ARF, 1400 mm, 4x servo, striedavý motorZobraziť celý popis

To, čo pre automobilovú dopravu predstavoval Ford T, pre športové letectvo predstavuje Piper J-3 Cub. Samozrejme je tu zásadný rozdiel: Mr Ford hovorieval: "Ford T môžete mať v akejkoľvek farbe, ak je to čierna," zatiaľ čo motto Mr Piper bolo: "Piper Cub môžete mať v akejkoľvek farbe, ak je to žltá." Od roku 1937 do vstupu USA do vojny sa vyrobilo vyše 3000 kusov J-3, s príchodom vojenských objednávok, pre ktoré bolo nutné žltú zameniť za olivovú, sa tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (ako znelo armádne označenie) každých 20 minút . A stovky ich lietajú dodnes ...
Nášho nového Pipera z takmer nezničiteľného penového EPP na oblohe vďaka rozpätie 1400 mm rozhodne neprehliadnete, ale určite vás poteší aj pri pohľade zblízka. Máme tu presklenú kabínu (vrátane "strešného okna") s palubnou doskou a sústredene sa tváriacou figurínou pilota, prepracovaný odpružený podvozok a krídlo s charakteristickými vzperami. Veľké rozmery, atraktívny vzhľad, maketové detaily, príjemné letové vlastnosti - proste ideálny rekreačný model pre každého, kto už zvládol pilotáž školských modelov, ako sú Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500 ...
Trup modelu z penového EPP je dodávaný s namontovaným striedavým motorom s rotačným plášťom (triedy AXI 2814 alebo RAY C3536), s osadeným striedavým regulátorom a servami smerovky a výškovky. V spodnej časti trupu sa nachádza priestor pre akumulátory ľahko prístupný vďaka odnímateľnej plastovej krytke. Odnímateľné je tiež "strešné okno" umožňujúce jednoduché prepojovanie predlžovacích káblov serv krídeliek. Pre Pipera budete potrebovať Li-poly trojčlánky aspoň 1800 mAh so zaťažiteľnosťou 20C, ale "uvezie" aj väčšie trojčlánky 2000-2600 mAh (max. šírka súpravy 40 mm), s ktorými sa doba letu náležite predĺži. Plastový motorový kryt z EPP je snímateľný, upevnený skrutkami po stranách.
Chvostové plochy z EPP sa upevňujú k trupu pomocou skrutiek. Serva smerovky a výškovky sú prístupná po odstránení krytky s magnetickým uzáverom na spodnej strane trupu za kabínou.
Krídlo takisto z penového EPP s modifikovaným profilom Clark-Y je dvojdielne, spájané rúrkovou uhlíkovou spojkou. K rúrke sa obe polovice upevňujú vpredu a vzadu 2 skrutkami. Krídelká sú ovládané dvoma servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami. Pred pripojením ťahadiel odporúčame kormidla "rozpohybovať" opakovaným opatrným vychyľovaním hore a dole resp. vľavo a vpravo.
Dvojkolesový podvozok s ovládanou ostrohou je drôtový, s plastovými maketovými krytmi doplnkami. Ovládané sú krídelká, smerovka (so spraženou ostrohou), výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom štvorkanálovú, ale radšej aspoň päťkanálovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie a nastavovanie serv krídeliek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; pre začiatok odporúčame 10-20% - tj. výchylka krídelká dole je trochu menšie v porovnaní s výchylkou hore. Týmto spôsobom sa spríjemní ovládanie modelu, ktorý bude mať menšiu tendenciu vyplavávať zo zákruty. Podobného účinku môžete dosiahnuť aj pomocou mixu krídelká-smerovka, popr. možno kombinovať oboje - s mixom krídelká-smerovka "podchytíte" úvodný prechod do zákruty, diferenciácia vylepší vlastný prelet zákrutou.
Piper Cub je určený pre mierne pokročilých modelárov. Model, ako polomaketa športového "bedňovitého" hornoplošníka, vás zoznámi s niektorými vlastnosťami, ktoré sú pre podobné stroje typické - bude od vás požadované správne koordinované ovládanie modelu smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keď nájdete" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo (polo) maketou akéhokoľvek druhu. Pekne si zvykajte, že kniple na vysielači nie sú pre ozdobu, ale na to, aby sa správnym spôsobom a v správnu chvíľu používali. Je to od nás kruté, ale neskôr nám za to budete vďační. Jeho doménou je samozrejme pokojné poletovania, ktoré dá vám aj kolegom na letisku dosť času na vychutnanie legendárnych "piperovských" tvarov, ale po menšom "rozbehnutí" spoľahlivo zvláda premet, súvratové zákruty a sudový výkrut. Proste športový hornoplošník, ako má byť!
ARF stavebnica obsahuje: hotový model so striedavým motorom, vrtuľou s kužeľom, regulátorom otáčok a 4 servami, súprava drobného príslušenstva a návod.
| Rozpätie [mm] | 1400 |
| Dĺžka [mm] | 0 |
| Hmotnosť [g] | 1340 |
| Plocha krídla [dm2] | 28.9 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M |
| Stavební náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| ARF stavebnica | |
| Motor | *CX3536-KV900 |
| Regulátor | *striedavý 30A |
| Vrtuľa | *11x7" |
| Akumulátor | RAY G3 11,1 V 1800 mAh |
| Serva | *4x mikro |
| RC súprava | min. 4 kanály |
| *) Súčasť ARF stavebnice | |
To, čo pre automobilovú dopravu predstavoval Ford T, pre športové letectvo predstavuje Piper J-3 Cub. Samozrejme je tu zásadný rozdiel: Mr Ford hovorieval: "Ford T môžete mať v akejkoľvek farbe, ak je to čierna," zatiaľ čo motto Mr Piper bolo: "Piper Cub môžete mať v akejkoľvek farbe, ak je to žltá." Od roku 1937 do vstupu USA do vojny sa vyrobilo vyše 3000 kusov J-3, s príchodom vojenských objednávok, pre ktoré bolo nutné žltú zameniť za olivovú, sa tempo výroby zvýšilo na jeden L-4 Grasshoper (ako znelo armádne označenie) každých 20 minút . A stovky ich lietajú dodnes ...
