Prakticky hotový polomaketa vysokovýkonného českého vetroňa s rozpätím 2700 mm z takmer nezničiteľnej, uhlíkom vystuženej extrudovanej polyolefínovej peny (EPO) na termické a svahové lietanie. Vybavený striedavým motorom C3548-750, skladacou vrtuľou 11x8", regulátorom R-50SB a 6 mikrosmerovkami. "Plne mechanizované" krídlo s krídlami a klapkami, ovládané smerovka, výškovka a otáčky motora. Pre 4S LiPo 2600-3300 mAh (min 30C).Zobraziť celý popis

Nezabalený model KAVAN 304TS TwinShark 2700mm - ARF. Model je technicky úplne v poriadku, čo sa týka vzhľadu je bez poškodenia. Originálna krabica je mierne poškodená. Ďalšie špecifikácie nájdete nižšie. Fotografia je len ilustračná.
Originálny popis nájdete nižšie:
V roku 1962 založil Eugen Hänle spoločnosť Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH, ktorá sa čoskoro stala známou ako prvý veľkovýrobca laminátových vetroňov. Ich výrobky sa vždy vyznačovali inovatívnymi riešeniami - od jednoduchého odnímania krídla a horizontálnej chvostovej plochy, cez riadiace systémy s klapkami a brzdami až po praktickú konštrukciu kokpitu, ktorá sa dodnes používa v klzákoch. Po tragickej smrti Eugena Hänleho pri leteckom nešťastí v roku 1975 sa spoločnosť dostala do problémov a v roku 1982 napokon zanikla.
V polovici 90. rokov bola spoločnosť nútená ukončiť svoju činnosť. V polovici 50. rokov prevzala mladá česká firma HPH (ktorá si už získala povesť výrobcu modelov lietadiel muzeálnej kvality) výrobu jedného z posledných vetroňov postavených v Glasflügel - modelu 304. Najprv HPH 304CZ vyrábaný s použitím pôvodných foriem a prípravkov, neskôr modernizovaný HPH 304C Wasp 15m triedy FAI; potom v roku 2006 úplne novo navrhnutý jednomiestny HPH 304S Shark 18m triedy a v roku 2017 dvojmiestny HPH 304TS Twin Shark 20m triedy. A teraz si môžete vychutnať lietanie s polovičnou verziou tohto nádherného vetroňa s rozpätím 2700 mm poháňaného výkonným striedavým motorom!
Trup je vyrobený z vysoko odolnej EPO (extrudovaný polyolefín) peny s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstužami. V prídi je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-750 s 11x8" skladacou vrtuľou a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným stabilizátorom BEC potrebným na pohon 6 serv na palube. Kryt kabíny je odnímateľný, upevnený pomocou kolíka v prednej časti a magnetu v zadnej časti. V priečke nájdete dostatok priestoru pre pohonný akumulátor a prijímač. Servá kormidla a výškovky sú umiestnené v kýlovej časti a kormidlá sa ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Modely testujeme sami alebo ich dávame testovať skúseným modelárom. Prečítajte si používateľskú recenziu Kavan 304TS TwinShark
Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla, ktorá zapadá do duralových puzdier v trupe. Polovice krídla sú na svojom mieste zaistené plastovou skrutkou. Krídla a klapky (obe vystužené uhlíkovými trubičkami) sú nezávisle ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami každé z nich.
Chvostové plochy sú tiež z penového EPO s uhlíkovými trubičkami vystuženými výstužou. Vodorovná chvostová plocha je k kýlu pripevnená dvojicou skrutiek na jednoduchú montáž a odstránenie.
Model je poháňaný striedavým motorom triedy C3548-750 s kontrolérom KAVAN R-50SB 50A.
Na napájanie budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600-3300 mAh s nosnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby ste dosiahli čo najlepšiu polohu ťažiska bez dodatočného zaťaženia.
