Termický alebo svahový vetroň/motorový vetroň 2160 mm, vybavený striedavým motorom Permax BL-O 3516-0850, striedavým regulátorom MULTIcont BL 40 S-Bec a štyrmi servami MPX Nano-S. Model z vysoko odolného ELAPORu, ovládané krídelká, smerovka, výškovka.Zobraziť celý popis

Solius nadväzuje na osvedčenú aerodynamickú koncepciu Easy Glider, ku ktorej pridáva eleganciu moderného vetroňa v "á-es-wéčkovém" štýle. Na prvý pohľad zaujme štíhly trup s priehľadným krytom kabíny s naznačeným kokpitom, potešia chvostové plochy v T usporiadaní umožňujúcom ľahkú demontáž vodorovnej chvostovej plochy pre prepravu. Krídlo s rozpätím 2160 mm si zachováva vďaka rozumnej štíhlosti veľkú nosnú plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v klzu a príjemné správanie pri nízkych rýchlostiach.
Trup modelu je zhotovený z takmer nezničiteľného penového ELAPORu. Tajomstvom, ktoré umožňuje mať penový trup tak štíhly, je šesťhranná tenkostenná rúrka zo zliatiny hliníka vystužujúca trup od krídla po chvostové plochy. Rúrkou sú tiež vedené predlžovacie káble serv smerovky a výškovky. Predok trupu aj chvost ďalej spevňuje niekoľko laminátových tyčiek vlepených medzi polovice trupu a na kýlovku. Motor Permax BL-O 3516-0850 je upevnený v prove na plastovom motorovom lôžku. Súčasťou stavebnice je sklopná vrtuľa s listami 12x6". Konštruktéri Multiplexu samozrejme nezabudli trup opatriť nasávacími a výstupnými otvormi zabezpečujúcimi chladenie motora, regulátora a pohonného akumulátora. V priestore kabíny je uložený 40 A striedavý regulátor otáčok MULTIcont BL 40 S-BEC. Kryt kabíny s priehľadnou "bublinou" je odnímateľný, upevňuje sa dvojicou obvyklých plastových zámkov Multiplex. V prove nájdete dostatok priestoru pre pohonný akumulátor a prijímač. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidla ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Krídlo modelu z penového ELAPORu je dvojdielne s nosníkmi zo štvorhrannej rúrky zo zliatiny hliníka, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla. Polovice krídla sú na mieste zaistené dômyselným čapom zapadajúcim do zámkov na koreňových rebrách - čap sa vyníma a zasúva z priestore kabíny. Serva krídeliek sú nainštalovaná v šachtách s plastovými krytmi, krídelká (po dĺžke vystužené tenkostennou hadicou z nehrdzavejúcej ocele) sú ovládané nezávisle krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú takisto z penového ELAPORu s výstuhami z laminátových tyčiek. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje na vrchol kýlovky pomocou dvoch polyamidových skrutiek.
Pristávacie zariadenie je jednostopové v "ASW" štýle, s hlavným kolesom s priemerom 45 mm a klznou pätkou na chvoste.
Pre napájanie poslúži Li-poly trojčlánok s kapacitou 2200 mAh alebo väčšou so zaťažiteľnosťou aspoň 20C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Pre ovládanie modelu v zásade vystačíte aj s tou najobyčajnejšie štvorkanálovou RC súpravou, takže môžete použiť palubné vybavenie z vášho "olietaného" začiatočníckeho RC setu. Ideálne je samozrejme použitie aspoň päť- alebo šesť-kanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídeliek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe aerodynamických bŕzd (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore).