Nášho nového Pipera z takmer nezničiteľného penového EPP na oblohe vďaka rozpätie 1400 mm rozhodne neprehliadnete, ale určite vás poteší aj pri pohľade zblízka. Máme tu presklenú kabínu (vrátane "strešného okna") s palubnou doskou a sústredene sa tváriacou figurínou pilota, prepracovaný odpružený podvozok a krídlo s charakteristickými vzperami. Veľké rozmery, atraktívny vzhľad, maketové detaily, príjemné letové vlastnosti - proste ideálny rekreačný model pre každého, kto už zvládol pilotáž školských modelov, ako sú Pioneer, Beta 1400, Alpha 1500 ...
Trup modelu z penového EPP je dodávaný s namontovaným striedavým motorom s rotačným plášťom (triedy AXI 2814 alebo RAY C3536), s osadeným striedavým regulátorom a servami smerovky a výškovky. V spodnej časti trupu sa nachádza priestor pre akumulátory ľahko prístupný vďaka odnímateľnej plastovej krytke. Odnímateľné je tiež "strešné okno" umožňujúce jednoduché prepojovanie predlžovacích káblov serv krídeliek. Pre Pipera budete potrebovať Li-poly trojčlánky aspoň 1800 mAh so zaťažiteľnosťou 20C, ale "uvezie" aj väčšie trojčlánky 2000-2600 mAh (max. šírka súpravy 40 mm), s ktorými sa doba letu náležite predĺži. Plastový motorový kryt z EPP je snímateľný, upevnený skrutkami po stranách.
Chvostové plochy z EPP sa upevňujú k trupu pomocou skrutiek. Serva smerovky a výškovky sú prístupná po odstránení krytky s magnetickým uzáverom na spodnej strane trupu za kabínou.
Krídlo takisto z penového EPP s modifikovaným profilom Clark-Y je dvojdielne, spájané rúrkovou uhlíkovou spojkou. K rúrke sa obe polovice upevňujú vpredu a vzadu 2 skrutkami. Krídelká sú ovládané dvoma servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami. Pred pripojením ťahadiel odporúčame kormidla "rozpohybovať" opakovaným opatrným vychyľovaním hore a dole resp. vľavo a vpravo.
Dvojkolesový podvozok s ovládanou ostrohou je drôtový, s plastovými maketovými krytmi doplnkami. Ovládané sú krídelká, smerovka (so spraženou ostrohou), výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom štvorkanálovú, ale radšej aspoň päťkanálovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie a nastavovanie serv krídeliek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; pre začiatok odporúčame 10-20% - tj. výchylka krídelká dole je trochu menšie v porovnaní s výchylkou hore. Týmto spôsobom sa spríjemní ovládanie modelu, ktorý bude mať menšiu tendenciu vyplavávať zo zákruty. Podobného účinku môžete dosiahnuť aj pomocou mixu krídelká-smerovka, popr. možno kombinovať oboje - s mixom krídelká-smerovka "podchytíte" úvodný prechod do zákruty, diferenciácia vylepší vlastný prelet zákrutou.
Piper Cub je určený pre mierne pokročilých modelárov. Model, ako polomaketa športového "bedňovitého" hornoplošníka, vás zoznámi s niektorými vlastnosťami, ktoré sú pre podobné stroje typické - bude od vás požadované správne koordinované ovládanie modelu smerovkou, krídelkami aj výškovku. Túto skúsenosť "ako keď nájdete" najneskôr hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo (polo) maketou akéhokoľvek druhu. Pekne si zvykajte, že kniple na vysielači nie sú pre ozdobu, ale na to, aby sa správnym spôsobom a v správnu chvíľu používali. Je to od nás kruté, ale neskôr nám za to budete vďační. Jeho doménou je samozrejme pokojné poletovania, ktoré dá vám aj kolegom na letisku dosť času na vychutnanie legendárnych "piperovských" tvarov, ale po menšom "rozbehnutí" spoľahlivo zvláda premet, súvratové zákruty a sudový výkrut. Proste športový hornoplošník, ako má byť!
ARF stavebnica obsahuje: hotový model so striedavým motorom, vrtuľou s kužeľom, regulátorom otáčok a 4 servami, súprava drobného príslušenstva a návod.
| Rozpätie [mm] | 1400 |
| Dĺžka [mm] | 0 |
| Hmotnosť [g] | 1340 |
| Plocha krídla [dm2] | 28.9 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M |
| Stavební náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| ARF stavebnica | |
| Motor | *CX3536-KV900 |
| Regulátor | *striedavý 30A |
| Vrtuľa | *11x7" |
| Akumulátor | RAY G3 11,1 V 1800 mAh |
| Serva | *4x mikro |
| RC súprava | min. 4 kanály |
| *) Súčasť ARF stavebnice | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.