Na ovládanie modelu v núdzových situáciách si vystačíte so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií - v základnej verzii sú krídielka a klapky pripojené Y-káblom vždy len na jeden kanál. Ideálne je samozrejme použiť aspoň sedemkanálovú počítačovú RC súpravu umožňujúcu nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami a ich miešanie v úlohe motýľovej brzdy (obe krídielka sa vychýlia nahor a obe klapky nadol), čo je dnes možné aj s cenovo dostupným Radiolinkom AT9S alebo AT10II alebo Futabou T6K alebo T10J. V tomto prípade je potrebné vymeniť Y-káble krídielok a klapiek v trupe za štyri samostatné (15-30 cm) predlžovacie káble. Súčasťou príručky je samozrejme dôkladná tabuľka s osvedčenými predvolenými nastaveniami výchyliek kormidiel (vrátane mixov), vďaka ktorej ľahko pripravíte Twin Shark na let, aj keď to môže byť váš prvý vetroň s plnou mechanizáciou" krídla.
Súprava ARF obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z peny EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom a 6 servami, návod.
Model sme pre vás otestovali a pripravili klasickú textovú recenziu - Kavan 304TS TwinShark recenzia
Oznámenie
Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pri prevádzke bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (bežných modelov lietadiel, multikoptér, dronov), ktoré majú hmotnosť viac ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný snímač schopný akýmkoľvek spôsobom zachytávať osobné údaje, povinní zaregistrovať sa na Úrade pre civilné letectvo (v Českej republike).pdf" target="_blank">Registrácia prevádzkovateľov a pilotov dronov
| Šírka [mm] | 2700 |
| Dĺžka [mm] | 1285 |
| Hmotnosť [g] | 1950 - 2050 |
| Plocha krídla [dm2] | 45 |
| Riadené funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavebnosť | S0,S1 |
| Pilotovanie | P2 |
Pohon a
| Motor | *C3548-750 |
| Regulátor | *KAVAN R-50SB |
| Lopatky vrtule | *11x8" |
| Batéria | KAVAN 14,8V 2700 mAh 30/60C alebo FOXY G3 14,8V 2600 mAh 40/80C |
| Servo | 6x micro |
| RC kit | min. 7-kanálový počítač |
| ) Súčasť sady ARF | |
Nezabalený model KAVAN 304TS TwinShark 2700mm - ARF. Model je technicky úplne v poriadku, čo sa týka vzhľadu je bez poškodenia. Originálna krabica je mierne poškodená. Ďalšie špecifikácie nájdete nižšie. Fotografia je len ilustračná.
Originálny popis nájdete nižšie:
V roku 1962 založil Eugen Hänle spoločnosť Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH, ktorá sa čoskoro stala známou ako prvý veľkovýrobca laminátových vetroňov. Ich výrobky sa vždy vyznačovali inovatívnymi riešeniami - od jednoduchého odnímania krídla a horizontálnej chvostovej plochy, cez riadiace systémy s klapkami a brzdami až po praktickú konštrukciu kokpitu, ktorá sa dodnes používa v klzákoch. Po tragickej smrti Eugena Hänleho pri leteckom nešťastí v roku 1975 sa spoločnosť dostala do problémov a v roku 1982 napokon zanikla.
V polovici 90. rokov bola spoločnosť nútená ukončiť svoju činnosť. V polovici 50. rokov prevzala mladá česká firma HPH (ktorá si už získala povesť výrobcu modelov lietadiel muzeálnej kvality) výrobu jedného z posledných vetroňov postavených v Glasflügel - modelu 304. Najprv HPH 304CZ vyrábaný s použitím pôvodných foriem a prípravkov, neskôr modernizovaný HPH 304C Wasp 15m triedy FAI; potom v roku 2006 úplne novo navrhnutý jednomiestny HPH 304S Shark 18m triedy a v roku 2017 dvojmiestny HPH 304TS Twin Shark 20m triedy. A teraz si môžete vychutnať lietanie s polovičnou verziou tohto nádherného vetroňa s rozpätím 2700 mm poháňaného výkonným striedavým motorom!
