Prakticky hotová polomaketa vysokovýkonného českého vetroňa s rozpätím 2700 mm z takmer nezničiteľného, uhlíkom vystuženého extrudovaného penového polyolefínu (EPO) na termické aj svahové lietanie. Osadený striedavý motor C3548-750, sklopná vrtuľa 11 x 8", regulátor R-50SB a 6 mikroserv. „Plne mechanizované“ krídlo s krídelkami a klapkami, ovládané sú smerovka, výškovka a otáčky motora. Na napájanie slúži 4S Li-Po 2600 – 3300.Zobraziť celý popis

V roku 1962 Eugen Hänle založil firmu Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH, ktorá sa čoskoro preslávila ako prvý veľkosériový výrobca vetroňov zo skleného laminátu. Ich výrobky sa vždy vyznačovali inovatívnymi riešeniami, a to od jednoduchej demontáže krídla a vodorovnej chvostovej plochy cez systémy ovládania s klapkami a brzdami po praktické riešenie kokpitou, ktoré sa vo vetroňoch všeobecne používajú dodnes. Po tragickej smrti Eugena Hänleho pri leteckom nešťastí v roku 1975 sa firma dostala do problémov a v roku 1982 nakoniec zanikla.
V polovici 90. rokov sa mladá česká firma HPH (ktorá si už získala reputáciu ako výrobca modelov lietadiel v muzeálnej kvalite) ujala výroby jedného z posledných vetroňov vytvorených v Glasflügele – modelu 304. Do celého sveta sa tak zo stredočeskej Kutnej Hory začali rozlietať najprv – HPH 304CZ vyrábaný s použitím pôvodných foriem a prípravkov, neskôr modernizovaný HPH 304C Wasp 15 m triedy FAI, potom v roku 2006 úplne novoskonštruovaný jednomiestny HPH 304S Shark 18 m triedy a v roku 2017 dvojmiestny HPH 304TS Twin Shark 20 m triedy. A vy si teraz môžete užiť lietanie s polomaketou tohto nádherného vetroňa s rozpätím 2700 mm poháňanou výkonným striedavým motorom!
Trup modelu je zhotovený z vysokoodolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstuhami. V prove je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-750 so sklopnou vrtuľou 11 x 8“ a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným BEC stabilizátorom napájania potrebným pre napájanie 6 serv na palube. Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa pomocou čapu vpredu a magnetu vzadu. V prove nájdete dostatok priestoru na pohonný akumulátor a prijímač. Servá smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidlá ovládajú krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.
Modely testujeme na vlastnej koži alebo ich nechávame otestovať skúsenými modelármi. Prečítajte si používateľskú recenziu vetroňa Kavan 304TS TwinShark
»

Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla zapadajúce do duralových puzdier v trupe. Poloviny krídla sú na mieste zaistené plastovou skrutkou. Krídelká jaj klapky (oboje vystužené uhlíkovými rúrkami) sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú tiež z penového EPO s výstuhami z uhlíkových rúrok. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje ku kýlovke pomocou dvojice skrutiek na jednoduchú montáž a demontáž.
Na pohon modelu slúži striedavý motor triedy C3548-750 s 50 A regulátorom KAVAN R-50SB.
Na napájanie budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600 – 3300 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.Na ovládanie modelu v núdzi si vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií – v základnom vyhotovení sú krídelká a klapky zapojené pomocou Y-káblov vždy len do jedného kanála. Ideálne je, samozrejme, použitie aspoň sedemkanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe butterfly brzdy (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore a obe klapky dole), čo dnes dokáže aj cenovo dostupný Radiolink AT9S alebo AT1 či T10J. V takom prípade je nutné nahradiť Y-káble krídelok a klapiek v trupe štyrmi jednotlivými (15 – 30 cm) predlžovacími káblami. V návode, samozrejme, nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel (vrátane mixov), aby ste Twin Sharka ľahko pripravili na let, aj keď to bude váš prvý vetroň s „plnou mechanizáciou“ krídla.
ARF súprava obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom a 6 servami a návod.
| Rozpätie [mm] | 2700 |
| Dĺžka [mm] | 1285 |
| Hmotnosť [g] | 1950 – 2050 |
| Plocha krídla [dm2] | 45 |
| Ovládané funkcie | S, V, K(2), M, F(2) |
| Náročnosť stavby | S0,S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| Motor | *C3548-750 |
| Regulátor | *KAVAN R-50SB |
| Vrtuľové listy | *11 x 8“ |
| Akumulátor | KAVAN 14,8 V 2700 mAh 30/60C alebo FOXY G3 14,8 V 2600 mAh 40/80C |
| Serva | *6x mikro |
| RC súprava | min. 7-kanálová počítačová |
| * Súčasť ARF súpravy | |
V roku 1962 Eugen Hänle založil firmu Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH, ktorá sa čoskoro preslávila ako prvý veľkosériový výrobca vetroňov zo skleného laminátu. Ich výrobky sa vždy vyznačovali inovatívnymi riešeniami, a to od jednoduchej demontáže krídla a vodorovnej chvostovej plochy cez systémy ovládania s klapkami a brzdami po praktické riešenie kokpitou, ktoré sa vo vetroňoch všeobecne používajú dodnes. Po tragickej smrti Eugena Hänleho pri leteckom nešťastí v roku 1975 sa firma dostala do problémov a v roku 1982 nakoniec zanikla.
V polovici 90. rokov sa mladá česká firma HPH (ktorá si už získala reputáciu ako výrobca modelov lietadiel v muzeálnej kvalite) ujala výroby jedného z posledných vetroňov vytvorených v Glasflügele – modelu 304. Do celého sveta sa tak zo stredočeskej Kutnej Hory začali rozlietať najprv – HPH 304CZ vyrábaný s použitím pôvodných foriem a prípravkov, neskôr modernizovaný HPH 304C Wasp 15 m triedy FAI, potom v roku 2006 úplne novoskonštruovaný jednomiestny HPH 304S Shark 18 m triedy a v roku 2017 dvojmiestny HPH 304TS Twin Shark 20 m triedy. A vy si teraz môžete užiť lietanie s polomaketou tohto nádherného vetroňa s rozpätím 2700 mm poháňanou výkonným striedavým motorom!
Trup modelu je zhotovený z vysokoodolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstuhami. V prove je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-750 so sklopnou vrtuľou 11 x 8“ a regulátorom KAVAN R-50SB s výkonným BEC stabilizátorom napájania potrebným pre napájanie 6 serv na palube. Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa pomocou čapu vpredu a magnetu vzadu. V prove nájdete dostatok priestoru na pohonný akumulátor a prijímač. Servá smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke, kormidlá ovládajú krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.
Modely testujeme na vlastnej koži alebo ich nechávame otestovať skúsenými modelármi. Prečítajte si používateľskú recenziu vetroňa Kavan 304TS TwinShark
»

Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi, ktorých vyčnievajúce časti slúžia zároveň ako spojka krídla zapadajúce do duralových puzdier v trupe. Poloviny krídla sú na mieste zaistené plastovou skrutkou. Krídelká jaj klapky (oboje vystužené uhlíkovými rúrkami) sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú tiež z penového EPO s výstuhami z uhlíkových rúrok. Vodorovná chvostová plocha sa upevňuje ku kýlovke pomocou dvojice skrutiek na jednoduchú montáž a demontáž.
Na pohon modelu slúži striedavý motor triedy C3548-750 s 50 A regulátorom KAVAN R-50SB.
Na napájanie budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600 – 3300 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.Na ovládanie modelu v núdzi si vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií – v základnom vyhotovení sú krídelká a klapky zapojené pomocou Y-káblov vždy len do jedného kanála. Ideálne je, samozrejme, použitie aspoň sedemkanálovej počítačovej RC súpravy umožňujúcej nezávislé ovládanie krídielok a klapiek dvoma servami a ich mixovanie v úlohe butterfly brzdy (obe krídelká sa vychyľujú súhlasne hore a obe klapky dole), čo dnes dokáže aj cenovo dostupný Radiolink AT9S alebo AT1 či T10J. V takom prípade je nutné nahradiť Y-káble krídelok a klapiek v trupe štyrmi jednotlivými (15 – 30 cm) predlžovacími káblami. V návode, samozrejme, nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel (vrátane mixov), aby ste Twin Sharka ľahko pripravili na let, aj keď to bude váš prvý vetroň s „plnou mechanizáciou“ krídla.
ARF súprava obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom a 6 servami a návod.
| Rozpätie [mm] | 2700 |
| Dĺžka [mm] | 1285 |
| Hmotnosť [g] | 1950 – 2050 |
| Plocha krídla [dm2] | 45 |
| Ovládané funkcie | S, V, K(2), M, F(2) |
| Náročnosť stavby | S0,S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| Motor | *C3548-750 |
| Regulátor | *KAVAN R-50SB |
| Vrtuľové listy | *11 x 8“ |
| Akumulátor | KAVAN 14,8 V 2700 mAh 30/60C alebo FOXY G3 14,8 V 2600 mAh 40/80C |
| Serva | *6x mikro |
| RC súprava | min. 7-kanálová počítačová |
| * Súčasť ARF súpravy | |
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.