Polomaketa amerického športového lietadla s rozpätím 3580 mm na pohon benzínovými motormi 120 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy potiahnuté Oracoverom. Ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka.Zobraziť celý popis

Americký športový hornoplošník vyrábaný od roku 1949 bol modernizovaným vyhotovením legendárneho predvojnového modelu J-3. Na prvý pohľad sa odlišoval motorom (podľa verzie s až dvojnásobným výkonom) starostlivo kapotovaným pod novým motorovým krytom a vztlakovými klapkami. Počas 40 rokov výroby bolo postavených viac ako 9 000 lietadiel Super Cub, z ktorých značná časť lieta dodnes.
Polomaketa amerického športového hornoplošníka na pohon benzínovým motorom 120 ccm. Super Cub je vhodný ako prvý naozaj veľký model s benzínovým motorom – dokončenie modelu je rýchle, nebudete potrebovať supersilné servá najvyššej kategórie ani extra nákladnú RC súpravu. Letové vlastnosti klasického príručného hornoplošníka s primerane robustným odpruženým podvozkom sú príjemné.
Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii balzy a ľahkej preglejky, motorový kryt je laminátový a odnímateľný. Na jednoduchšiu prepravu alebo skladovanie je trup dvojdielny; obe polovice sa spájajú trojicou duralových rúriek a zaisťujú skrutkami. Servo plynu a ostatná elektronika sú uložené v priestore kabíny; servo smerovky nájdete pod krytom na spodnej strane chvostovej časti trupu – smerovka so zapojenou ostrohou je ovládaná pomocou lankových náhonov. Prístup k elektronike umožňuje odnímateľná horná časť trupu s prednou časťou kabíny. Motor sa montuje na škatuľové preglejkové lôžko s pomocou dištančných stĺpikov. V zadnej časti kabíny je umiestnený vlečný háčik na aerovlek.
Dvojdielne krídlo s profilom USA 35-B s polovicami nasúvanými z boku na dve duralové rúrkové spojky je klasickej celobalzovej konštrukcie. Krídelká sú ovládané dvoma pármi serv, vztlakové klapky 2 nezávislými servami uloženými v krídle. Na koncových oblúkoch a nábežnej hrane nájdete kryty pripravené na inštaláciu pozičných a pristávacích LED svetiel.
Chvostové plochy sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Vodorovná chvostová plocha je na ľahšiu prepravu dvojdielna, s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovú spojku a zaistenými skrutkami a vzperami. Smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi serva uloženého v trupe; servá polovíc výškovky sú nainštalované vo vodorovnom stabilizátore. Na vrchole kýlovky nájdete pripravený priehľadný kryt na inštaláciu antikolízneho majáka.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Podvozok je ostruhového typu s maketovými odpruženými hlavnými nohami. Ostroha je riaditeľná a spojená s ovládaním smerovky.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídlo a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou Oracover, laminátový kryt motora, maketový podvozok, riaditeľnú duralovú ostrohu, kolesá, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 3580 |
| Dĺžka [mm] | 2237 |
| Plocha krídla [dm2] | 180,1 |
| Hmotnosť [g] | 19000 – 19500 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(4), M, F(2) |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3, P4 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| Motor | GP 123 V2 |
| Vrtuľa | FOXY 28 x 10" |
| Nádrž (ccm) | 800 – 1000 benzín |
| Servá „Wide Voltage“ | 8x D954SW (V, K, F), 1xD980TW (S), 2x D485HW (M, vlečný háčik) |
| Servá „High Voltage“ | 8x HS-7954SH (V, K, F), 1xHS-7980TH (S), 2x HS-5495BH (M, vlečný háčik) |
| RC súprava | min. 10 – 12 kanálov |
Americký športový hornoplošník vyrábaný od roku 1949 bol modernizovaným vyhotovením legendárneho predvojnového modelu J-3. Na prvý pohľad sa odlišoval motorom (podľa verzie s až dvojnásobným výkonom) starostlivo kapotovaným pod novým motorovým krytom a vztlakovými klapkami. Počas 40 rokov výroby bolo postavených viac ako 9 000 lietadiel Super Cub, z ktorých značná časť lieta dodnes.
Polomaketa amerického športového hornoplošníka na pohon benzínovým motorom 120 ccm. Super Cub je vhodný ako prvý naozaj veľký model s benzínovým motorom – dokončenie modelu je rýchle, nebudete potrebovať supersilné servá najvyššej kategórie ani extra nákladnú RC súpravu. Letové vlastnosti klasického príručného hornoplošníka s primerane robustným odpruženým podvozkom sú príjemné.
Trup modelu je klasickej konštrukcie v kombinácii balzy a ľahkej preglejky, motorový kryt je laminátový a odnímateľný. Na jednoduchšiu prepravu alebo skladovanie je trup dvojdielny; obe polovice sa spájajú trojicou duralových rúriek a zaisťujú skrutkami. Servo plynu a ostatná elektronika sú uložené v priestore kabíny; servo smerovky nájdete pod krytom na spodnej strane chvostovej časti trupu – smerovka so zapojenou ostrohou je ovládaná pomocou lankových náhonov. Prístup k elektronike umožňuje odnímateľná horná časť trupu s prednou časťou kabíny. Motor sa montuje na škatuľové preglejkové lôžko s pomocou dištančných stĺpikov. V zadnej časti kabíny je umiestnený vlečný háčik na aerovlek.
Dvojdielne krídlo s profilom USA 35-B s polovicami nasúvanými z boku na dve duralové rúrkové spojky je klasickej celobalzovej konštrukcie. Krídelká sú ovládané dvoma pármi serv, vztlakové klapky 2 nezávislými servami uloženými v krídle. Na koncových oblúkoch a nábežnej hrane nájdete kryty pripravené na inštaláciu pozičných a pristávacích LED svetiel.
Chvostové plochy sú tiež klasickej celobalzovej konštrukcie. Vodorovná chvostová plocha je na ľahšiu prepravu dvojdielna, s polovicami nasúvanými z boku na duralovú rúrkovú spojku a zaistenými skrutkami a vzperami. Smerovka a ostroha sú ovládané lankovými náhonmi serva uloženého v trupe; servá polovíc výškovky sú nainštalované vo vodorovnom stabilizátore. Na vrchole kýlovky nájdete pripravený priehľadný kryt na inštaláciu antikolízneho majáka.
Celý model je potiahnutý nažehľovacou fóliou Oracover.
Podvozok je ostruhového typu s maketovými odpruženými hlavnými nohami. Ostroha je riaditeľná a spojená s ovládaním smerovky.
Stavebnica obsahuje: postavený trup, krídlo a chvostové plochy potiahnuté nažehľovacou fóliou Oracover, laminátový kryt motora, maketový podvozok, riaditeľnú duralovú ostrohu, kolesá, palivovú nádrž, súpravu drobného príslušenstva, arch samolepiek a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 3580 |
| Dĺžka [mm] | 2237 |
| Plocha krídla [dm2] | 180,1 |
| Hmotnosť [g] | 19000 – 19500 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(4), M, F(2) |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3, P4 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| Motor | GP 123 V2 |
| Vrtuľa | FOXY 28 x 10" |
| Nádrž (ccm) | 800 – 1000 benzín |
| Servá „Wide Voltage“ | 8x D954SW (V, K, F), 1xD980TW (S), 2x D485HW (M, vlečný háčik) |
| Servá „High Voltage“ | 8x HS-7954SH (V, K, F), 1xHS-7980TH (S), 2x HS-5495BH (M, vlečný háčik) |
| RC súprava | min. 10 – 12 kanálov |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.