Svižný a obratný termický alebo svahový vetroň/motorový vetroň pre pohon motormi triedy AXI 2826. Model z vysoko odolného ELAPORu, ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka. Stavebnica v rozsype bez motora.Zobraziť celý popis

Do rodiny výborných vetroňov z ELAPORu od Multiplexu práve pribudla nová sakramentsky mrštná a obratná "dvojmetrovka"! FunRay má rovnako ako Solius alebo Heron elegantný "maketovitý" vzhľad moderného vetroňa, plne mechanizované krídlo s krídelkami a klapkami, robustnú uhlíkom a laminátom vystuženú konštrukciu a vďaka pohonu striedavým motorom triedy AXI 2826 (600-800W) dostatok výkonu pre akrobatické a svahové lietanie.
Trup modelu je zhotovený z takmer nezničiteľného penového ELAPORu. Tajomstvom, ktoré umožňuje mať penový trup tak štíhly, je štvorhranná uhlíková rúrka vystužujúca trup od motorovej prepážky po chvostové plochy. Rúrku oceníte aj pri stavbe modelu - teraz by sa vám mohlo podariť postaviť trup skrútený len s vynaložením naozaj veľkého úsilia! Trup ďalej spevňuje niekoľko laminátových tyčiek vlepovaných medzi polovice trupu a na kýlovku. Motor sa upevňuje v prove na plastové motorové lôžko (zakotvené k pozdĺžnej uhlíkovej rúrke) s veľmi univerzálne pripravenými otvormi pre upevňovacie skrutky - tie by mali vyhovovať väčšine bežných striedavých motorov zodpovedajúceho výkonu. Súčasťou stavebnice je vrtuľový kužeľ s unášačom s klieštinou pre motory s 5 mm hriadeľom. Model môžete tiež dokončiť ako "čistý" vetroň - pre tento prípad môžete dokúpiť výlisok provy z ELAPORu pripravený pre montáž háčika pre aerovlek. Kryt kabíny je vylisovaný zo sivého EPP (tj. ho už nemusíte farbiť); môžete ho tiež nahradiť tuningovým krytom s priehľadnou "bublinou". Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa dvojicou obvyklých plastových zámkov Multiplex. V prove nájdete dostatok priestoru pre regulátor, pohonný akumulátor a prijímač. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidla ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Odolnosť spodnej časti trupu pri pristátí zvyšujú nálepky zo špeciálnej plastovej fólie.
Krídlo modelu z penového ELAPORu je dvojdielne s nosníkmi zo štvorhrannej rúrky zo zliatiny hliníka s uhlíkovou výplňou, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla. Polovice krídla sú na mieste zaistené dômyselným čapom zapadajúcim do zámkov na koreňových rebrách - čap sa vyníma a zasúva z priestoru kabíny. Pre serva krídeliek a klapiek sú pripravené šachty s plastovými krytmi, krídelká aj klapky (po dĺžke vystužené tenkostennou hadicou z nehrdzavejúcej ocele) sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Serva krídeliek klapiek sa zapájajú s pomocou šesťkolíkových zelených konektorov Multiplex, pre neho sú v koreňoch polovíc krídla a v trupe pripravené špeciálne držiaky - zasunutie polovíc krídla znamená zároveň aj pripojenie konektorov.
Chvostové plochy sú takisto z penového ELAPORu s výstuhami z uhlíkových nosníkov a tenkostenných rúriek z nerez oceli. Dvojdielna vodorovná chvostová plocha sa upevňuje ku kýlovke pomocou uhlíkových spojok a zámkového mechanizmu pre ľahkú montáž a demontáž.
Pre pohon modelu budete potrebovať striedavý motor triedy AXI 2826 sa 60-70 A regulátorom, so spínaným stabilizátorom napájania BEC s trvalou zaťažiteľnosťou aspoň 3 A pre spoľahlivé napájanie palubnej elektroniky so 6 servami.
