malých dielov a rôznych samolepiek dokonale završuje repliku vernej mierky.
Ovládanie a funkcie
Výkonný model tanku má RC ovládanie 2,4 GHz. Vozidlo je vybavené IR bojovým systémom, takže sú možné bitky s vozidlami z rovnakej série. Motory s optimalizovaným krútiacim momentom dodávajú modelu IS-2 presnú a plynulú jazdu. Kovové prevody s robustnými prevodmi a vylepšeným prevodom zaisťujú väčší výkon. Vďaka proporcionálnemu ovládaniu sa môžete s tankom priblížiť veľmi pomaly a plynule zvyšovať rýchlosť. IS-2 sa pohybuje dopredu a dozadu s otočením doľava a doprava. Je možné ho tiež na mieste otočiť doľava alebo doprava. Môžete zdvihnúť a spustiť delo a otočiť vežu o 360 stupňov. Realistický zážitok završujú rôzne zvuky motora, spätný záklz hlavne, záblesk hlavne a dym z výfuku.
Obsah balenia a technické parametre/funkcie
IS-2 (pôvodne IS-122) bol sovietsky ťažký tank vyvinutý v roku 1943 a používaný počas druhej svetovej vojny a po nej. Označenie IS znamenalo Iosif Stalin.
Súčasne so stavbou prototypu IS-1 sa začal ďalší vývoj vedúci k prezbrojeniu tohto tanku kanónom kalibru 122 mm, po bitke pri Kursku považovanom za najvhodnejšiu zbraň schopnú ničiť nemecké ťažké tanky z dostatočnej vzdialenosti. Prototyp bol úspešne vyskúšaný v decembri 1943 a ihneď sa začala jeho sériová výroba.
Korba tanku IS-2 bola viac-menej zhodná s korbou tanku IS-1. V priebehu roku 1944 bolo prepracované a zjednodušené čelo korby, ktorého vrchná časť bola vyrobená z jediného kusa. Odklápací priezor u vodiča, ktorý bol typický pre tank IS-1, bol nahradený pevným priezorom. Ten bol chránený návarkom, odkláňajúcim strely, ktoré kĺzali po pancieri. Hoci vodič musel do tanku nastupovať vežou, mal pre prípad núdzového opustenia tanku k dispozícii únikový poklop v podlahe. Nad priestorom vodiča boli v streche korby uchytené dva periskopy. Na pohon tanku slúžil vznetový motor V-2-IS s výkonom 500 HP.
Podvozok pozostával na každej strane z napínacieho kolesa vpredu, šiestich dvojitých pojazdových kolies, hnacieho kolesa vzadu a troch napínacích kladiek. Pojazdové kolesá s vnútorným tlmením boli odpružené torznými tyčami. V prednej časti korby bola elektricky poháňaná, odlievaná veža vajcovitého tvaru. Vo veži bol lafetovaný kanón D-25T kalibru 122 mm spolu so spriahnutým guľometom. Ďalší guľomet bol v strieľni na zadnej strane veže. Hlaveň kanóna bola vybavená úsťovou brzdou. Na zamierenie slúžil teleskopický zameriavač 10-T-17, vo veži bol inštalovaný pozorovací periskop Mk. IV. Vedená zásoba munície predstavovala iba 28 delených granátov. Na oboch stranách veže boli otvory, umožňujúce streľbu do strán z osobných zbraní osádky, ktoré boli za normálnej situácie upchaté kolíkmi. Na ľavej strane veže bola inštalovaná kopula veliteľa, ktorá bola vybavená poklopom. Ten zaisťoval prístup posádky do tanku. Po pravej strane tejto kopule bol druhý, menší poklop, určený hlavne na nakladanie munície. V prípade niektorých tankov IS-2 bol na veliteľskej kupole lafetovaný protilietadlový guľomet DŠK kalibru 12,7 mm. Niektoré tanky boli v roku 1945 vybavené predstavnými panciermi, chrániacimi boky veže pred kumulatívnou muníciou, ktorá po masívnom zavedení pancierových pästí znamenala výrazné riziko pre sovietske tanky. Celkovo bolo vyrobených 3 483 kusov tanku IS-2.
