Polomaketa poľského športového lietadla o rozpätí 2240 mm pre benzínové motory 26-35 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy potiahnuté Oracover. Ovládané krídelká, klapky smerovka, výškovka.Zobraziť celý popis

Wilga alebo Žluva, vyvinutá v Poľsku v polovici 60. rokov, patrí medzi lietadlá, ktoré niektorí považujú za neprekonateľne škaredá - ale žiadny posmievačik nemôže poprieť, že ide o úspešného "ťažného koňa", ktorý odviedol a odvádza veľa užitočnej práce v doprave, pri policajnom hliadkovaní, vlečení vetroňov ... Veľmi osobité tvary lietadla s krátkym vzletom a pristátím sú do značnej miery dôsledkom absencie výkonných plochých motorov vyrábaných vo "východnom bloku". Kým "imperialistické Cessna a Piper" sa mohli tešiť z dobrodenia Lycoming a Continental, českí, poľskí a ruskí konštruktéri to museli "tak nejako vrecúškovať" s pôvodom predvojnovými českými invertnými motormi alebo ruskými hviezdicovými, ktoré hltali (a prskal) olej rovnako ochotne ako benzín.
Polomaketa poľského spojovacieho a prieskumného hornoplošníka pre pohon benzínovým motorom 26-35 ccm. Wilga je vhodná ako prvý obrí model s benzínovým motorom - dokončenie modelu ide rýchlo, nebudete potrebovať drahé serva ani extra nákladnú RC súpravu; a letové vlastnosti klasického príručného hornoplošníka s primerane robustným duralovým podvozkom sú príjemné a bez zákerností.
Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii Balza/ľahká preglejka, motorový kryt je laminátový, odnímateľný. Serva a ostatná elektronika sú uložené v priestore kabíny; výškovka ovládaná pomocou drôtového tiahla, smerovka so spraženou ostrohou pomocou lankového náhonu. Prístup k elektronike umožňujú veľké odklápacie panely na bokoch kabíny; serva a prijímač sú v prevádzke schované pod podlahou maketovo vybaveného kokpitu oživeného figurínami Czesław a Witolda. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na škatuľové preglejkové lôžko s pomocou dištančných stĺpikov.
Dvojdielne krídlo s profilom Clark Y s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovu spojku je klasickej celobalzovej konštrukcie. Štrbinové krídelká aj klapky sú ovládané vždy 2 nezávislými servami uloženými v krídle. Sloty na nábežnej hrane sú pevné.
Chvostové plochy sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Vodorovná chvostová plocha je pre ľahšiu prepravu dvojdielna, s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovu spojku a zaistenými skrutkami a vzperami.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Podvozok je ostruhového typu s rúrkovými hlavnými nohami. Ostroha je riaditeľná, spražená so smerovkou.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídlo a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou Oracover, laminátový kryt motora, trubkový podvozok, riaditeľnú ostrohu, ľahké penové kolesá, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2240 |
| Dĺžka [mm] | 1625 |
| Plocha krídla [dm2] | 64 |
| Hmotnosť [g] | 6400 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S2 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Wilga | O.S. Wilga | |
| Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
| Vrtuľa | XOAR 18x8-10” | 18x8-10” |
| Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
| Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 2x HS-645MG (K), 2x HS-985MG (V+S) | |
| Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 2x HS-5685MH (K), 2x HS-5585MH (V+S) | |
| RC súprava | min. 8 kanálov | |
Wilga alebo Žluva, vyvinutá v Poľsku v polovici 60. rokov, patrí medzi lietadlá, ktoré niektorí považujú za neprekonateľne škaredá - ale žiadny posmievačik nemôže poprieť, že ide o úspešného "ťažného koňa", ktorý odviedol a odvádza veľa užitočnej práce v doprave, pri policajnom hliadkovaní, vlečení vetroňov ... Veľmi osobité tvary lietadla s krátkym vzletom a pristátím sú do značnej miery dôsledkom absencie výkonných plochých motorov vyrábaných vo "východnom bloku". Kým "imperialistické Cessna a Piper" sa mohli tešiť z dobrodenia Lycoming a Continental, českí, poľskí a ruskí konštruktéri to museli "tak nejako vrecúškovať" s pôvodom predvojnovými českými invertnými motormi alebo ruskými hviezdicovými, ktoré hltali (a prskal) olej rovnako ochotne ako benzín.
Polomaketa poľského spojovacieho a prieskumného hornoplošníka pre pohon benzínovým motorom 26-35 ccm. Wilga je vhodná ako prvý obrí model s benzínovým motorom - dokončenie modelu ide rýchlo, nebudete potrebovať drahé serva ani extra nákladnú RC súpravu; a letové vlastnosti klasického príručného hornoplošníka s primerane robustným duralovým podvozkom sú príjemné a bez zákerností.
Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii Balza/ľahká preglejka, motorový kryt je laminátový, odnímateľný. Serva a ostatná elektronika sú uložené v priestore kabíny; výškovka ovládaná pomocou drôtového tiahla, smerovka so spraženou ostrohou pomocou lankového náhonu. Prístup k elektronike umožňujú veľké odklápacie panely na bokoch kabíny; serva a prijímač sú v prevádzke schované pod podlahou maketovo vybaveného kokpitu oživeného figurínami Czesław a Witolda. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na škatuľové preglejkové lôžko s pomocou dištančných stĺpikov.
Dvojdielne krídlo s profilom Clark Y s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovu spojku je klasickej celobalzovej konštrukcie. Štrbinové krídelká aj klapky sú ovládané vždy 2 nezávislými servami uloženými v krídle. Sloty na nábežnej hrane sú pevné.
Chvostové plochy sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Vodorovná chvostová plocha je pre ľahšiu prepravu dvojdielna, s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovu spojku a zaistenými skrutkami a vzperami.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Podvozok je ostruhového typu s rúrkovými hlavnými nohami. Ostroha je riaditeľná, spražená so smerovkou.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídlo a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou Oracover, laminátový kryt motora, trubkový podvozok, riaditeľnú ostrohu, ľahké penové kolesá, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2240 |
| Dĺžka [mm] | 1625 |
| Plocha krídla [dm2] | 64 |
| Hmotnosť [g] | 6400 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S2 |
| Náročnosť pilotáže | P2,P3 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Wilga | O.S. Wilga | |
| Motor | DLA 32 | O.S. MAX GT-33 |
| Vrtuľa | XOAR 18x8-10” | 18x8-10” |
| Nádrž (ccm) | 500 benzín | |
| Serva | 2x HS-422 (M+sytič), 2x HS-485HB (F), 2x HS-645MG (K), 2x HS-985MG (V+S) | |
| Serva “High Voltage” | 2xHS-430BH (M+sytič), 2x HS5495BH (F), 2x HS-5685MH (K), 2x HS-5585MH (V+S) | |
| RC súprava | min. 8 kanálov | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.