Pre napájanie poslúži Li-poly trojčlánok s kapacitou 3200-3300 mAh sa zaťažiteľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Pre ovládanie modelu v núdzi vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou, ale ideálne je samozrejme použitie aspoň sedemkanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídeliek a klapiek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe butterfly brzdy (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore a obe klapky dole). A to dnes vie aj cenovo dostupný Flash 7 alebo 8 alebo Cockpit SX!
Pripravené šachty zodpovedajú servám HS-65HB/HS-65mg/HS-5065MG. Zvlášť ak zvolíte pohonný systém na hornej hranici odporúčaného výkonu, a budete chcieť lietať dynamickejšiu akrobaciu a na svahu, odporúčame inštalovať silnejšie serva s kovovými prevodmi.
Stavebnica obsahuje: výlisky trupu, krídla a chvostových plôch z penového ELAPORu, kryt kabíny zo šedého EPP, štvorhrannú uhlíkovú rúrku a ďalšie výstuhy z laminátu a nerez ocele, súpravu drobných dielov a príslušenstva, 55 mm vrtuľový kužeľ s unášačom s 5 mm hriadeľ, arch samolepiek a návod.
| Rozpätie [mm] | 2000 |
| Dĺžka [mm] | 1230 |
| Hmotnosť [g] | 1790 |
| Plocha krídla [dm2] | 40 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S1,S2 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Pohon a RC vybavenie:
| RAY akro | FOXY akro | AXI akro | MPX akro | |
| Motor | RAY C3548-900 | FOXY G2 C2826-900 | AXI 2826/10 V2 | ROXXY C35-48-990kv |
| Regulátor | RAY R-70SB | FOXY R-65SB | FOXY R-Flyfun-60A | ROXXY BL Control 755 S-BEC |
| Vrtuľový kužeľ | *kužeľ #733183 (klieština 5 mm) | |||
| Vrtuľové listy | 12x7“ – 13x7“ | 12x7“ – 13x7“ | 12x7“ – 13x7“ | 11x7“ |
| Akumulátor | RAY G3 11,1V 3250 mAh alebo FOXY G2 11,1V 3300 mAh | |||
| Serva | 6x HS-65HB alebo HS-65MG či HS-5065MG | |||
| RC súprava | min. 7 kanálov počítačová | |||
| *) Súčasť stavebnice | ||||
Do rodiny výborných vetroňov z ELAPORu od Multiplexu práve pribudla nová sakramentsky mrštná a obratná "dvojmetrovka"! FunRay má rovnako ako Solius alebo Heron elegantný "maketovitý" vzhľad moderného vetroňa, plne mechanizované krídlo s krídelkami a klapkami, robustnú uhlíkom a laminátom vystuženú konštrukciu a vďaka pohonu striedavým motorom triedy AXI 2826 (600-800W) dostatok výkonu pre akrobatické a svahové lietanie.
Trup modelu je zhotovený z takmer nezničiteľného penového ELAPORu. Tajomstvom, ktoré umožňuje mať penový trup tak štíhly, je štvorhranná uhlíková rúrka vystužujúca trup od motorovej prepážky po chvostové plochy. Rúrku oceníte aj pri stavbe modelu - teraz by sa vám mohlo podariť postaviť trup skrútený len s vynaložením naozaj veľkého úsilia! Trup ďalej spevňuje niekoľko laminátových tyčiek vlepovaných medzi polovice trupu a na kýlovku. Motor sa upevňuje v prove na plastové motorové lôžko (zakotvené k pozdĺžnej uhlíkovej rúrke) s veľmi univerzálne pripravenými otvormi pre upevňovacie skrutky - tie by mali vyhovovať väčšine bežných striedavých motorov zodpovedajúceho výkonu. Súčasťou stavebnice je vrtuľový kužeľ s unášačom s klieštinou pre motory s 5 mm hriadeľom. Model môžete tiež dokončiť ako "čistý" vetroň - pre tento prípad môžete dokúpiť výlisok provy z ELAPORu pripravený pre montáž háčika pre aerovlek. Kryt kabíny je vylisovaný zo sivého EPP (tj. ho už nemusíte farbiť); môžete ho tiež nahradiť tuningovým krytom s priehľadnou "bublinou". Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa dvojicou obvyklých plastových zámkov Multiplex. V prove nájdete dostatok priestoru pre regulátor, pohonný akumulátor a prijímač. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidla ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Odolnosť spodnej časti trupu pri pristátí zvyšujú nálepky zo špeciálnej plastovej fólie.
