Aktuálna rýchlosť doručenia: 1–2 dni. Inšpirujte sa tipmi na darčeky »

Ako lietať s dronom v zime

Radi by ste si vyhotovili svojím dronom snímky zasnežených hôr, alebo plánujete zostrihať video z lyžovania? Nemajte strach zabaliť si so sebou na výlet do zimnej krajiny svoj dron. Poradíme vám, ako lietať čo najbezpečnejšie aj v teplotách, pri ktorých mráz štípe každú nechránenú časť tela. V manuáli k vášmu lietajúcemu stroju sa väčšinou dočítate, že dron je určený na prevádzkovanie pri minimálnej teplote 0 °C. Kde sa teda všade na internete berú tie nádherné zábery?




Batéria v teplom pelešteku

Je všeobecne známe, že teploty pod bodom mrazu sú jedným z najväčších nepriateľov každého akumulátora. V aute, telefóne aj v drone. Veľmi zásadným spôsobom znižujú jeho výdrž a spoľahlivosť. Väčšina dronov je napájaná Li-pol akumulátormi, které v chladném počasí nefungují optimálně. Vktoré v chladnom počasí nefungujú optimálne. V prvom rade teda budete musieť dodržiavať niektoré postupy na ohrievanie a skladovanie batérií vášho dronu. V chladnom počasí sa chemické reakcie, ktoré prebiehajú v jednotlivých článkoch akumulátora, môžu spomaliť, čo znižuje ich celkovú kapacitu. Pokiaľ v lete plne nabitá batéria poskytne 25 – 30 minút letového času, tak v chladnejšom počasí môže letový čas klesnúť na 10 – 15 minút alebo aj menej. Batériu teda nabíjajte do plnej kapacity tesne pred odchodom do lokácie. Prevádzková teplota akumulátora by totiž nemala klesnúť pod 8 °C, čo sa môže zdať v mrazivom počasí ako neriešiteľný problém. Pokiaľ má však vložená batéria izbovú teplotu 18 – 22 °C, ľahko ju udržíte v dobrej kondícii. Preto batériu pri pohybe v teréne noste na nejakom teplom mieste. Dobre poslúži náprsné vrecko alebo teplý interiér vášho automobilu. Do dronu batériu vkladajte až tesne pred vzletom a hlavne zahriatu. Hneď po naštartovaní rotorov dochádza k jej ďalšiemu zahrievaniu. Nechajte teda dron chvíľu visieť vo vzduchu a až potom sa vydajte ďalej. Napríklad v aplikácii DJI GO môžete v nastavení ukazovateľa „Battery Temperature“ vidieť, že aj v chladnom počasí bude jej teplota veľmi rýchlo po štarte na hodnote napr. 30 °C.




Bezpečnosť na prvom mieste

Vždy platí zásada, že v zimných podmienkach sa lieta v menšom perimetri a s väčšou opatrnosťou ako za teplého počasia. A pokiaľ nechcete prísť o svoj dron alebo batériu, určite nelietajte v teplotách pod -10 °C. Tu už hrozí značné riziko problémov s batériou vplyvom rôznych výkyvov, pretože akumulátor nemusí pracovať optimálne. Neriskujte teda zbytočne!


Riziko pri teplote okolo 0 °C a zvýšenej vlhkosti

Pri tejto kombinácii teploty a zvýšenej vlhkosti na vás číha značné nebezpečenstvo. Za týchto podmienok sa môže na vrtuliach kondenzovať vlhkosť a vznikať tak nepríjemná námraza. Pokiaľ bude námraza veľmi silná, môže dôjsť až k pádu dronu. Sledujte preto aj vlhkosť vzduchu. Ideálne je slnečné počasie a teploty tesne pod bodom mrazu. A hlavne vezmite na vedomie, že batérie nie sú len v drone, ale aj vo vysielači, tablete alebo telefóne. Aj tieto zariadenia a ich akumulátory sa snažte udržať v teple do poslednej chvíle pred vzletom.




Myslite aj na seba

Každý, kto niekedy riadil dron vo veternom a chladnom počasí, vie, ako mráz dokáže potrápiť nielen vaše prsty. Myslite preto aj na seba, vhodne sa oblečte a kúpte si rukavice, ktoré vás ochránia pred zimou a zároveň umožnia pohodlné ovládanie riadenia a dotykového displeja. Na trhu je dostatok rukavíc pre fotografov, ktoré majú na ukazováku alebo všetkých prstoch našité plôšky z kovových vlákien na ovládanie dotykových obrazoviek. Vďaka nim budú vaše ruky v teple a zároveň môžete plnohodnotne ovládať ako vysielač, tak aj dotykové zariadenie (mobilný telefón, tablet, displej vysielača).

Autor článku: Tým RCprofi

28. septembra 2023

Garancia výmeny a vrátenia darčekov