Prakticky hotový polomaketa česko-talianskeho dobrodružno-turistického lietadla kategórie STOL s rozpätím 1600 mm vyrobená z takmer nezničiteľnej, uhlíkom vystuženej extrudovanej polyolefínovej peny (EPO). Vybavený striedavým motorom C3548-800, trojlistou vrtuľou 10x6", regulátorom R-50SB a 6 mikroservami. Ovládané krídielka, dvojštrbinové klapky, smerovka, výškovka, riadený chvost a otáčky motora; funkčné LED svetlá. Pre 4S LiPo 2600-3300 mAh (min 30C).Zobraziť celý popis

V druhej polovici 90. rokov 20. storočia si taliansky konštruktér Russo Pasquale a jeho tím dali za cieľ vytvoriť ultraľahké turistické lietadlo s vynikajúcimi letovými vlastnosťami, schopnosťou krátkeho vzletu a pristátia, s klasickou osvedčenou konštrukciou, ktoré by bolo ekonomické na prevádzku, jednoduché na stavbu aj údržbu. Inšpirovali sa legendárnym modelom Piper Cub; pri návrhu však použili najnovšie počítačové technológie a najmodernejšiu aerodynamiku, špičkové materiály a avioniku, aby vytvorili dokonalý stroj pre 21-ročných a mladších.
Prvý z radu Savage sa začal vyrábať v Taliansku koncom roka 1997 a roku 1998; v roku 1999 sa výroba presunula do Českej republiky. Odvtedy úspešne pokračuje v spoločnosti Zlin Aviation s.r.o., kde sa môže oprieť o dlhoročnú tradíciu svetovo uznávaného výrobcu športových lietadiel a skúsený tím zamestnancov.
Viac ako 500 lietadiel Savage si našlo zákazníkov po celom svete; najnovším modelom je NORDEN určený pre motory Rotax® 914, 915 alebo 916 s výkonom 115/141/160 HP. Ponúka inštaláciu širokej škály vrtúľ, avioniky a ďalších individuálnych úprav a umožňuje pilotovi splniť si sen o cestovnom lietadle schopnom vzlietnuť a pristáť kdekoľvek a kedykoľvek a poskytnúť bezkonkurenčný pôžitok z letu s dokonalým výhľadom na svoj legendárny model z minulosti. A teraz si môžete vychutnať lietanie s polomaketovou verziou tohto veľkolepého stroja s rozpätím 1600 mm poháňaného výkonným striedavým motorom!
Trup modelu je vyrobený z vysoko odolnej EPO (extrudovaný polyolefín) peny s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstužami. V prídi je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-800 s trojlistou vrtuľou 10x6" a regulátorom KAVAN R-50SB Plus s výkonným stabilizátorom výkonu BEC potrebným na pohon 6 serv na palube. V prídi, pod odnímateľným krytom, nájdete dostatok priestoru pre pohonnú batériu.
Krídlo modelu z peny EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na svojom mieste je upevnené pomocou skrutiek. Krídielka a klapky (s spájanými slotmi na nábežnej hrane) sú nezávisle ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami každé a sú tu funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá. Ľahko odnímateľné uhlíkové vzpery krídla sú na mieste zaistené dvojicou drôtených svoriek.
Plochy krídla sú tiež vyrobené z penového EPO. Servá kormidiel a výškovky sú umiestnené v trupe; kormidlá sú ovládané krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Hlavný podvozok je pevný duralový s odpruženými maketovými vzperami. Drôtová ostruha je spojená s kormidlom.
Na pohon modelu je použitý striedavý motor triedy C3548-800 s regulátorom KAVAN R-50SB Plus s 50 A.
Na napájanie modelu budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600-3300 mAh so zátěžou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby ste dosiahli čo najlepšiu polohu ťažiska bez dodatočného zaťaženia.
Na ovládanie modelu v núdzových situáciách si vystačíte so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií - v základnej verzii sú krídielka, klapky, smerovka pripojené pomocou káblovej dosky inštalovanej v priestore kabíny len na jeden kanál. Doska zabezpečuje aj napájanie LED svetiel. Ideálne je, samozrejme, použiť aspoň sedemkanálovú RC počítačovú súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie krídielok a klapiek pomocou dvoch serv, čo je možné aj s dnes už cenovo dostupným Radiolinkom AT9S alebo AT10II alebo Futabou T6K alebo T10J. V tomto prípade je potrebné servá krídielok a klapiek pripojiť samostatne (môžete použiť prídavnú sadu káblov, ktorá sa predáva samostatne). Samozrejme, v príručke nájdete dôkladnú tabuľku s osvedčenými predvolenými nastaveniami výchyliek kormidiel, aby ste Norden mohli ľahko pripraviť na let, aj keď je to možno váš prvý model s plnou mechanizáciou" krídla.