Krídlo modelu z penového ELAPORu je dvojdielne s nosníkmi zo štvorhrannej rúrky zo zliatiny hliníka s uhlíkovou výplňou, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla. Polovice krídla sú na mieste zaistené dômyselným čapom zapadajúcim do zámkov na koreňových rebrách - čap sa vyníma a zasúva z priestoru kabíny. Pre serva krídeliek a klapiek sú pripravené šachty s plastovými krytmi, krídelká aj klapky (po dĺžke vystužené tenkostennou hadicou z nehrdzavejúcej ocele) sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami. Serva krídeliek klapiek sa zapájajú s pomocou šesťkolíkových zelených konektorov Multiplex, pre neho sú v koreňoch polovíc krídla a v trupe pripravené špeciálne držiaky - zasunutie polovíc krídla znamená zároveň aj pripojenie konektorov.
Chvostové plochy sú takisto z penového ELAPORu s výstuhami z uhlíkových nosníkov a tenkostenných rúriek z nerez oceli. Dvojdielna vodorovná chvostová plocha sa upevňuje ku kýlovke pomocou uhlíkových spojok a zámkového mechanizmu pre ľahkú montáž a demontáž.
Pre pohon modelu budete potrebovať striedavý motor triedy AXI 2826 sa 60-70 A regulátorom, so spínaným stabilizátorom napájania BEC s trvalou zaťažiteľnosťou aspoň 3 A pre spoľahlivé napájanie palubnej elektroniky so 6 servami.
Pre napájanie poslúži Li-poly trojčlánok s kapacitou 3200-3300 mAh sa zaťažiteľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Pre ovládanie modelu v núdzi vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou, ale ideálne je samozrejme použitie aspoň sedemkanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídeliek a klapiek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe butterfly brzdy (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore a obe klapky dole). A to dnes vie aj cenovo dostupný Flash 7 alebo 8 alebo Cockpit SX!
Pripravené šachty zodpovedajú servám HS-65HB/HS-65mg/HS-5065MG. Zvlášť ak zvolíte pohonný systém na hornej hranici odporúčaného výkonu, a budete chcieť lietať dynamickejšiu akrobaciu a na svahu, odporúčame inštalovať silnejšie serva s kovovými prevodmi.
Stavebnica obsahuje: výlisky trupu, krídla a chvostových plôch z penového ELAPORu, kryt kabíny zo šedého EPP, štvorhrannú uhlíkovú rúrku a ďalšie výstuhy z laminátu a nerez ocele, súpravu drobných dielov a príslušenstva, 55 mm vrtuľový kužeľ s unášačom s 5 mm hriadeľ, arch samolepiek a návod.
| Rozpätie [mm] | 2000 |
| Dĺžka [mm] | 1230 |
| Hmotnosť [g] | 1790 |
| Plocha krídla [dm2] | 40 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S1,S2 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Pohon a RC vybavenie:
| RAY akro | FOXY akro | AXI akro | MPX akro | |
| Motor | RAY C3548-900 | FOXY G2 C2826-900 | AXI 2826/10 V2 | ROXXY C35-48-990kv |
| Regulátor | RAY R-70SB | FOXY R-65SB | FOXY R-Flyfun-60A | ROXXY BL Control 755 S-BEC |
| Vrtuľový kužeľ | *kužeľ #733183 (klieština 5 mm) | |||
| Vrtuľové listy | 12x7“ – 13x7“ | 12x7“ – 13x7“ | 12x7“ – 13x7“ | 11x7“ |
| Akumulátor | RAY G3 11,1V 3250 mAh alebo FOXY G2 11,1V 3300 mAh | |||
| Serva | 6x HS-65HB alebo HS-65MG či HS-5065MG | |||
| RC súprava | min. 7 kanálov počítačová | |||
| *) Súčasť stavebnice | ||||
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.