Trup je vyrobený z vysoko odolnej EPO (extrudovaný polyolefín) peny s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstužami. V prídi je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-750 s 11x8" skladacou vrtuľou a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným stabilizátorom BEC potrebným na pohon 6 serv na palube. Kryt kabíny je odnímateľný, upevnený pomocou kolíka v prednej časti a magnetu v zadnej časti. V priečke nájdete dostatok priestoru pre pohonný akumulátor a prijímač. Servá kormidla a výškovky sú umiestnené v kýlovej časti a kormidlá sa ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Modely testujeme sami alebo ich dávame testovať skúseným modelárom. Prečítajte si používateľskú recenziu Kavan 304TS TwinShark
Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla, ktorá zapadá do duralových puzdier v trupe. Polovice krídla sú na svojom mieste zaistené plastovou skrutkou. Krídla a klapky (obe vystužené uhlíkovými trubičkami) sú nezávisle ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami každé z nich.
Chvostové plochy sú tiež z penového EPO s uhlíkovými trubičkami vystuženými výstužou. Vodorovná chvostová plocha je k kýlu pripevnená dvojicou skrutiek na jednoduchú montáž a odstránenie.
Model je poháňaný striedavým motorom triedy C3548-750 s kontrolérom KAVAN R-50SB 50A.
Na napájanie budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600-3300 mAh s nosnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby ste dosiahli čo najlepšiu polohu ťažiska bez dodatočného zaťaženia.
Na ovládanie modelu v núdzových situáciách si vystačíte so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií - v základnej verzii sú krídielka a klapky pripojené Y-káblom vždy len na jeden kanál. Ideálne je samozrejme použiť aspoň sedemkanálovú počítačovú RC súpravu umožňujúcu nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami a ich miešanie v úlohe motýľovej brzdy (obe krídielka sa vychýlia nahor a obe klapky nadol), čo je dnes možné aj s cenovo dostupným Radiolinkom AT9S alebo AT10II alebo Futabou T6K alebo T10J. V tomto prípade je potrebné vymeniť Y-káble krídielok a klapiek v trupe za štyri samostatné (15-30 cm) predlžovacie káble. Súčasťou príručky je samozrejme dôkladná tabuľka s osvedčenými predvolenými nastaveniami výchyliek kormidiel (vrátane mixov), vďaka ktorej ľahko pripravíte Twin Shark na let, aj keď to môže byť váš prvý vetroň s plnou mechanizáciou" krídla.
Súprava ARF obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z peny EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom a 6 servami, návod.
Model sme pre vás otestovali a pripravili klasickú textovú recenziu - Kavan 304TS TwinShark recenzia
Oznámenie
Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pri prevádzke bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (bežných modelov lietadiel, multikoptér, dronov), ktoré majú hmotnosť viac ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný snímač schopný akýmkoľvek spôsobom zachytávať osobné údaje, povinní zaregistrovať sa na Úrade pre civilné letectvo (v Českej republike).pdf" target="_blank">Registrácia prevádzkovateľov a pilotov dronov
| Šírka [mm] | 2700 |
| Dĺžka [mm] | 1285 |
| Hmotnosť [g] | 1950 - 2050 |
| Plocha krídla [dm2] | 45 |
| Riadené funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavebnosť | S0,S1 |
| Pilotovanie | P2 |
Pohon a
| Motor | *C3548-750 |
| Regulátor | *KAVAN R-50SB |
| Lopatky vrtule | *11x8" |
| Batéria | KAVAN 14,8V 2700 mAh 30/60C alebo FOXY G3 14,8V 2600 mAh 40/80C |
| Servo | 6x micro |
| RC kit | min. 7-kanálový počítač |
| ) Súčasť sady ARF | |
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.
Ako si interiérový dron RMT 700 viedol v teste na deťoch z nášho tímu? Pozrime sa, ako sa dronu RMT 700 darilo v našom záťažovom teste.