Polomaketa akrobatického dvojplošníka na pohon dvojtaktom 20 ccm alebo štvortaktom 20 – 30 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy, ovládané krídelká, smerovka, výškovka, krídla sa súmerným profilom.Zobraziť celý popis

Keď v rokoch 1943 a 1944 Curtis Pitts konštruoval a staval malý akrobatický dvojplošník, určite netušil, že vytvára legendárny stroj, ktorý bude po celé desaťročia vládnuť súťažiam vo väčšine sveta – a bude sa vyrábať dodnes. A nielen vyrábať, ale aj stavať podomácky z továrni pripravených stavebníc alebo len podľa plánov. Najslávnejšou érou boli 60. a 70. roky, keď si to maličké Pittsy na akrobatických šampionátoch rozdávali s lietadlami Zlín. Nástup zlínskej „päťdesiatky“ a ďalších supervyšľachtených špeciálov znamenal pre lietadlá Pitts koniec úspechov v kategórii Unlimited – ale v nižších triedach bodujú stále. Pokiaľ sa však týka elegancie vzhľadu a letového prejavu, nesiahajú dnešné akrobatické špeciály Pittsom ani po spodný okraj „topánočiek“ na podvozku.
Polomaketa amerického jednomiestneho dvojplošného akrobatického lietadla na pohon dvojtaktom 20 ccm alebo štvortaktom 20 – 30 ccm. Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii balzy a ľahkej preglejky, odnímateľný motorový kryt je laminátový. Prístup k elektronike umožňuje rozmerný odnímateľný kryt na spodnej časti trupu. Dvojdielna krídla so súmerným profilom sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Polovice horného krídla sa spájajú pomocou duralovej rúrkovej spojky, polovice spodného krídlo sa nasúvajú z boku rovnako na rúrkovú duralovú spojku. Horné krídlo sa ktrupu a dolnému krídlu upevňuje pomocou duralových (baldachýn) a konštrukčných drevených vzpier so skrutkami. Krídelká sú ovládané nezávisle 4 servami s priamymi drôtovými tiahlami. Chvostové plochy sú celobalzové, servá smerovky a výškovky sú uložené v priestore kabíny. Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover. Podvozok je ostruového typu s drôtovými hlavnými nohami a riaditeľnou ostrohou.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídla a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou, laminátový kryt motora, drôtový hlavný podvozok, riaditeľnú ostrohu, kolesá, laminátové kryty kolies, nastaviteľné motorové lôžko, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod na zostavnie.
| Rozpätie [mm] | 1500 |
| Dĺžka [mm] | 1330 |
| Hmotnosť [g] | 4700 |
| Plocha krídla [dm2] | 74 |
| Odporúčaný objem nádrže [ml] | 500 – 700 |
| Ovládané funkcie | S, V, K(4), M |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| Dvojtakt | Štvortakt | |
| Motor | ASP 120AR | ASP FS-180AR |
| Vrtuľa | MA 15 x 8" | MA 16 x 8" |
| Servá | 1x HS-422 (M) 4x HS-485 (K) 2x HS-985MG (S, V) | |
| RC súprava | min. 6 kanálov | |
Keď v rokoch 1943 a 1944 Curtis Pitts konštruoval a staval malý akrobatický dvojplošník, určite netušil, že vytvára legendárny stroj, ktorý bude po celé desaťročia vládnuť súťažiam vo väčšine sveta – a bude sa vyrábať dodnes. A nielen vyrábať, ale aj stavať podomácky z továrni pripravených stavebníc alebo len podľa plánov. Najslávnejšou érou boli 60. a 70. roky, keď si to maličké Pittsy na akrobatických šampionátoch rozdávali s lietadlami Zlín. Nástup zlínskej „päťdesiatky“ a ďalších supervyšľachtených špeciálov znamenal pre lietadlá Pitts koniec úspechov v kategórii Unlimited – ale v nižších triedach bodujú stále. Pokiaľ sa však týka elegancie vzhľadu a letového prejavu, nesiahajú dnešné akrobatické špeciály Pittsom ani po spodný okraj „topánočiek“ na podvozku.
Polomaketa amerického jednomiestneho dvojplošného akrobatického lietadla na pohon dvojtaktom 20 ccm alebo štvortaktom 20 – 30 ccm. Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii balzy a ľahkej preglejky, odnímateľný motorový kryt je laminátový. Prístup k elektronike umožňuje rozmerný odnímateľný kryt na spodnej časti trupu. Dvojdielna krídla so súmerným profilom sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Polovice horného krídla sa spájajú pomocou duralovej rúrkovej spojky, polovice spodného krídlo sa nasúvajú z boku rovnako na rúrkovú duralovú spojku. Horné krídlo sa ktrupu a dolnému krídlu upevňuje pomocou duralových (baldachýn) a konštrukčných drevených vzpier so skrutkami. Krídelká sú ovládané nezávisle 4 servami s priamymi drôtovými tiahlami. Chvostové plochy sú celobalzové, servá smerovky a výškovky sú uložené v priestore kabíny. Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover. Podvozok je ostruového typu s drôtovými hlavnými nohami a riaditeľnou ostrohou.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídla a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou, laminátový kryt motora, drôtový hlavný podvozok, riaditeľnú ostrohu, kolesá, laminátové kryty kolies, nastaviteľné motorové lôžko, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod na zostavnie.
| Rozpätie [mm] | 1500 |
| Dĺžka [mm] | 1330 |
| Hmotnosť [g] | 4700 |
| Plocha krídla [dm2] | 74 |
| Odporúčaný objem nádrže [ml] | 500 – 700 |
| Ovládané funkcie | S, V, K(4), M |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| Dvojtakt | Štvortakt | |
| Motor | ASP 120AR | ASP FS-180AR |
| Vrtuľa | MA 15 x 8" | MA 16 x 8" |
| Servá | 1x HS-422 (M) 4x HS-485 (K) 2x HS-985MG (S, V) | |
| RC súprava | min. 6 kanálov | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.