Prakticky hotová polomaketa českého prúdového cvičného a ľahkého bojového lietadla s rozpätím 1088 mm z takmer nezničiteľného, uhlíkom vystuženého extrudovaného penového polyolefínu (EPO). Disponuje 80 mm dúchadlom so striedavým motorom C3552-2000, regulátorom R-100SB Plus a 8 mikroservami s kovovými prevodmi. Ovládané sú krídelká, klapky, smerovka, výškovka a zaťahovací podvozok. Riaditeľné sú predná podvozková noha a otáčky motora. Funkčné LED svetlá. Pre 6S LiPo 3700 – 5000 mAh (min. 40C, radšej 60C).Zobraziť celý popis

L-39 Skyfox je prúdové cvičné a ľahké bojové lietadlo vyvinuté a vyrábané českou firmou Aero Vodochody. Nadväzuje na legendárny L-39 Albatros, zatiaľ čo zachováva úspešnú základnú koncepciu svojho predchodcu. Ide o úplne novú konštrukciu s využitím kompozitných materiálov, moderného dvojprúdového motora a najnovšej avioniky vrátane HUD displejov. Vďaka novému „mokrému“ krídlu s integrálnou palivovou nádržou je Skyfox odlišný na prvý pohľad od Albatrosu – nemá charakteristické koncové nádrže.
L-39 Skyfox poháňa úsporný dvojprúdový motor Williams International FJ44-4M umožňujúci stlačiť prevádzkové náklady na úroveň obvyklú pri turbovrtuľových cvičných lietadlách. Na piatich vonkajších závesoch pod krídlom a trupom môže niesť až 1360 kg nákladu – 2 prídavné nádrže, kontajnery s guľometmi 12,7 mm, kanóny 20 mm alebo neriadenými raketami, 227 kg pumu Mk. 82, laserom navádzané bomby GBU-12 Paveway, cvičné CATM alebo ostré protilietadlové riadené rakety AIM-9 Sidewinder, kontajnery s prieskumným vybavením a pod.
Sériová výroba L-39 Skyfox sa začala v máji 2023 strojmi pre české, maďarské a vietnamské letectvo, súbežne prebieha aj program modernizácie pôvodných modelov L-39 Albatros s použitím motorov a avioniky modelu Skyfox. České cvičné prúdové lietadlá tak nezmiznú z oblohy ani v nasledujúcich rokoch. A vy si teraz môžete užiť lietanie s polomaketou tohto nádherného stroja s rozpätím 1088 mm a poháňanou 80 mm dúchadlom s výkonným striedavým motorom.
Trup modelu je zhotovený z vysokoodolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstuhami. V zadnej časti trupu je nainštalované 80 mm dúchadlo so striedavým elektromotorom C3552-2000, regulátorom KAVAN R-100SB Plus a výkonným BEC stabilizátorom napájania potrebným na napájanie 8 serv na palube. Prístup k dúchadlu a motoru zaisťuje odnímateľná horná chvostová časť trupu (vrátane chvostových plôch) upevňovaná skrutkami. Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa pomocou čapu vpredu a mechanickej západky vzadu. V priestore kabíny nájdete dostatok priestoru na pohonný akumulátor a prijímač.
Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na mieste je zaistené skrutky. Krídelká aj klapky sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami a nechýbajú ani funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá.
Chvostové plochy sú tiež z penového EPO. Servá smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke a trupe, kormidlá sa ovládajú krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.
Podvozok je zaťahovací trojkolesový s riaditeľnou prednou podvozkovou nohou, všetky nohy sú odpružené.
Na pohon modelu slúži 80 mm dúchadlo s jedenásťlistovým rotorom so striedavým motorom C3552-2000 so 100 A regulátorom KAVAN R-100SB Plus.
Na napájanie budete potrebovať LiPo šesťčlánok s kapacitou 3700 – 5000 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 40C (ale radšej 60C). Konkrétny typ zvoľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Na ovládanie modelu vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií. V základnom vyhotovení sú krídelká, klapky, výškovka, smerovka a servo prednej podvozkovej nohy zapojené pomocou zapojovacej dosky nainštalovanej v priestore kabíny vždy len do jedného kanála. Pripojený sekvencer má na starosti ovládanie zaťahovacieho podvozka. V návode, samozrejme, nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel, aby ste L-39 ľahko pripravili na let.
ARF súprava obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným dúchadlom, motorom, regulátorom, 8 servami, elektrickým zaťahovacím podvozkom a LED svetlami a návod.
