






Polomaketa historického vetroňa 3500 mm pre termické plachtenie. Konštrukčný trup krídlo i chvostové plochy, ovládané krídelká, smerovka, výškovka a vypínacie háčik pre aerovlek (už zabudovaný v prove).Zobraziť celý popis

Jednomiestny vysokovýkonný vetroň K8B nemeckej firmy Alexander Schleicher (konštrukcia Rudolf Kaiser - preto ono "K" v označení) patril na konci päťdesiatych a v priebehu 60. rokov medzi svetovo najrozšírenejšie typy. Predstavuje jeden z vrcholov klasickej konštrukcie z dôb pred príchodom kompozitných materiálov a super výkonných laminárnych profilov navrhovaných s pomocou počítačov - trup mal zvarený z tenkostenných oceľových rúriek a potiahnutý plátnom; celodrevené krídlo a chvostové plochy boli potiahnuté preglejkou a plátnom. Aj bez kompozitov ale v roku 1968 jeden americký K8B vytvoril svetový rekord v cieľovom letu s návratom o dĺžke 767 km. Celkovo bolo postavených vyše 1 100 kusov K8B v troch verziách; prevedenie K8B s elegantnou jednodielnou "bublinou" krytu kabíny zlepšujúcou výhľad z kokpitu bolo najpočetnejšie.
Triapolmetrový K8B z produkcie firmy Phoenix Model určený predovšetkým pre aerovlek a termické lietanie verne reprodukuje tvary skutočného stroja a berie aj ohľad na pôvodnú konštrukciu. Trup tvorí ľahká konštrukcia z preglejkových a balzových prepážok a smrekových a balzových pozdĺžnikov potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover. Prístup k palubnej elektronike zaisťuje odnímateľný kryt kabíny - pod čírou "bublinou" nájdete maketu palubnej dosky a pilota tlačiaceho sa sústredeným výrazom knipel pri ustreďovaní vetroňa do stúpavého prúdu. V prove je už zabudovaný vlečný háčik pre aerovlek.
Dvojdielne krídlo s profilom HQ/W-3/10 nasúvanie z boku na dve spojky z 10 mm rúr z nerezovej ocele je klasickej konštrukcie s torznou skriňou s balzovým tuhým poťahom a poťahom nažehľovacou fóliou Oracover. Krídelká sú ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi tiahlami; realisticky tučný profil krídla s klenutou strednej krivkou dáva dostatok priestoru pre použitie serv štandardnej veľkosti.
Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú celobalzové, vodorovný stabilizátor má celobalzový poťah; celý chvost je opäť potiahnutý Oracoverom. Pre jednoduchšiu prepravu sú vodorovná aj zvislá chvostová plocha demontovateľné, upevňované skrutky. Smerovka a výškovka sú ovládané prostredníctvom drôtových ťahadiel servami štandardnej veľkosti uloženými v kokpite. Ďalšie štandardné servo ovláda vlečný háčik tvorený vodiacou trubicou vlepenou do čela a posuvným priečnym čapom.
Pristávacie zariadenie je ako u "dospelého" K8B tvorené jedným neodpruženým kolesom napoly vyčnievajúcim z obrysu trupu.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať päť štandardných serv - pre krídelká a vlečný háčik vystačí bežné typy s ťahom 3 kg.cm, pre chvostové plochy je vhodné radšej voliť serva s ťahom 5-6 kg.cm.
RC súprava stačí bežná šesťkanálová počítačová s mixom flaperony pre ovládanie krídeliek a prepínačom pre ovládanie vlečného háčika.
Motorizácia modelu: K8B môžete ľahko a "maketovo" poháňať motorom umiestneným na pylóne nad trupom - samo sa ponúka jednoduché riešenie naohýbať z duralového plechu pylón v tvare obráteného "U" nasúvané na rúrkové spojky krídla. Dostatočný výkon zaistí spaľovací dvojtakt 6,5 ccm alebo elektromotor triedy AXI 4120. Pre "nemaketovú" zástavbu elektromotora do čela K8B príliš vhodný nie je; vyžadovalo by to takmer úplnú rekonštrukciu provy.
