Termický alebo svahový vetroň/motorový vetroň 2160 mm pre pohon motormi triedy AXI 2814. Model z vysoko odolného ELAPORu, ovládané krídelká, smerovka, výškovka. Stavebnica v rozsype bez motora.Zobraziť celý popis

Od prvého predstavenia na veľtrhu v Norimbergu neuplynul ani mesiac, sneh sa ešte neroztopil, a už sa môžete pustiť do stavby najnovšieho vetroňa z ELAPORu od Multiplexu! Poďme sa pozrieť, čo pre nás "nemeckí súdruhovia" pripravili. Uvidíte, že sa zase prekonali, a ponúkajú nám ešte elegantnejší, prepracovanejší a ako vždy skvele lietajúci model! Proste: "Biela ešte belšia!" v tom najlepšom modelárske prevedení!
Solius nadväzuje na osvedčenú aerodynamickú koncepciu Easy Glider, ku ktorej pridáva eleganciu moderného vetroňa v "á-es-wéčkovém" štýle. Na prvý pohľad zaujme štíhly trup s priehľadným krytom kabíny s naznačeným kokpitom, potešia chvostové plochy v T usporiadaní umožňujúcom ľahkú demontáž vodorovnej chvostovej plochy pre prepravu. Krídlo s rozpätím 2160 mm si zachováva vďaka rozumnej štíhlosti veľkú nosnú plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v klzu a príjemné správanie pri nízkych rýchlostiach.
Trup modelu je zhotovený z takmer nezničiteľného penového ELAPORu. Tajomstvom, ktoré umožňuje mať penový trup tak štíhly, je šesťhranná tenkostenná rúrka zo zliatiny hliníka vystužujúca trup od krídla po chvostové plochy. Rúrku oceníte aj pri stavbe modelu - teraz by sa vám mohlo podariť postaviť trup skrútený len s vynaložením naozaj veľkého úsilia! Rúrkou sú tiež vedené predlžovacie káble serv smerovky a výškovky. Predok trupu aj chvost ďalej spevňuje niekoľko laminátových tyčiek vlepovaných medzi polovice trupu a na kýlovku. Motor sa upevňuje v prove na plastové motorové lôžko s veľmi univerzálne pripravenými otvormi a drážkami pre upevňovacie skrutky - tie by mali vyhovovať drvivej väčšine bežných striedavých motorov zodpovedajúceho výkonu. Súčasťou stavebnice je vrtuľový kužeľ s unášačom s klieštinou pre motory s 5 mm hriadeľom a vrtuľovými listami 12x6". Ak by ste sa rozhodli pre použitie motora so 4 mm hriadeľom, je potrebné dokúpiť zodpovedajúci vrtuľový kužeľ Multiplex # 73 3500. Konštruktéri Multiplexu samozrejme nezabudli trup opatriť nasávacími a výstupnými otvormi zabezpečujúcimi chladenie motora, regulátora a pohonného akumulátora. Model môžete tiež dokončiť ako "čistý" vetroň - pre tento prípad je v stavebnici dodávaný výlisok provy z ELAPORu pripravený pre montáž háčika pre aerovlek. Kryt kabíny s priehľadnou "bublinou" je odnímateľný, upevňuje sa dvojicou obvyklých plastových zámkov Multiplex. V prove nájdete dostatok priestoru pre regulátor, pohonný akumulátor a prijímač. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidlá ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Krídlo modelu z penového ELAPORu je dvojdielne s nosníkmi zo štvorhrannej rúrky zo zliatiny hliníka, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla. Polovice krídla sú na mieste zaistené dômyselným čapom zapadajúcim do zámkov na koreňových rebrách - čap sa vyníma a zasúva z priestore kabíny. Pre serva krídeliek sú pripravené šachty s plastovými krytmi, krídelká (po dĺžke vystužené tenkostennou hadicou z nehrdzavejúcej ocele) sú ovládané nezávisle dvoma krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú takisto z penového ELAPORu s výstuhami z laminátových tyčiek. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje na vrchol kýlovky pomocou dvoch polyamidových skrutiek.
Pristávacie zariadenie je jednostopové v "ASW" štýle, s hlavným kolesom s priemerom 45 mm a klznou pätkou na chvoste.
Pre pohon modelu budete potrebovať striedavý motor triedy AXI 2814 až 2820 sa 40-50 A regulátorom, najlepšie so spínaným stabilizátorom napájania BEC pre spoľahlivé napájanie palubnej elektroniky.
