Polomaketa Embraer Tucano pre benzínové motory 50-60 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy, ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka, krídlo s polosúmerným profilom, pneumatický zaťahovací podvozok.Zobraziť celý popis

Vojenský cvičný dvojmiestny Tucano/Toucan patrí medzi najúspešnejšie lietadlá pochádzajúce z konštrukčnej kancelárie brazílskej firmy Embraer. Popri množstve strojov domácej výroby po svete lieta a začínajúcich pilotov cvičí aj Tucana z licenčnej výroby u britskej firmy Shorts Brothers.
ARF stavebnica brazilského vojenského cvičného lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie pre pohon benzínovým motorom 40-60 ccm pre skúsených pilotov obrích modelov.
Dvojmetrové Volcano je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý má už skúsenosti s jednoduchšími obrími modelmi pre motory 30-60 ccm, a chce sa pustiť do lietania so zložitejšími maketami rýchlych strojov s vyšším plošným zaťažením. Vďaka vysokému stupňu "predpostaveniu" ide dokončenie modelu celkom rýchlo a ľahko - samozrejme, vzhľadom k veľkosti modelu a zložitosti palubnej elektroniky a mechanizmov zaťahovacieho podvozku to nie je projekt pre zelenáča.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Pre jednoduchšiu prepravu je trup delený za kabínou, obe časti sa spájajú duralovými rúrkami a skrutkami. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovou motorovou prepážkou, odporúčame každopádne použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor pre serva smerovky, riadenie ostrohy a plynu sa nachádza v trupe nad krídlom. Smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi, polovice výškovky servami uloženými vo vodorovnom stabilizátore s robustnými drôtovými tiahlami.
Dvojdielne krídlo so súmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Polovice krídla sa nasadzujú z boku na dve duralové rúrkové spojky. Krídelká aj štrbinové vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora. Polovice vodorovnej chvostovej plochy sa nasúvajú na duralovú rúrkovú spojku a zaisťujú skrutky.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Podvozok je trojkolesový pneumatický zaťahovací s odpruženými nohami a riaditeľnou prednou nohou.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej sedemkanálovú RC súpravu, optimálne je deväťkanálová. Serva vyhovejú štandardné 3-4 kg.cm pre plyn, sýtič, riadenie ostrohy a prepúšťacie ventily podvozku; silné štandardné s ťahom 6-10 kg.cm pre kormidla a klapky. Vzhľadom na počet a sile použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi o dostatočnej kapacite s kabelážou o dostatočnom prierezu.
Stavebnica obsahuje: postavený a nažehľovacou fóliou potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, pneumatický zaťahovací podvozok, kolesá, palivovú nádrž, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny, vrtuľový kužeľ s duralovou zadnou doskou, arch samolepiacich obtlačkov a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2567 |
| Dĺžka [mm] | 2190 |
| Hmotnosť [g] | 11000 - 13000 |
| Plocha krídla [dm2] | 101 |
| Doporučený objem nádrže [ml] | 700 - 1000 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Volcano | O.S. Volcano | |
| Motor | DLA 58 | GT60 |
| Vrtuľa | XOAR 22x8" | XOAR 23x8-10" |
| Nádrž (ccm) | 700-1000 | 700-1000 |
| Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-7985MG (S), 3x HS-485 (M, riadenie ostrohy, sýtič) + 1xHS-422 (P) | |
| Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, riadenie ostrohy, sýtič, P) | |
| RC súprava | min. 7 kanálov | |
Vojenský cvičný dvojmiestny Tucano/Toucan patrí medzi najúspešnejšie lietadlá pochádzajúce z konštrukčnej kancelárie brazílskej firmy Embraer. Popri množstve strojov domácej výroby po svete lieta a začínajúcich pilotov cvičí aj Tucana z licenčnej výroby u britskej firmy Shorts Brothers.
ARF stavebnica brazilského vojenského cvičného lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie pre pohon benzínovým motorom 40-60 ccm pre skúsených pilotov obrích modelov.
Dvojmetrové Volcano je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý má už skúsenosti s jednoduchšími obrími modelmi pre motory 30-60 ccm, a chce sa pustiť do lietania so zložitejšími maketami rýchlych strojov s vyšším plošným zaťažením. Vďaka vysokému stupňu "predpostaveniu" ide dokončenie modelu celkom rýchlo a ľahko - samozrejme, vzhľadom k veľkosti modelu a zložitosti palubnej elektroniky a mechanizmov zaťahovacieho podvozku to nie je projekt pre zelenáča.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Pre jednoduchšiu prepravu je trup delený za kabínou, obe časti sa spájajú duralovými rúrkami a skrutkami. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovou motorovou prepážkou, odporúčame každopádne použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor pre serva smerovky, riadenie ostrohy a plynu sa nachádza v trupe nad krídlom. Smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi, polovice výškovky servami uloženými vo vodorovnom stabilizátore s robustnými drôtovými tiahlami.
Dvojdielne krídlo so súmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Polovice krídla sa nasadzujú z boku na dve duralové rúrkové spojky. Krídelká aj štrbinové vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora. Polovice vodorovnej chvostovej plochy sa nasúvajú na duralovú rúrkovú spojku a zaisťujú skrutky.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Podvozok je trojkolesový pneumatický zaťahovací s odpruženými nohami a riaditeľnou prednou nohou.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej sedemkanálovú RC súpravu, optimálne je deväťkanálová. Serva vyhovejú štandardné 3-4 kg.cm pre plyn, sýtič, riadenie ostrohy a prepúšťacie ventily podvozku; silné štandardné s ťahom 6-10 kg.cm pre kormidla a klapky. Vzhľadom na počet a sile použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi o dostatočnej kapacite s kabelážou o dostatočnom prierezu.
Stavebnica obsahuje: postavený a nažehľovacou fóliou potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, pneumatický zaťahovací podvozok, kolesá, palivovú nádrž, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny, vrtuľový kužeľ s duralovou zadnou doskou, arch samolepiacich obtlačkov a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2567 |
| Dĺžka [mm] | 2190 |
| Hmotnosť [g] | 11000 - 13000 |
| Plocha krídla [dm2] | 101 |
| Doporučený objem nádrže [ml] | 700 - 1000 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Volcano | O.S. Volcano | |
| Motor | DLA 58 | GT60 |
| Vrtuľa | XOAR 22x8" | XOAR 23x8-10" |
| Nádrž (ccm) | 700-1000 | 700-1000 |
| Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xHS-7985MG (S), 3x HS-485 (M, riadenie ostrohy, sýtič) + 1xHS-422 (P) | |
| Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, riadenie ostrohy, sýtič, P) | |
| RC súprava | min. 7 kanálov | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.