Veľkosť balenia: 32x32x4 cm Veľkosť šachovnice: 30x30 cm Vek: 6+ Materiál: drevo Dizajn: Ingela P. Ingele Ingen. Ingele ArrheniusZobraziť celý popis

Vybalený Vilac Môj prvý šach. Šach je technicky úplne v poriadku, čo sa týka vzhľadu, je bez poškodenia. Pôvodný obal je mierne poškodený. Bližšiu špecifikáciu nájdete nižšie. Fotografia je len ilustračná.
Originálny popis nájdete nižšie:
Farebný šach pre najmenších s drevenými figúrkami zvieratiek. Ľahko upútajú pozornosť detí a tie si tak ľahšie osvoja princíp hry. Figúrky sú uložené v látkovom vrecúšku. Balenie obsahuje 32 figúrok. Ilustrovala Ingela P. Arrhenius.
Dokumentácia:
Príručka k mojej prvej šachovej hre
Obsah hry:
Dvaja hráči, "čierny" a biely", majú okrem svojho kráľa 15 ďalších figúr: dámu, 2 strelcov, 2 jazdcov, 2 veže a 8 pešiakov.
Začiatočná pozícia:
Na začiatku hry sú figúrky usporiadané ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v originálnom návode v balení.
Kráľ stojí vždy na políčku D, dáma na políčku E. Začína biely hráč, potom sa hráči striedajú po jednom ťahu. Hráč sa nikdy nemôže vzdať svojho ťahu. V žiadnom ťahu sa figúrka nesmie pohnúť na pole, ktoré je už obsadené inou figúrkou rovnakej farby. Figúrky sa vždy pohybujú na prázdne políčka, jedinou výnimkou je branie súperovej figúrky. V tomto prípade hráč umiestni svoju figúrku na miesto súperovej obsadenej figúrky. Jazdec je jediná figúrka, ktorá môže preskočiť iné figúrky.
Bratie súperovej figúrky spočíva v odstránení tejto figúrky z políčka a umiestnení figúrky, ktorá ju vzala, na to isté políčko.
Cieľom hry je dať mat súperovmu kráľovi.
Šach nastáva vtedy, keď ťahom napadnete súperovho kráľa, t.j. posuniete figúrku tak, aby potenciálne mohla vziať kráľa ďalším ťahom, to sa nazýva mat. Ak takáto situácia nastane, súper je povinný zahrať, aby hrozbu odvrátil. Napríklad potiahnuť kráľa na pole, ktoré nie je napadnuté, alebo umiestniť inú figúru pred kráľa a tým odvrátiť útok alebo vziať útočiaci kameň.
Ak neexistuje ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat alebo šach mat, teda koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, preto sa počas šachovania položí ležmo na šachovnicu.
Ako sa figúrky pohybujú:
Hra je zaujímavá tým, že každá figúrka sa pohybuje inak.
Kráľ
Môže sa posunúť o jedno políčko všetkými smermi, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozené figúrkami jeho spoluhráča. Dvaja králi nikdy nemôžu byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach súperovmu kráľovi. Kráľ nemôže byť nikdy braný. Ak hráč zaútočí na súperovho kráľa, musí ho upozorniť vyslovením slova "šach"
.Kráľ
Je najsilnejšou postavou, pretože sa môže pohybovať všetkými smermi, a to ľubovoľným počtom polí. Nesmie však pri tom preskočiť inú figúrku.
Jezdec
Jezdec sa nepohybuje v priamke ako ostatné figúrky, ale z jedného políčka na druhé v tvare písmena L. Môže preskakovať vlastné aj súperove figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve políčka dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby kopíroval písmeno L. Nikdy však nie diagonálne. Pozri obrázok v návode.
Strieľačka
Pohybuje sa a berie postavy v diagonálach. Môže sa pohybovať koľko políčok chce, ale len v jednom smere pri každom ťahu. Nesmie preskakovať figúrky. Pohyb po diagonálach znamená, že žiadny ťah nemôže zmeniť farbu políčka, na ktorom strelec stojí.
Veža
Pohybuje sa horizontálne a vertikálne na ľubovoľnú vzdialenosť. Môže sa presunúť zo svojho políčka do políčka, ktoré sa nachádza buď v tom istom riadku, alebo v tom istom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá sa nachádza na jeho ceste.