K napájaniu poslúži Li-poly trojčlánok s kapacitou 2200 mAh alebo väčšou so zaťažiteľnosťou aspoň 20C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
K ovládaniu modelu v zásade vystačíte aj s tou najobyčajnejšie štvorkanálovou RC súpravou, takže môžete použiť palubné aj vybavenie z vášho "olietaného" začiatočníckeho RC setu. Ideálne je samozrejme použitie aspoň päť- alebo šesť-kanálové počítačové RC súpravy umožňujúce nezávislé ovládanie krídeliek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe aerodynamických bŕzd (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore). Pripravené šachty zodpovedajú servám HS-55/HS-5055MG (Nano-S) pre smerovku a výškovku a HS-81/HS-82MG (Tiny-S) pre krídelká. Zvlášť ak zvolíte pohonný systém na úrovni AXI 2820, a budete chcieť lietať dynamickejšie a na svahu, odporúčame inštalovať silnejšie serva s kovovými prevodmi.
Stavebnica obsahuje: výlisky trupu, krídla a chvostových plôch z penového ELAPORu, priehľadný kryt kabíny, šesťhrannú rúrku zo zliatiny hliníka a ďalšie výstuhy z laminátu a nerez ocele, súprava drobných dielov a príslušenstva, podvozkové koleso 45 mm, sklopnú vrtuľu s 55 mm kužeľom s unášačom s 5 mm klieštinou a listy 12x6", dva hárky samolepiek a návod.
| Rozpätie [mm] | 2160 |
| Dĺžka [mm] | 1100 |
| Hmotnosť [g] | 1250 - 1450 |
| Plocha krídla [dm2] | 40.7 |
| Ovládané funkciie | S,V,K(2),M |
| Stavebná náročnosť | S1,S2 |
| Náročnosť pilotáže | P1,P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| RAY termik | FOXY termik | AXI termik | FOXY tuning | AXI tuning | |
| Motor | RAY G2 C3536-850 | FOXY G2 C2814-850 | AXI 2814/20 | FOXY G2 C2820-950 | AXI 2820/12 |
| Regulátor | RAY R-40B | FOXY R-45SB | |||
| Vrtuľa | **sklopná s listami 12x6" | **sklopná s listami 12x6" | **sklopná s listami 12x6" | *sklopná s listami 12x6" | |
| Akumulátor | RAY G3 11,1 V 2200 mAh | ||||
| Serva | 2x HS-65 (S+V), 2x HS-81 (K) | 2x HS-5055MG, 2xHS-82MG | |||
| RC súprava | min. 4 kanály | min. 5 kanálov počítačová | |||
| *) Súčasť stavebnice | |||||
| **) Vyžaduje použitie kužeľu #73 3500 s klieštinou 4 mm | |||||
Od prvého predstavenia na veľtrhu v Norimbergu neuplynul ani mesiac, sneh sa ešte neroztopil, a už sa môžete pustiť do stavby najnovšieho vetroňa z ELAPORu od Multiplexu! Poďme sa pozrieť, čo pre nás "nemeckí súdruhovia" pripravili. Uvidíte, že sa zase prekonali, a ponúkajú nám ešte elegantnejší, prepracovanejší a ako vždy skvele lietajúci model! Proste: "Biela ešte belšia!" v tom najlepšom modelárske prevedení!
Solius nadväzuje na osvedčenú aerodynamickú koncepciu Easy Glider, ku ktorej pridáva eleganciu moderného vetroňa v "á-es-wéčkovém" štýle. Na prvý pohľad zaujme štíhly trup s priehľadným krytom kabíny s naznačeným kokpitom, potešia chvostové plochy v T usporiadaní umožňujúcom ľahkú demontáž vodorovnej chvostovej plochy pre prepravu. Krídlo s rozpätím 2160 mm si zachováva vďaka rozumnej štíhlosti veľkú nosnú plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v klzu a príjemné správanie pri nízkych rýchlostiach.
