








Polomaketa americkej námornej stíhačky pre benzínový motor 50-60 ccm. Rozpätie: 2195 mm, Dĺžka: 1780 mm, Hmotnosť: 10400 g. Konštrukčný trup a krídlo, ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka, zaťahovací podvozok; poťah fóliou MonoKote.Zobraziť celý popis

Vought F-4U Corsair bol najvýkonnejším americkým palubným stíhacím lietadlom druhej svetovej vojny. Po vyriešení počiatočných problémov (príliš tuhý podvozok a zlý výhľad z kabíny komplikujúce pristávanie na lietadlových lodiach) sa spolu s Grumman Hellcat postaral o zmätenie japonského letectva z oblohy nad Pacifikom. Corsair úspešne operovali aj vo farbách britskej Fleet Air Arm a z pozemných letísk v eskadrách námornej pechoty. Vo výzbroji US Navy a Marines vydržal až hlboko do 50. rokov, kedy sa v úlohe stíhacieho bombardéru významne podieľali na zachytenie úvodného náporu komunistickej Severnej Kórey na začiatku kórejskej vojny ...
ARF stavebnica legendárneho amerického námorného stíhacieho lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie pre pohon benzínovým motorom 50-60 ccm. Vzhľadom k priaznivému pomeru hmotnosti draka a nosnej plochy je "obrí" Corsair vhodný aj na prestavbu na elektrický pohon motorom triedy AXI 5345 s Li-poly desaťčlánkom.
Giant F4U Corsair je ideálnym projektom pre modelára, ktorý má už skúsenosti s jednoduchšími obrími modelmi pre motory 30-60 ccm, a chce sa pustiť do lietania so zložitejšími maketami rýchlych strojov s vyšším plošným zaťažením. Vďaka vysokému stupňu "predpostavenia" ide dokončenie modelu celkom rýchlo a ľahko - samozrejme, vzhľadom k veľkosti modelu a zložitosti palubnej elektroniky a mechanizmov zaťahovacieho podvozku to nie je projekt pre zelenáča.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame každopádne použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor pre serva smerovky, výškovky, riadenie ostrohy, plynu a sýtiča sa nachádza v trupe nad krídlom. Smerovka a polovice výškovky sú ovládané pomocou lanovodov s robustnými drôtovými tiahlami, ostroha je riadená lankovými náhonmi. Súčasťou stavebnice je aj súprava maketového interiéru kabíny s prístrojovou doskou.
Trojdielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Centroplán krídla sa k trupu upevňuje kolíkmi a polyamidovými skrutkami, vonkajšie panely sa nasúvajú na duralovú planžetu a uhlíkovú rúrku. Hlavný podvozok je ukotvený v centropláne, takže po odstránení vonkajších častí krídla dostanete veľmi kompaktný celok, ktorý sa (vo väčšom aute) ľahko prepravuje a je prirodzene "odolný". Krídelká aj štrbinové vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora.
Celý model je potiahnutý matnou nažehľovacou fóliou MonoKote vytvárajúcou veľmi realistický "vojnový" farebný finiš, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Model je pripravený pre inštaláciu na mieru skonštruovaného pneumatického zaťahovacieho podvozku Robart ROBQ1655 s maketovými odpruženými nohami a zaťahovacie ostrohy ROBQ2230.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej sedemkanálovú RC súpravu, optimálne je najmenej desaťkanálová. Serva vyhovejú štandardné 3-4 kg.cm pre plyn, sýtič, riadenie ostrohy a prepúšťacie ventily podvozku; silné štandardné s ťahom 6-10 kg.cm pre kormidlá a klapky. Vzhľadom na počet a sile použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi o dostatočnej kapacite s kabelážou o dostatočnom priereze.
Stavebnica obsahuje: postavený a matnou fóliou MonoKote potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, kolesá, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2195 |
| Dĺžka [mm] | 1780 |
| Hmotnosť [g] | 10430 - 11340 |
| Plocha krídla [dm2] | 88.8 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K(2),M,P(3),F(2),ostroha |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Corsair | OS Corsair | |
| Motor | DLA 56 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 22x8" | FOXY 23x10" |
| Nádrž (ccm) | 600-1000 | 600-1000 |
| Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xD954SW (S), 3x HS-485 (M, riadenie ostrohy, sýtič) + 1xHS-422 (P) | |
| Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, riadenie ostrohy, sýtič, P) | |
| RC súprava | min. 7 kanálov, radšej 10 kanálov | |
Vought F-4U Corsair bol najvýkonnejším americkým palubným stíhacím lietadlom druhej svetovej vojny. Po vyriešení počiatočných problémov (príliš tuhý podvozok a zlý výhľad z kabíny komplikujúce pristávanie na lietadlových lodiach) sa spolu s Grumman Hellcat postaral o zmätenie japonského letectva z oblohy nad Pacifikom. Corsair úspešne operovali aj vo farbách britskej Fleet Air Arm a z pozemných letísk v eskadrách námornej pechoty. Vo výzbroji US Navy a Marines vydržal až hlboko do 50. rokov, kedy sa v úlohe stíhacieho bombardéru významne podieľali na zachytenie úvodného náporu komunistickej Severnej Kórey na začiatku kórejskej vojny ...