Pešiak
Posunie sa o jedno políčko dopredu, okrem prvého ťahu, keď sa môže posunúť o dve políčka, ak si to želá. Pešiak sa pohybuje len vertikálne, okrem prípadu, keď berie súperove figúrky, vtedy sa pohybuje diagonálne, podobne ako strelec. Vždy sa však posunie o jedno políčko. Akonáhle pešiak dosiahne 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" na inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča aj na figúrku, ktorá bola braná súperom. Dáma je najlepšou voľbou, ak už bola braná.
Švédska výtvarníčka Ingela Peterson Arrhenius sa narodila v roku 1967. Umenie a dizajn mali vždy miesto v jej živote a pred tým, ako sa začala jej kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala ako umelecká riaditeľka v Štokholme. Potom študovala reklamu a grafický dizajn na umeleckej škole tiež v Štokholme. V roku 1992 založila vlastnú ilustrátorskú firmu na voľnej nohe a pracovala na medzinárodnej úrovni v oblasti reklamy, dizajnu, vydavateľstva... V minulosti vytvorila návrhy potlače pre látky, tapety, kancelárske potreby, pracovala aj na obaloch, produktovom dizajne, bytových doplnkoch a hračkách. Jej plagáty a dizajnové hračky možno nájsť po celom svete. Má vášeň pre retro štýl, ktorý je jasne viditeľný v jej práci a tiež v jej nadšení pre typografiu a farby. V súčasnosti žije v Štokholme s manželom a dvoma synmi.
| Parametre | |
|---|---|
| Materiál: | drevo |
| Vek: | 6+ |
| Pohlavie: | univerzálny |
| Farba: | zmes farieb |
| Počet v kartóne: | 4 |
| Dizajn: | Ingela P. Arrhenius |
Vybalený Vilac Môj prvý šach. Šach je technicky úplne v poriadku, čo sa týka vzhľadu, je bez poškodenia. Pôvodný obal je mierne poškodený. Bližšiu špecifikáciu nájdete nižšie. Fotografia je len ilustračná.
Originálny popis nájdete nižšie:
Farebný šach pre najmenších s drevenými figúrkami zvieratiek. Ľahko upútajú pozornosť detí a tie si tak ľahšie osvoja princíp hry. Figúrky sú uložené v látkovom vrecúšku. Balenie obsahuje 32 figúrok. Ilustrovala Ingela P. Arrhenius.
Dokumentácia:
Príručka k mojej prvej šachovej hre
Obsah hry:
Dvaja hráči, "čierny" a biely", majú okrem svojho kráľa 15 ďalších figúr: dámu, 2 strelcov, 2 jazdcov, 2 veže a 8 pešiakov.
Začiatočná pozícia:
Na začiatku hry sú figúrky usporiadané ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v originálnom návode v balení.
Kráľ stojí vždy na políčku D, dáma na políčku E. Začína biely hráč, potom sa hráči striedajú po jednom ťahu. Hráč sa nikdy nemôže vzdať svojho ťahu. V žiadnom ťahu sa figúrka nesmie pohnúť na pole, ktoré je už obsadené inou figúrkou rovnakej farby. Figúrky sa vždy pohybujú na prázdne políčka, jedinou výnimkou je branie súperovej figúrky. V tomto prípade hráč umiestni svoju figúrku na miesto súperovej obsadenej figúrky. Jazdec je jediná figúrka, ktorá môže preskočiť iné figúrky.
Bratie súperovej figúrky spočíva v odstránení tejto figúrky z políčka a umiestnení figúrky, ktorá ju vzala, na to isté políčko.
Cieľom hry je dať mat súperovmu kráľovi.
Šach nastáva vtedy, keď ťahom napadnete súperovho kráľa, t.j. posuniete figúrku tak, aby potenciálne mohla vziať kráľa ďalším ťahom, to sa nazýva mat. Ak takáto situácia nastane, súper je povinný zahrať, aby hrozbu odvrátil. Napríklad potiahnuť kráľa na pole, ktoré nie je napadnuté, alebo umiestniť inú figúru pred kráľa a tým odvrátiť útok alebo vziať útočiaci kameň.
Ak neexistuje ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat alebo šach mat, teda koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, preto sa počas šachovania položí ležmo na šachovnicu.
