Polomaketa amerického športového akrobatického lietadla s rozpätím 2300 mm pre benzínové motory 50 – 60 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy potiahnuté Oracoverom. Ovládané krídelká, smerovka, výškovka.Zobraziť celý popis

Firma Waco Aircraft Company sídliaca v texaskom meste Waco v tridsiatych rokoch okrem príručných dopravných dvojplošníkov a jedenapolplošníkov vyrábala tiež typovú sériu dvojciferných cvičných a akrobatických dvojplošníkov, ktoré sa stavali aj pre armádu pod označením PT-14. Vyvrcholením predvojnovej produkcie bol typ akrobatický YMF z roku 1934 s predĺženým trupom. Hoci pôvodná firma Waco po vojne zanikla, túžba amerických pilotov vlastniť dvojplošník ušľachtilých tvarov umožnila vznik firmy WACO Classic Aircraft, ktorá od roku 1986 obnovila výrobu rekonštruovaného a novocertifikovaného modelu YMF-5.
Polomaketa amerického akrobatického dvojplošníka klasickej celobalsovej konštrukcie na pohon benzínovým motorom 50 – 60 ccm alebo elektromotorom triedy AXI 5345 pre pilotov spoľahlivo zvládajúcich lietanie s veľkými akrobatickými modelmi.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a ľahkej preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora typu NACA s charakteristickými „hrčami“ krytov vahadiel ventilov. Spaľovací motor sa montuje v polohe hlavou dole na dištančné stĺpiky ukotvené na preglejkovú motorovú prepážku, ktorá je súčasťou pevného skriňového „jadra“ trupu. V ňom je tiež vytvorený priestor na palivovú nádrž. Servá smerovky, výškovky a plynu sa nachádzajú v trupe nad spodným krídlom. Polovice výškovky sú ovládané pomocou lanovodov s robustnými drôtovými tiahlami; smerovka a ostroha majú lankové náhony. Horná časť trupu je odnímateľná na ľahký prístup k elektronike, popr. na vkladanie pohonného akumulátora; odnímateľný je i kryt pred ostrohou poskytujúcou prístup k mechanizmu jej ovládania.
Dvojdielne spodné a trojdielne horné krídlo s polosúmerným profilom má klasickú konštrukciu s tuhým poťahom torznej skrine. Spodné krídlo sa nasúva z boku na duralovú rúrkovú spojku a zaisťuje skrutkami. Baldachýn horného krídla je upevnený na duralových vzperách skrutkami, vonkajšie časti sa nasúvajú na duralové rúrky a zaisťujú skrutkami. Krídelká sú ovládané nezávisle párom serv uložených v spodnom krídle; krídelká horného krídla sú pripojené drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú konštrukčné a potiahnuté nažehľovacou fóliou.
Podvozok s riaditeľnou odpruženou ostrohou ovládanou lankovými náhonmi servom smerovky má duralové hlavné nohy s laminátovými profilovými krytmi a taktiež laminátovými krytmi kolies.
Model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej štvorkanálovú RC súpravu, ideálne je aspoň sedemkanálová počítačová súprava umožňujúca nezávislé ovládanie a nastavenie krídielok a polovíc výškovky. Servá vyhovejú kvalitné štandardné s ťahom 10 – 15 kg.cm pre výškovku a krídelká a 15 – 25 kg.cm pre smerovku.
Stavebnica obsahuje: postavený a potiahnutý trup, nastriekaný laminátový kryt motora, hotové vzpery krídiel, plastovú maketu hviezdicového motora, laminátové kryty kolies, postavené a potiahnuté krídla a chvostové plochy, duralový podvozok, súpravu príslušenstva, kolesá a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2300 |
| Dĺžka [mm] | 1873 |
| Hmotnosť [g] | 12500 – 13500 |
| Plocha krídla [dm2] | 162,5 |
| Odporúčaný objem nádrže [ml] | 600 – 1000 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, ostroha |
| Stavebná náročnosť | S2, S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3, P4 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| DLA Waco | GP Waco | OS Waco | |
| Motor | DLA 58 | GP61 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 23 x 8" | FOXY 23 x 10" | FOXY 23 x 10" |
| Nádrž (ccm) | 600 – 1000 | ||
| Servo | 2x HS-645MG (V), 3x D954SW (K, S), 2x HS-485 (M, sýtič) | ||
| Servo „High Voltage“ | 2x HS-5685MH (V), 3x HS-5585MH (K, S), 2x HS-430BH (M, sýtič) | ||
| Servo „Wide Voltage“ | 2x D645MW (V), 3x D954SW (K, S), 2x D485HW (M, sýtič) | ||
| RC súprava | Min. 7 kanálov | ||
Firma Waco Aircraft Company sídliaca v texaskom meste Waco v tridsiatych rokoch okrem príručných dopravných dvojplošníkov a jedenapolplošníkov vyrábala tiež typovú sériu dvojciferných cvičných a akrobatických dvojplošníkov, ktoré sa stavali aj pre armádu pod označením PT-14. Vyvrcholením predvojnovej produkcie bol typ akrobatický YMF z roku 1934 s predĺženým trupom. Hoci pôvodná firma Waco po vojne zanikla, túžba amerických pilotov vlastniť dvojplošník ušľachtilých tvarov umožnila vznik firmy WACO Classic Aircraft, ktorá od roku 1986 obnovila výrobu rekonštruovaného a novocertifikovaného modelu YMF-5.