ARF set obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového ELAPORu s nainštalovaným striedavým motorom Permax BL-O 3516-0850, striedavým regulátorom otáčok MULTIcont BL 40 S-BEC, 4 servami MPX Nano-S, súpravu príslušenstva, sklopnú vrtuľu s listami 12x6"a návod.
| Rozpätie [mm] | 2160 |
| Dĺžka [mm] | 1100 |
| Hmotnosť [g] | 1250 - 1450 |
| Plocha krídla [dm2] | 40.7 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P1,P2 |
Solius nadväzuje na osvedčenú aerodynamickú koncepciu Easy Glider, ku ktorej pridáva eleganciu moderného vetroňa v "á-es-wéčkovém" štýle. Na prvý pohľad zaujme štíhly trup s priehľadným krytom kabíny s naznačeným kokpitom, potešia chvostové plochy v T usporiadaní umožňujúcom ľahkú demontáž vodorovnej chvostovej plochy pre prepravu. Krídlo s rozpätím 2160 mm si zachováva vďaka rozumnej štíhlosti veľkú nosnú plochu a zaručuje tak výborné vlastnosti v klzu a príjemné správanie pri nízkych rýchlostiach.
Trup modelu je zhotovený z takmer nezničiteľného penového ELAPORu. Tajomstvom, ktoré umožňuje mať penový trup tak štíhly, je šesťhranná tenkostenná rúrka zo zliatiny hliníka vystužujúca trup od krídla po chvostové plochy. Rúrkou sú tiež vedené predlžovacie káble serv smerovky a výškovky. Predok trupu aj chvost ďalej spevňuje niekoľko laminátových tyčiek vlepených medzi polovice trupu a na kýlovku. Motor Permax BL-O 3516-0850 je upevnený v prove na plastovom motorovom lôžku. Súčasťou stavebnice je sklopná vrtuľa s listami 12x6". Konštruktéri Multiplexu samozrejme nezabudli trup opatriť nasávacími a výstupnými otvormi zabezpečujúcimi chladenie motora, regulátora a pohonného akumulátora. V priestore kabíny je uložený 40 A striedavý regulátor otáčok MULTIcont BL 40 S-BEC. Kryt kabíny s priehľadnou "bublinou" je odnímateľný, upevňuje sa dvojicou obvyklých plastových zámkov Multiplex. V prove nájdete dostatok priestoru pre pohonný akumulátor a prijímač. Serva smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidla ovládajú krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Krídlo modelu z penového ELAPORu je dvojdielne s nosníkmi zo štvorhrannej rúrky zo zliatiny hliníka, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla. Polovice krídla sú na mieste zaistené dômyselným čapom zapadajúcim do zámkov na koreňových rebrách - čap sa vyníma a zasúva z priestore kabíny. Serva krídeliek sú nainštalovaná v šachtách s plastovými krytmi, krídelká (po dĺžke vystužené tenkostennou hadicou z nehrdzavejúcej ocele) sú ovládané nezávisle krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú takisto z penového ELAPORu s výstuhami z laminátových tyčiek. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje na vrchol kýlovky pomocou dvoch polyamidových skrutiek.
Pristávacie zariadenie je jednostopové v "ASW" štýle, s hlavným kolesom s priemerom 45 mm a klznou pätkou na chvoste.
Pre napájanie poslúži Li-poly trojčlánok s kapacitou 2200 mAh alebo väčšou so zaťažiteľnosťou aspoň 20C. Konkrétny typ voľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Pre ovládanie modelu v zásade vystačíte aj s tou najobyčajnejšie štvorkanálovou RC súpravou, takže môžete použiť palubné vybavenie z vášho "olietaného" začiatočníckeho RC setu. Ideálne je samozrejme použitie aspoň päť- alebo šesť-kanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídeliek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe aerodynamických bŕzd (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore).
ARF set obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového ELAPORu s nainštalovaným striedavým motorom Permax BL-O 3516-0850, striedavým regulátorom otáčok MULTIcont BL 40 S-BEC, 4 servami MPX Nano-S, súpravu príslušenstva, sklopnú vrtuľu s listami 12x6"a návod.
| Rozpätie [mm] | 2160 |
| Dĺžka [mm] | 1100 |
| Hmotnosť [g] | 1250 - 1450 |
| Plocha krídla [dm2] | 40.7 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P1,P2 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.