Ako sa figúrky pohybujú:
Hra je zaujímavá tým, že každá figúrka sa pohybuje inak.
Kráľ
Môže sa posunúť o jedno políčko všetkými smermi, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozené figúrkami jeho spoluhráča. Dvaja králi nikdy nemôžu byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach súperovmu kráľovi. Kráľ nemôže byť nikdy braný. Ak hráč zaútočí na súperovho kráľa, musí ho upozorniť vyslovením slova "šach"
.Kráľ
Je najsilnejšou postavou, pretože sa môže pohybovať všetkými smermi, a to ľubovoľným počtom polí. Nesmie však pri tom preskočiť inú figúrku.
Jezdec
Jezdec sa nepohybuje v priamke ako ostatné figúrky, ale z jedného políčka na druhé v tvare písmena L. Môže preskakovať vlastné aj súperove figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve políčka dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby kopíroval písmeno L. Nikdy však nie diagonálne. Pozri obrázok v návode.
Strieľačka
Pohybuje sa a berie postavy v diagonálach. Môže sa pohybovať koľko políčok chce, ale len v jednom smere pri každom ťahu. Nesmie preskakovať figúrky. Pohyb po diagonálach znamená, že žiadny ťah nemôže zmeniť farbu políčka, na ktorom strelec stojí.
Veža
Pohybuje sa horizontálne a vertikálne na ľubovoľnú vzdialenosť. Môže sa presunúť zo svojho políčka do políčka, ktoré sa nachádza buď v tom istom riadku, alebo v tom istom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá sa nachádza na jeho ceste.
Pešiak
Posunie sa o jedno políčko dopredu, okrem prvého ťahu, keď sa môže posunúť o dve políčka, ak si to želá. Pešiak sa pohybuje len vertikálne, okrem prípadu, keď berie súperove figúrky, vtedy sa pohybuje diagonálne, podobne ako strelec. Vždy sa však posunie o jedno políčko. Akonáhle pešiak dosiahne 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" na inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča aj na figúrku, ktorá bola braná súperom. Dáma je najlepšou voľbou, ak už bola braná.
Švédska výtvarníčka Ingela Peterson Arrhenius sa narodila v roku 1967. Umenie a dizajn mali vždy miesto v jej živote a pred tým, ako sa začala jej kariéra ilustrátorky, Ingela pracovala ako umelecká riaditeľka v Štokholme. Potom študovala reklamu a grafický dizajn na umeleckej škole tiež v Štokholme. V roku 1992 založila vlastnú ilustrátorskú firmu na voľnej nohe a pracovala na medzinárodnej úrovni v oblasti reklamy, dizajnu, vydavateľstva... V minulosti vytvorila návrhy potlače pre látky, tapety, kancelárske potreby, pracovala aj na obaloch, produktovom dizajne, bytových doplnkoch a hračkách. Jej plagáty a dizajnové hračky možno nájsť po celom svete. Má vášeň pre retro štýl, ktorý je jasne viditeľný v jej práci a tiež v jej nadšení pre typografiu a farby. V súčasnosti žije v Štokholme s manželom a dvoma synmi.
| Parametre | |
|---|---|
| Materiál: | drevo |
| Vek: | 6+ |
| Pohlavie: | univerzálny |
| Farba: | zmes farieb |
| Počet v kartóne: | 4 |
| Dizajn: | Ingela P. Arrhenius |
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Otestovali sme pre vás, čo dokáže RC auto Rock Buster od RMT models. Tento crawler je obľúbený najmä medzi deťmi, preto sme tentoraz do nášho testovacieho tímu pozvali testera z radov detí.
Nevyznáte sa v obrovskom množstve typov serv? V nasledujúcom článku sa dozviete, čo sú servomotory, ako sa delia, ako sa označujú a ako sa o ne starať.
Chcete si kúpiť autodráhu Carrera a neviete, ktorú si vybrať? Pripravili sme pre vás zoznam najdôležitejších parametrov, ktoré vám určite pomôžu vybrať si tú najlepšiu autodráhu Carrera.
Ako si interiérový dron RMT 700 viedol v teste na deťoch z nášho tímu? Pozrime sa, ako sa dronu RMT 700 darilo v našom záťažovom teste.