Trup modelu je zhotovený z takmer nezničiteľného penového ELAPORu. Tajomstvom, ktoré umožňuje mať penový trup tak štíhly, je šesťhranná tenkostenná rúrka zo zliatiny hliníka vystužujúca trup od krídla po chvostové plochy. Rúrku oceníte aj pri stavbe modelu - teraz by sa vám mohlo podariť postaviť trup skrútený len s vynaložením naozaj veľkého úsilia! Rúrkou sú tiež vedené predlžovacie káble serv smerovky a výškovky. Predok trupu aj chvost ďalej spevňuje niekoľko laminátových tyčiek vlepovaných medzi polovice trupu a na kýlovku. Motor sa upevňuje v prove na plastové motorové lôžko s veľmi univerzálne pripravenými otvormi a drážkami pre upevňovacie skrutky - tie by mali vyhovovať drvivej väčšine bežných striedavých motorov zodpovedajúceho výkonu. Súčasťou stavebnice je vrtuľový kužeľ s unášačom s klieštinou pre motory s 5 mm hriadeľom a vrtuľovými listami 12x6". Ak by ste sa rozhodli pre použitie motora so 4 mm hriadeľom, je potrebné dokúpiť zodpovedajúci vrtuľový kužeľ Multiplex # 73 3500. Konštruktéri Multiplexu samozrejme nezabudli trup opatriť nasávacími a výstupnými otvormi zabezpečujúcimi chladenie motora, regulátora a pohonného akumulátora. Model môžete tiež dokončiť ako "čistý" vetroň - pre tento prípad je v stavebnici dodávaný výlisok provy z ELAPORu pripravený pre montáž háčika pre aerovlek. Kryt kabíny s priehľadnou "bublinou" je odnímateľný, upevňuje sa dvojicou obvyklých plastových zámkov Multiplex. V prove nájdete dostatok priestoru pre regulátor, pohonný akumulátor a prijímač. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidlá ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Krídlo modelu z penového ELAPORu je dvojdielne s nosníkmi zo štvorhrannej rúrky zo zliatiny hliníka, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla. Polovice krídla sú na mieste zaistené dômyselným čapom zapadajúcim do zámkov na koreňových rebrách - čap sa vyníma a zasúva z priestore kabíny. Pre serva krídeliek sú pripravené šachty s plastovými krytmi, krídelká (po dĺžke vystužené tenkostennou hadicou z nehrdzavejúcej ocele) sú ovládané nezávisle dvoma krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú takisto z penového ELAPORu s výstuhami z laminátových tyčiek. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje na vrchol kýlovky pomocou dvoch polyamidových skrutiek.
Pristávacie zariadenie je jednostopové v "ASW" štýle, s hlavným kolesom s priemerom 45 mm a klznou pätkou na chvoste.
Pre pohon modelu budete potrebovať striedavý motor triedy AXI 2814 až 2820 sa 40-50 A regulátorom, najlepšie so spínaným stabilizátorom napájania BEC pre spoľahlivé napájanie palubnej elektroniky.
K napájaniu poslúži Li-poly trojčlánok s kapacitou 2200 mAh alebo väčšou so zaťažiteľnosťou aspoň 20C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
K ovládaniu modelu v zásade vystačíte aj s tou najobyčajnejšie štvorkanálovou RC súpravou, takže môžete použiť palubné aj vybavenie z vášho "olietaného" začiatočníckeho RC setu. Ideálne je samozrejme použitie aspoň päť- alebo šesť-kanálové počítačové RC súpravy umožňujúce nezávislé ovládanie krídeliek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe aerodynamických bŕzd (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore). Pripravené šachty zodpovedajú servám HS-55/HS-5055MG (Nano-S) pre smerovku a výškovku a HS-81/HS-82MG (Tiny-S) pre krídelká. Zvlášť ak zvolíte pohonný systém na úrovni AXI 2820, a budete chcieť lietať dynamickejšie a na svahu, odporúčame inštalovať silnejšie serva s kovovými prevodmi.
Stavebnica obsahuje: výlisky trupu, krídla a chvostových plôch z penového ELAPORu, priehľadný kryt kabíny, šesťhrannú rúrku zo zliatiny hliníka a ďalšie výstuhy z laminátu a nerez ocele, súprava drobných dielov a príslušenstva, podvozkové koleso 45 mm, sklopnú vrtuľu s 55 mm kužeľom s unášačom s 5 mm klieštinou a listy 12x6", dva hárky samolepiek a návod.
| Rozpätie [mm] | 2160 |
| Dĺžka [mm] | 1100 |
| Hmotnosť [g] | 1250 - 1450 |
| Plocha krídla [dm2] | 40.7 |
| Ovládané funkciie | S,V,K(2),M |
| Stavebná náročnosť | S1,S2 |
| Náročnosť pilotáže | P1,P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| RAY termik | FOXY termik | AXI termik | FOXY tuning | AXI tuning | |
| Motor | RAY G2 C3536-850 | FOXY G2 C2814-850 | AXI 2814/20 | FOXY G2 C2820-950 | AXI 2820/12 |
| Regulátor | RAY R-40B | FOXY R-45SB | |||
| Vrtuľa | **sklopná s listami 12x6" | **sklopná s listami 12x6" | **sklopná s listami 12x6" | *sklopná s listami 12x6" | |
| Akumulátor | RAY G3 11,1 V 2200 mAh | ||||
| Serva | 2x HS-65 (S+V), 2x HS-81 (K) | 2x HS-5055MG, 2xHS-82MG | |||
| RC súprava | min. 4 kanály | min. 5 kanálov počítačová | |||
| *) Súčasť stavebnice | |||||
| **) Vyžaduje použitie kužeľu #73 3500 s klieštinou 4 mm | |||||
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.