Stavebnica obsahuje: konštrukčný trup, krídla a chvostové plochy potiahnuté Oracoverom, súpravu príslušenstva, bicykel a návod.
| Rozpätie [mm] | 3500 |
| Dĺžka [mm] | 1650 |
| Hmotnosť [g] | 2300 - 3700 |
| Plocha krídla [dm2] | 73.8 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2) |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučené RC vybavenie vetroň
| Rx aku | Sanyo KR-1800SC 4,8 V alebo väčšie podľa potreby na dosiahnutie polohy ťažiska |
| Serva | 3x HS-422, 2x HS-645 MG (S+V) |
| RC súprava | počítačová min. 6 kanálov s mixom flaperony |
Jednomiestny vysokovýkonný vetroň K8B nemeckej firmy Alexander Schleicher (konštrukcia Rudolf Kaiser - preto ono "K" v označení) patril na konci päťdesiatych a v priebehu 60. rokov medzi svetovo najrozšírenejšie typy. Predstavuje jeden z vrcholov klasickej konštrukcie z dôb pred príchodom kompozitných materiálov a super výkonných laminárnych profilov navrhovaných s pomocou počítačov - trup mal zvarený z tenkostenných oceľových rúriek a potiahnutý plátnom; celodrevené krídlo a chvostové plochy boli potiahnuté preglejkou a plátnom. Aj bez kompozitov ale v roku 1968 jeden americký K8B vytvoril svetový rekord v cieľovom letu s návratom o dĺžke 767 km. Celkovo bolo postavených vyše 1 100 kusov K8B v troch verziách; prevedenie K8B s elegantnou jednodielnou "bublinou" krytu kabíny zlepšujúcou výhľad z kokpitu bolo najpočetnejšie.
Triapolmetrový K8B z produkcie firmy Phoenix Model určený predovšetkým pre aerovlek a termické lietanie verne reprodukuje tvary skutočného stroja a berie aj ohľad na pôvodnú konštrukciu. Trup tvorí ľahká konštrukcia z preglejkových a balzových prepážok a smrekových a balzových pozdĺžnikov potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover. Prístup k palubnej elektronike zaisťuje odnímateľný kryt kabíny - pod čírou "bublinou" nájdete maketu palubnej dosky a pilota tlačiaceho sa sústredeným výrazom knipel pri ustreďovaní vetroňa do stúpavého prúdu. V prove je už zabudovaný vlečný háčik pre aerovlek.
Dvojdielne krídlo s profilom HQ/W-3/10 nasúvanie z boku na dve spojky z 10 mm rúr z nerezovej ocele je klasickej konštrukcie s torznou skriňou s balzovým tuhým poťahom a poťahom nažehľovacou fóliou Oracover. Krídelká sú ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi tiahlami; realisticky tučný profil krídla s klenutou strednej krivkou dáva dostatok priestoru pre použitie serv štandardnej veľkosti.
Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú celobalzové, vodorovný stabilizátor má celobalzový poťah; celý chvost je opäť potiahnutý Oracoverom. Pre jednoduchšiu prepravu sú vodorovná aj zvislá chvostová plocha demontovateľné, upevňované skrutky. Smerovka a výškovka sú ovládané prostredníctvom drôtových ťahadiel servami štandardnej veľkosti uloženými v kokpite. Ďalšie štandardné servo ovláda vlečný háčik tvorený vodiacou trubicou vlepenou do čela a posuvným priečnym čapom.
Pristávacie zariadenie je ako u "dospelého" K8B tvorené jedným neodpruženým kolesom napoly vyčnievajúcim z obrysu trupu.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať päť štandardných serv - pre krídelká a vlečný háčik vystačí bežné typy s ťahom 3 kg.cm, pre chvostové plochy je vhodné radšej voliť serva s ťahom 5-6 kg.cm.
RC súprava stačí bežná šesťkanálová počítačová s mixom flaperony pre ovládanie krídeliek a prepínačom pre ovládanie vlečného háčika.
Motorizácia modelu: K8B môžete ľahko a "maketovo" poháňať motorom umiestneným na pylóne nad trupom - samo sa ponúka jednoduché riešenie naohýbať z duralového plechu pylón v tvare obráteného "U" nasúvané na rúrkové spojky krídla. Dostatočný výkon zaistí spaľovací dvojtakt 6,5 ccm alebo elektromotor triedy AXI 4120. Pre "nemaketovú" zástavbu elektromotora do čela K8B príliš vhodný nie je; vyžadovalo by to takmer úplnú rekonštrukciu provy.
Stavebnica obsahuje: konštrukčný trup, krídla a chvostové plochy potiahnuté Oracoverom, súpravu príslušenstva, bicykel a návod.
| Rozpätie [mm] | 3500 |
| Dĺžka [mm] | 1650 |
| Hmotnosť [g] | 2300 - 3700 |
| Plocha krídla [dm2] | 73.8 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2) |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučené RC vybavenie vetroň
| Rx aku | Sanyo KR-1800SC 4,8 V alebo väčšie podľa potreby na dosiahnutie polohy ťažiska |
| Serva | 3x HS-422, 2x HS-645 MG (S+V) |
| RC súprava | počítačová min. 6 kanálov s mixom flaperony |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.