Polomaketa britského pozorovacieho lietadla o rozpätí 3200 mm pre benzínové motory 50-60 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy potiahnuté Oracover. Ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka.Zobraziť celý popis

Westland Lysander vznikol v polovici 30. rokov ako "lietadlo pre spoluprácu s armádou" - očakával sa od neho prieskum, doručovanie správ, bombardovanie a ostreľovanie pozemných jednotiek. Po aerodynamickej stránke to bol na jednej strane veľmi prepracovaný stroj - krídlo so štrbinovými klapkami a slotmi a nastaviteľný vodorovný stabilizátor mu umožňovali extrémne krátky vzlet a pristátie rovnako ako minimálnu rýchlosť len 104 km/h - ale v podmienkach roku 1940 mu jeho koncepcie veľkého a nepríliš rýchleho vystuženého hornoplošníka s pevným podvozkom dávala len malú šancu na prežitie. Zo 175 Lysander nasadených vo Francúzsku ich RAF stratila 118; aby sme boli k nemu spravodliví, rovnako zúfalo si viedli podobné stroje ostatných armád, vrátane nemeckých Hs-126. Lysander boli následne stiahnuté k výcviku, používali sa pre vlečenie cvičných terčov, hojne boli nasadzované pre leteckú záchrannú službu a najväčšiu slávu si dobyli pri zásobovaní odbojárov v okupovanom Francúzsku - pri nočných letoch sa dokonale využil ich krátky vzlet a pristátie.
ARF stavebnica britského prieskumného a spojovacieho lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie pre pohon benzínovým motorom 50-60 ccm pre skúsených pilotov obrích modelov. Trojmetrový Lysander je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý má už skúsenosti s obrími modelmi pre motory 30-50 ccm, a chce sa pustiť do lietania s ďaleko väčšími a zložitejšími maketami. Vďaka vysokému stupňu "predpostavení" ide dokončenie modelu celkom rýchlo a ľahko - samozrejme, vzhľadom k veľkosti modelu a zložitosti palubnej elektroniky to nie je projekt pre zelenáča.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor pre serva smerovky, plynu a sýtiča sa nachádza v trupe; ľahký prístup zaisťuje odnímateľná predná horná časť trupu.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Krídlo sa nasúva z boku na dve robustné duralové rúrkové spojky, zaistené je vzperami a skrutky. Krídelká aj vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora. Servo smerovky je uložené v trupe; smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi. Serva výškovky sú nainštalované v trupe a vedené tiahlami ku stabilizátoru.
Celý model je potiahnutý striebristou nažehľovacou fóliou Oracover, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Podvozok je pevný ostruhového typu s duralovými hlavnými nohami opatrenými aerodynamickými krytmi.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej deväťkanálovú RC súpravu. Serva vyhovejú štandardné 3-5 kg.cm pre plyn a sýtič; silné štandardné s ťahom 10-20 kg.cm pre kormidla a klapky. Vzhľadom na počet a sile použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi o dostatočnej kapacite s kabelážou o dostatočnom priereze.
Stavebnica obsahuje: postavený a nažehľovacou fóliou potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, kolesá, palivovú nádrž, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 3200 |
| Dĺžka [mm] | 1901 |
| Hmotnosť [g] | 10500 - 12000 |
| Plocha krídla [dm2] | 94.6 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S2,S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3,P4 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Lysander | OS Lysander | |
| Motor | DLA 56 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 22x8" | FOXY 23x10" |
| Nádrž (ccm) | 600-1000 | 600-1000 |
| Serva „Wide Voltage“ | 7x D954SW, 2x D485HW (M, sýtič) | |
| Serva "High Voltage" | 7x HS-5585MH, 2x HS-430BH (M, sýtič) | |
| RC súprava | min. 9 kanálov | |
Westland Lysander vznikol v polovici 30. rokov ako "lietadlo pre spoluprácu s armádou" - očakával sa od neho prieskum, doručovanie správ, bombardovanie a ostreľovanie pozemných jednotiek. Po aerodynamickej stránke to bol na jednej strane veľmi prepracovaný stroj - krídlo so štrbinovými klapkami a slotmi a nastaviteľný vodorovný stabilizátor mu umožňovali extrémne krátky vzlet a pristátie rovnako ako minimálnu rýchlosť len 104 km/h - ale v podmienkach roku 1940 mu jeho koncepcie veľkého a nepríliš rýchleho vystuženého hornoplošníka s pevným podvozkom dávala len malú šancu na prežitie. Zo 175 Lysander nasadených vo Francúzsku ich RAF stratila 118; aby sme boli k nemu spravodliví, rovnako zúfalo si viedli podobné stroje ostatných armád, vrátane nemeckých Hs-126. Lysander boli následne stiahnuté k výcviku, používali sa pre vlečenie cvičných terčov, hojne boli nasadzované pre leteckú záchrannú službu a najväčšiu slávu si dobyli pri zásobovaní odbojárov v okupovanom Francúzsku - pri nočných letoch sa dokonale využil ich krátky vzlet a pristátie.
ARF stavebnica britského prieskumného a spojovacieho lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie pre pohon benzínovým motorom 50-60 ccm pre skúsených pilotov obrích modelov. Trojmetrový Lysander je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý má už skúsenosti s obrími modelmi pre motory 30-50 ccm, a chce sa pustiť do lietania s ďaleko väčšími a zložitejšími maketami. Vďaka vysokému stupňu "predpostavení" ide dokončenie modelu celkom rýchlo a ľahko - samozrejme, vzhľadom k veľkosti modelu a zložitosti palubnej elektroniky to nie je projekt pre zelenáča.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor pre serva smerovky, plynu a sýtiča sa nachádza v trupe; ľahký prístup zaisťuje odnímateľná predná horná časť trupu.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Krídlo sa nasúva z boku na dve robustné duralové rúrkové spojky, zaistené je vzperami a skrutky. Krídelká aj vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora. Servo smerovky je uložené v trupe; smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi. Serva výškovky sú nainštalované v trupe a vedené tiahlami ku stabilizátoru.
Celý model je potiahnutý striebristou nažehľovacou fóliou Oracover, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Podvozok je pevný ostruhového typu s duralovými hlavnými nohami opatrenými aerodynamickými krytmi.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej deväťkanálovú RC súpravu. Serva vyhovejú štandardné 3-5 kg.cm pre plyn a sýtič; silné štandardné s ťahom 10-20 kg.cm pre kormidla a klapky. Vzhľadom na počet a sile použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi o dostatočnej kapacite s kabelážou o dostatočnom priereze.
Stavebnica obsahuje: postavený a nažehľovacou fóliou potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, kolesá, palivovú nádrž, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 3200 |
| Dĺžka [mm] | 1901 |
| Hmotnosť [g] | 10500 - 12000 |
| Plocha krídla [dm2] | 94.6 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K(2),M,P,F(2) |
| Stavebná náročnosť | S2,S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3,P4 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Lysander | OS Lysander | |
| Motor | DLA 56 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 22x8" | FOXY 23x10" |
| Nádrž (ccm) | 600-1000 | 600-1000 |
| Serva „Wide Voltage“ | 7x D954SW, 2x D485HW (M, sýtič) | |
| Serva "High Voltage" | 7x HS-5585MH, 2x HS-430BH (M, sýtič) | |
| RC súprava | min. 9 kanálov | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.