ARF stavebnica legendárneho amerického námorného stíhacieho lietadla klasickej celobalzovej konštrukcie pre pohon benzínovým motorom 50-60 ccm. Vzhľadom k priaznivému pomeru hmotnosti draka a nosnej plochy je "obrí" Corsair vhodný aj na prestavbu na elektrický pohon motorom triedy AXI 5345 s Li-poly desaťčlánkom.
Giant F4U Corsair je ideálnym projektom pre modelára, ktorý má už skúsenosti s jednoduchšími obrími modelmi pre motory 30-60 ccm, a chce sa pustiť do lietania so zložitejšími maketami rýchlych strojov s vyšším plošným zaťažením. Vďaka vysokému stupňu "predpostavenia" ide dokončenie modelu celkom rýchlo a ľahko - samozrejme, vzhľadom k veľkosti modelu a zložitosti palubnej elektroniky a mechanizmov zaťahovacieho podvozku to nie je projekt pre zelenáča.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora a priehľadným krytom kabíny. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame každopádne použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor pre serva smerovky, výškovky, riadenie ostrohy, plynu a sýtiča sa nachádza v trupe nad krídlom. Smerovka a polovice výškovky sú ovládané pomocou lanovodov s robustnými drôtovými tiahlami, ostroha je riadená lankovými náhonmi. Súčasťou stavebnice je aj súprava maketového interiéru kabíny s prístrojovou doskou.
Trojdielne krídlo s polosúmerným profilom je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a tuhým poťahom. Centroplán krídla sa k trupu upevňuje kolíkmi a polyamidovými skrutkami, vonkajšie panely sa nasúvajú na duralovú planžetu a uhlíkovú rúrku. Hlavný podvozok je ukotvený v centropláne, takže po odstránení vonkajších častí krídla dostanete veľmi kompaktný celok, ktorý sa (vo väčšom aute) ľahko prepravuje a je prirodzene "odolný". Krídelká aj štrbinové vztlakové klapky sú ovládané vždy párom serv umiestnených v krídle.
Chvostové plochy sú konštrukčné so súmerným profilom a tuhým celobalzovým poťahom kýlovky a vodorovného stabilizátora.
Celý model je potiahnutý matnou nažehľovacou fóliou MonoKote vytvárajúcou veľmi realistický "vojnový" farebný finiš, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Model je pripravený pre inštaláciu na mieru skonštruovaného pneumatického zaťahovacieho podvozku Robart ROBQ1655 s maketovými odpruženými nohami a zaťahovacie ostrohy ROBQ2230.
Pre ovládanie modelu budete potrebovať najmenej sedemkanálovú RC súpravu, optimálne je najmenej desaťkanálová. Serva vyhovejú štandardné 3-4 kg.cm pre plyn, sýtič, riadenie ostrohy a prepúšťacie ventily podvozku; silné štandardné s ťahom 6-10 kg.cm pre kormidlá a klapky. Vzhľadom na počet a sile použitých serv a veľkosti modelu dbajte na dobre vyriešené napájanie s akumulátormi o dostatočnej kapacite s kabelážou o dostatočnom priereze.
Stavebnica obsahuje: postavený a matnou fóliou MonoKote potiahnutý trup, krídlo a chvostové plochy, nastriekaný laminátový kryt motora, kolesá, súpravu príslušenstva, maketový interiér kabíny a obrázkový návod.
| Rozpätie [mm] | 2195 |
| Dĺžka [mm] | 1780 |
| Hmotnosť [g] | 10430 - 11340 |
| Plocha krídla [dm2] | 88.8 |
| Ovládané funkcie | S,V(2),K(2),M,P(3),F(2),ostroha |
| Stavebná náročnosť | S3 |
| Náročnosť pilotáže | P4 |
Doporučený pohon a RC vybavenie:
| DLA Corsair | OS Corsair | |
| Motor | DLA 56 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 22x8" | FOXY 23x10" |
| Nádrž (ccm) | 600-1000 | 600-1000 |
| Serva | 6x HS-645MG (V, K, F), 1xD954SW (S), 3x HS-485 (M, riadenie ostrohy, sýtič) + 1xHS-422 (P) | |
| Serva "High Voltage" | 6xHS-5665MH (V, K, F), 1x HS-5685MH (S), 4x HS-430BH (M, riadenie ostrohy, sýtič, P) | |
| RC súprava | min. 7 kanálov, radšej 10 kanálov | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.