Online návod na stavbu: wiki.kavanrc.com
| Rozpätie [mm] | 1088 |
| Dĺžka [mm] | 1369 |
| Hmotnosť [g] | 2550 – 2750 |
| Plocha krídla [dm2] | 25 |
| Ovládané funkcie | S, V, K, M, P(3), F, predná podvozková noha |
| Náročnosť stavby | S0, S1 |
| Náročnosť pilotáže | P3 |
L-39 Skyfox je prúdové cvičné a ľahké bojové lietadlo vyvinuté a vyrábané českou firmou Aero Vodochody. Nadväzuje na legendárny L-39 Albatros, zatiaľ čo zachováva úspešnú základnú koncepciu svojho predchodcu. Ide o úplne novú konštrukciu s využitím kompozitných materiálov, moderného dvojprúdového motora a najnovšej avioniky vrátane HUD displejov. Vďaka novému „mokrému“ krídlu s integrálnou palivovou nádržou je Skyfox odlišný na prvý pohľad od Albatrosu – nemá charakteristické koncové nádrže.
L-39 Skyfox poháňa úsporný dvojprúdový motor Williams International FJ44-4M umožňujúci stlačiť prevádzkové náklady na úroveň obvyklú pri turbovrtuľových cvičných lietadlách. Na piatich vonkajších závesoch pod krídlom a trupom môže niesť až 1360 kg nákladu – 2 prídavné nádrže, kontajnery s guľometmi 12,7 mm, kanóny 20 mm alebo neriadenými raketami, 227 kg pumu Mk. 82, laserom navádzané bomby GBU-12 Paveway, cvičné CATM alebo ostré protilietadlové riadené rakety AIM-9 Sidewinder, kontajnery s prieskumným vybavením a pod.
Sériová výroba L-39 Skyfox sa začala v máji 2023 strojmi pre české, maďarské a vietnamské letectvo, súbežne prebieha aj program modernizácie pôvodných modelov L-39 Albatros s použitím motorov a avioniky modelu Skyfox. České cvičné prúdové lietadlá tak nezmiznú z oblohy ani v nasledujúcich rokoch. A vy si teraz môžete užiť lietanie s polomaketou tohto nádherného stroja s rozpätím 1088 mm a poháňanou 80 mm dúchadlom s výkonným striedavým motorom.
Trup modelu je zhotovený z vysokoodolného penového EPO (extrudovaného polyolefínu) s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstuhami. V zadnej časti trupu je nainštalované 80 mm dúchadlo so striedavým elektromotorom C3552-2000, regulátorom KAVAN R-100SB Plus a výkonným BEC stabilizátorom napájania potrebným na napájanie 8 serv na palube. Prístup k dúchadlu a motoru zaisťuje odnímateľná horná chvostová časť trupu (vrátane chvostových plôch) upevňovaná skrutkami. Kryt kabíny je odnímateľný, upevňuje sa pomocou čapu vpredu a mechanickej západky vzadu. V priestore kabíny nájdete dostatok priestoru na pohonný akumulátor a prijímač.
Krídlo modelu z penového EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na mieste je zaistené skrutky. Krídelká aj klapky sú ovládané nezávisle vždy dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami a nechýbajú ani funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá.
Chvostové plochy sú tiež z penového EPO. Servá smerovky a výškovky sú uložené v kýlovke a trupe, kormidlá sa ovládajú krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.
Podvozok je zaťahovací trojkolesový s riaditeľnou prednou podvozkovou nohou, všetky nohy sú odpružené.
Na pohon modelu slúži 80 mm dúchadlo s jedenásťlistovým rotorom so striedavým motorom C3552-2000 so 100 A regulátorom KAVAN R-100SB Plus.
Na napájanie budete potrebovať LiPo šesťčlánok s kapacitou 3700 – 5000 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 40C (ale radšej 60C). Konkrétny typ zvoľte tak, aby vám bez ďalšieho dovažovania čo najlepšie vychádzala správna poloha ťažiska.
Na ovládanie modelu vystačíte aj so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií. V základnom vyhotovení sú krídelká, klapky, výškovka, smerovka a servo prednej podvozkovej nohy zapojené pomocou zapojovacej dosky nainštalovanej v priestore kabíny vždy len do jedného kanála. Pripojený sekvencer má na starosti ovládanie zaťahovacieho podvozka. V návode, samozrejme, nechýba dôkladná tabuľka s prevereným východiskovým nastavením výchyliek kormidiel, aby ste L-39 ľahko pripravili na let.
ARF súprava obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z penového EPO s nainštalovaným dúchadlom, motorom, regulátorom, 8 servami, elektrickým zaťahovacím podvozkom a LED svetlami a návod.
Online návod na stavbu: wiki.kavanrc.com
| Rozpätie [mm] | 1088 |
| Dĺžka [mm] | 1369 |
| Hmotnosť [g] | 2550 – 2750 |
| Plocha krídla [dm2] | 25 |
| Ovládané funkcie | S, V, K, M, P(3), F, predná podvozková noha |
| Náročnosť stavby | S0, S1 |
| Náročnosť pilotáže | P3 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.