Stavebnica ARF obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z peny EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom, 6 servami a LED svetlami, návod.
| Rozpätie [mm] | 1600 |
| Dĺžka [mm] | 1275 |
| Plocha krídla [dm2] | 44.3 |
| Hmotnosť [g] | 2350 - 2400 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Obtiažnosť konštrukcie | S0,S1 |
| Obtiažnosť pilotáže | P2 |
V druhej polovici 90. rokov 20. storočia si taliansky konštruktér Russo Pasquale a jeho tím dali za cieľ vytvoriť ultraľahké turistické lietadlo s vynikajúcimi letovými vlastnosťami, schopnosťou krátkeho vzletu a pristátia, s klasickou osvedčenou konštrukciou, ktoré by bolo ekonomické na prevádzku, jednoduché na stavbu aj údržbu. Inšpirovali sa legendárnym modelom Piper Cub; pri návrhu však použili najnovšie počítačové technológie a najmodernejšiu aerodynamiku, špičkové materiály a avioniku, aby vytvorili dokonalý stroj pre 21-ročných a mladších.
Prvý z radu Savage sa začal vyrábať v Taliansku koncom roka 1997 a roku 1998; v roku 1999 sa výroba presunula do Českej republiky. Odvtedy úspešne pokračuje v spoločnosti Zlin Aviation s.r.o., kde sa môže oprieť o dlhoročnú tradíciu svetovo uznávaného výrobcu športových lietadiel a skúsený tím zamestnancov.
Viac ako 500 lietadiel Savage si našlo zákazníkov po celom svete; najnovším modelom je NORDEN určený pre motory Rotax® 914, 915 alebo 916 s výkonom 115/141/160 HP. Ponúka inštaláciu širokej škály vrtúľ, avioniky a ďalších individuálnych úprav a umožňuje pilotovi splniť si sen o cestovnom lietadle schopnom vzlietnuť a pristáť kdekoľvek a kedykoľvek a poskytnúť bezkonkurenčný pôžitok z letu s dokonalým výhľadom na svoj legendárny model z minulosti. A teraz si môžete vychutnať lietanie s polomaketovou verziou tohto veľkolepého stroja s rozpätím 1600 mm poháňaného výkonným striedavým motorom!
Trup modelu je vyrobený z vysoko odolnej EPO (extrudovaný polyolefín) peny s dôkladnými vnútornými uhlíkovými výstužami. V prídi je nainštalovaný striedavý elektromotor C3548-800 s trojlistou vrtuľou 10x6" a regulátorom KAVAN R-50SB Plus s výkonným stabilizátorom výkonu BEC potrebným na pohon 6 serv na palube. V prídi, pod odnímateľným krytom, nájdete dostatok priestoru pre pohonnú batériu.
Krídlo modelu z peny EPO je dvojdielne s uhlíkovými nosníkmi a uhlíkovou rúrkovou spojkou. Na svojom mieste je upevnené pomocou skrutiek. Krídielka a klapky (s spájanými slotmi na nábežnej hrane) sú nezávisle ovládané dvoma servami s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami každé a sú tu funkčné pozičné a pristávacie LED svetlá. Ľahko odnímateľné uhlíkové vzpery krídla sú na mieste zaistené dvojicou drôtených svoriek.
Plochy krídla sú tiež vyrobené z penového EPO. Servá kormidiel a výškovky sú umiestnené v trupe; kormidlá sú ovládané krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Hlavný podvozok je pevný duralový s odpruženými maketovými vzperami. Drôtová ostruha je spojená s kormidlom.
Na pohon modelu je použitý striedavý motor triedy C3548-800 s regulátorom KAVAN R-50SB Plus s 50 A.
Na napájanie modelu budete potrebovať LiPo štvorčlánok s kapacitou 2600-3300 mAh so zátěžou aspoň 30C. Konkrétny typ zvoľte tak, aby ste dosiahli čo najlepšiu polohu ťažiska bez dodatočného zaťaženia.
Na ovládanie modelu v núdzových situáciách si vystačíte so šesťkanálovou počítačovou RC súpravou bez špeciálnych funkcií - v základnej verzii sú krídielka, klapky, smerovka pripojené pomocou káblovej dosky inštalovanej v priestore kabíny len na jeden kanál. Doska zabezpečuje aj napájanie LED svetiel. Ideálne je, samozrejme, použiť aspoň sedemkanálovú RC počítačovú súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie krídielok a klapiek pomocou dvoch serv, čo je možné aj s dnes už cenovo dostupným Radiolinkom AT9S alebo AT10II alebo Futabou T6K alebo T10J. V tomto prípade je potrebné servá krídielok a klapiek pripojiť samostatne (môžete použiť prídavnú sadu káblov, ktorá sa predáva samostatne). Samozrejme, v príručke nájdete dôkladnú tabuľku s osvedčenými predvolenými nastaveniami výchyliek kormidiel, aby ste Norden mohli ľahko pripraviť na let, aj keď je to možno váš prvý model s plnou mechanizáciou" krídla.
Stavebnica ARF obsahuje: hotový trup, krídlo a chvostové plochy z peny EPO s nainštalovaným motorom, vrtuľou, regulátorom, 6 servami a LED svetlami, návod.
| Rozpätie [mm] | 1600 |
| Dĺžka [mm] | 1275 |
| Plocha krídla [dm2] | 44.3 |
| Hmotnosť [g] | 2350 - 2400 |
| Ovládané funkcie | S,V,K(2),M,F(2) |
| Obtiažnosť konštrukcie | S0,S1 |
| Obtiažnosť pilotáže | P2 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.