Polomaketa amerického akrobatického dvojplošníka klasickej celobalsovej konštrukcie na pohon benzínovým motorom 50 – 60 ccm alebo elektromotorom triedy AXI 5345 pre pilotov spoľahlivo zvládajúcich lietanie s veľkými akrobatickými modelmi.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a ľahkej preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora typu NACA s charakteristickými „hrčami“ krytov vahadiel ventilov. Spaľovací motor sa montuje v polohe hlavou dole na dištančné stĺpiky ukotvené na preglejkovú motorovú prepážku, ktorá je súčasťou pevného skriňového „jadra“ trupu. V ňom je tiež vytvorený priestor na palivovú nádrž. Servá smerovky, výškovky a plynu sa nachádzajú v trupe nad spodným krídlom. Polovice výškovky sú ovládané pomocou lanovodov s robustnými drôtovými tiahlami; smerovka a ostroha majú lankové náhony. Horná časť trupu je odnímateľná na ľahký prístup k elektronike, popr. na vkladanie pohonného akumulátora; odnímateľný je i kryt pred ostrohou poskytujúcou prístup k mechanizmu jej ovládania.
Dvojdielne spodné a trojdielne horné krídlo s polosúmerným profilom má klasickú konštrukciu s tuhým poťahom torznej skrine. Spodné krídlo sa nasúva z boku na duralovú rúrkovú spojku a zaisťuje skrutkami. Baldachýn horného krídla je upevnený na duralových vzperách skrutkami, vonkajšie časti sa nasúvajú na duralové rúrky a zaisťujú skrutkami. Krídelká sú ovládané nezávisle párom serv uložených v spodnom krídle; krídelká horného krídla sú pripojené drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú konštrukčné a potiahnuté nažehľovacou fóliou.
Podvozok s riaditeľnou odpruženou ostrohou ovládanou lankovými náhonmi servom smerovky má duralové hlavné nohy s laminátovými profilovými krytmi a taktiež laminátovými krytmi kolies.
Model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej štvorkanálovú RC súpravu, ideálne je aspoň sedemkanálová počítačová súprava umožňujúca nezávislé ovládanie a nastavenie krídielok a polovíc výškovky. Servá vyhovejú kvalitné štandardné s ťahom 10 – 15 kg.cm pre výškovku a krídelká a 15 – 25 kg.cm pre smerovku.
Stavebnica obsahuje: postavený a potiahnutý trup, nastriekaný laminátový kryt motora, hotové vzpery krídiel, plastovú maketu hviezdicového motora, laminátové kryty kolies, postavené a potiahnuté krídla a chvostové plochy, duralový podvozok, súpravu príslušenstva, kolesá a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2300 |
| Dĺžka [mm] | 1873 |
| Hmotnosť [g] | 12500 – 13500 |
| Plocha krídla [dm2] | 162,5 |
| Odporúčaný objem nádrže [ml] | 600 – 1000 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, ostroha |
| Stavebná náročnosť | S2, S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3, P4 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| DLA Waco | GP Waco | OS Waco | |
| Motor | DLA 58 | GP61 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 23 x 8" | FOXY 23 x 10" | FOXY 23 x 10" |
| Nádrž (ccm) | 600 – 1000 | ||
| Servo | 2x HS-645MG (V), 3x D954SW (K, S), 2x HS-485 (M, sýtič) | ||
| Servo „High Voltage“ | 2x HS-5685MH (V), 3x HS-5585MH (K, S), 2x HS-430BH (M, sýtič) | ||
| Servo „Wide Voltage“ | 2x D645MW (V), 3x D954SW (K, S), 2x D485HW (M, sýtič) | ||
| RC súprava | Min. 7 kanálov | ||
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.