Tanky IS boli od začiatku zaraďované iba do samostatných gardových plukov ťažkých tankov. Tieto pluky boli začiatkom roku 1945 začlenené do samostatných tankových brigád. Tanky IS-2 boli veľkým prínosom v boji s novou generáciou nemeckých tankov, pretože disponovali silnou pasívnou ochranou a na druhej strane veľkou palebnou silou. Vďaka kanónu kalibru 122 mm mohli zničiť prakticky akýkoľvek nepriateľský tank, čo obrátene neplatilo. Aj vďaka premenlivej kvalite nemeckých pancierov bolo obvyklé, že bol po zásahu z kanónu D-25T celý kus panciera na mieste odtrhnutý. Spolu so vzrastajúcou kvalitou pancierovania tankov IS-2 sa z nich stávala efektívna zbraň na boj s tankami Tiger a Panther. IS-2 mal v počiatočných štádiách problém s kvalitou pancierovania a s prevodovkou. V priebehu výroby však boli tieto nedostatky odstránené. Tanky IS-2 boli prvýkrát použité pri oslobodzovaní Ukrajiny. Ich hádam najslávnejším nasadením bol boj pri Sandomeri, kde sa stretli s najnovšími nemeckými tankami Tiger II. Útočiace nemecké tanky tu narazili na odpor dobre ukrytých tankov IS-2 a T-34/85. Jeden zo sovietskych veliteľov, gardový poručík V. A. Udalov, zničil so svojím tankom IS-2 v jedinom boji dva tanky Tiger II a ďalšie poškodil. Boje pri Sandomeri ukázali, že pri správnom použití sú tanky IS-2 schopné ničiť aj tie najnovšie a najsilnejšie tanky, aké mohlo Nemecko nasadiť. Nech mali tieto tanky akékoľvek nevýhody, nikto im nemôže uprieť obrovský význam, ktorý hrali v rýchlej porážke Nemecka v rokoch 1944 – 1945.
Niekoľko tankov IS-2 dostala v samom závere vojny aj 1. čs. tanková brigáda. Do bojov však s nimi nezasiahla, iba sa s nimi zúčastnila prehliadky v Prahe. Najznámejším tankom IS-2, ktorý bol nesprávne zamieňaný za T-34, je ružový tank v múzeu v Lešanoch, ktorý stával na pomníku v Prahe ako tank č. 23. Tanky IS-2 boli po vojne modernizované a vyvezené do krajín spriatelených so Sovietskym zväzom (Kuba, Egypt, Severná Kórea, Čína a pod.).
Verný detailom v mierke 1 : 16
S hmotnosťou okolo sedem kilogramov je IS-2 1944 ideálny pre náročného zákazníka. V profesionálnej edícii sa vyznačuje vynikajúcou kvalitou farby airbrush, technológiou dosiek plošných spojov 2,4 GHz a novým reproduktorom. Tento model má vynikajúce jazdné vlastnosti, širokú škálu funkcií a realistický zvuk. Vysokokvalitné pásy, hnacie a vodiace kolesá s valčekmi, ako aj spodná časť trupu a bojová veža sú vyrobené z kovu. Veľa malých dielov a rôznych samolepiek dokonale završuje repliku vernej mierky.
Ovládanie a funkcie
Výkonný model tanku má RC ovládanie 2,4 GHz. Vozidlo je vybavené IR bojovým systémom, takže sú možné bitky s vozidlami z rovnakej série. Motory s optimalizovaným krútiacim momentom dodávajú modelu IS-2 presnú a plynulú jazdu. Kovové prevody s robustnými prevodmi a vylepšeným prevodom zaisťujú väčší výkon. Vďaka proporcionálnemu ovládaniu sa môžete s tankom priblížiť veľmi pomaly a plynule zvyšovať rýchlosť. IS-2 sa pohybuje dopredu a dozadu s otočením doľava a doprava. Je možné ho tiež na mieste otočiť doľava alebo doprava. Môžete zdvihnúť a spustiť delo a otočiť vežu o 360 stupňov. Realistický zážitok završujú rôzne zvuky motora, spätný záklz hlavne, záblesk hlavne a dym z výfuku.
Obsah balenia a technické parametre/funkcie
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.
Ako si interiérový dron RMT 700 viedol v teste na deťoch z nášho tímu? Pozrime sa, ako sa dronu RMT 700 darilo v našom záťažovom teste.