ARF súprava polomakety Piper PA-18 Super Cub z EPO s rozpätím 1700 mm so striedavým motorom C3541-750, 45 A regulátorom a osadenými 6 servami v obojživelnom vyhotovení. Ovládané sú krídelká, klapky, smerovka, výškovka a vodné kormidlo na plavákoch. Model má kolesový podvozok i plaváky.Zobraziť celý popis

Americký športový hornoplošník vyrábaný od roku 1949 bol modernizovaným vyhotovením legendárneho predvojnového modelu J-3. Na prvý pohľad sa odlišoval motorom (podľa verzie s až dvojnásobným výkonom) starostlivo kapotovaným pod novým motorovým krytom a vztlakovými klapkami. Počas 40 rokov výroby bolo postavených viac ako 9 000 lietadiel Super Cub, z ktorých značná časť lieta dodnes.
Nášho nového Pipera – pre zmenu v elegantnom sivo-bielom sfarbení – z takmer nezničiteľného penového EPO na oblohe vďaka rozpätiu 1700 mm určite neprehliadnete. Veľké rozmery, atraktívny vzhľad, príjemné letové vlastnosti, kolesový podvozok i súprava plavákov – skrátka ideálny rekreačný model pre každého pokročilejšieho pilota.
Trup modelu z penového EPO je dodávaný s namontovaným striedavým motorom s rotačným plášťom C3541-750, s osadeným 45 A striedavým regulátorom a servami smerovky a výškovky. Vo vrchnej prednej časti sa nachádza priestor na akumulátory, ktorý je ľahko prístupný vďaka odnímateľnému krytu. V prípade Pipera budete potrebovať Li-Pol štvorčlánky 2200 – 2600 mAh so zaťažiteľnosťou 35C.
Chvostové plochy z EPO sa upevňujú k trupu pomocou skrutiek. Servá smerovky a výškovky sú uložené na bokoch v chvostovej časti trupu.
Krídlo z penového EPO s modifikovaným profilom Clark-Y je dvojdielne a spojené rúrkovou uhlíkovou spojkou. K trupu sa obe polovice upevňujú vpredu a vzadu 2 skrutkami. Krídelká aj klapky sú ovládané vždy dvoma servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.
Dvojkolesový podvozok s ovládanou ostrohou je drôtový – s maketovými krytmi a odpružený pružinami. Ovládané sú krídelká, klapky, smerovka (s ostrohou), výškovka a otáčky motora. Kolesá sú veľké a balónové, ideálne na lietanie v tundre a inej divočine.
Plaváky sú z penového EPO s drôtovými vzperami; ľavý plavák je opatrený vodným kormidlom, ktoré ovláda zvláštne servo uložené vnútri. Pri rolovaní, vzlete i pristátí na vode plaváky naozaj oceníte!
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom päťkanálovoú, ale radšej aspoň sedemkanálovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie a nastavovanie serv krídielok a klapiek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; najprv odporúčame 10 – 20 % – t. j. výchylka krídelka dole je trochu menšia v porovnaní s výchylku hore. Týmto spôsobom sa spríjemní ovládanie modelu, ktorý bude mať menšiu tendenciu „vyplavávať“ zo zákruty. Podobný účinok môžete dosiahnuť aj pomocou mixu krídelká/smerovka, prípadne možno kombinovať oboje – s mixom krídelká/smerovka „podchytíte“ úvodný prechod do zákruty, diferenciácia vylepší vlastný prelet zákrutou.
Super Cub je určený pre pokročilejších modelárov. Model v líniach športového hornoplošníka vás zoznámi s niektorými vlastnosťami, ktoré sú pre podobné stroje typické – budete musieť zvládnuť správne koordinované ovládanie modelu smerovkou, krídelkami aj výškovkou. Túto skúsenosť „akoby ste našli“ hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo väčšou (polo)maketou akéhokoľvek druhu. Pekne si zvykajte, že riadiace páky na vysielači nie sú na ozdobu, ale na to, aby sa správnym spôsobom a v správej chvíli používali. Je to od nás kruté, ale neskôr nám za to budete vďačný. Jeho doménou je, samozrejme, pokojné lietanie, ktoré dá vám aj kolegom na letisku dosť času na vychutnanie legendárnych „piperovských“ tvarov, ale po menšom „rozbehnutí“ spoľahlivo zvláda premet, souvraťové zákruty a sudový výkrut. Skrátka športový hornoplošník ako má byť!
ARF súprava obsahuje: hotový model so striedavým motorom, dvojlistou vrtuľou, regulátorom otáčok a 6 servami, súpravu kolesového podvozka, súpravu plavákov so vzperami, súpravu drobného príslušenstva a návod.
| Rozpätie [mm] | 1700 |
| Dĺžka [mm] | 1136 |
| Hmotnosť [g] | 2100 |
| Plocha krídla [dm2] | 42 |
| Ovládané funkcie | S, V, K(2), M, F(2) |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| Motor | *C3541-KV750 |
| Regulátor | *Striedavý 45 A |
| Vrtuľa | *12 x 7,5" |
| Akumulátor | FOXY 14,8 V 2600 mAh |
| Servo | *7x mikro 17 g (z toho 1x vodné kormidlo v plaváku) |
| RC súprava | min. 5 kanálov |
| *) Súčasť ARF súpravy | |
Americký športový hornoplošník vyrábaný od roku 1949 bol modernizovaným vyhotovením legendárneho predvojnového modelu J-3. Na prvý pohľad sa odlišoval motorom (podľa verzie s až dvojnásobným výkonom) starostlivo kapotovaným pod novým motorovým krytom a vztlakovými klapkami. Počas 40 rokov výroby bolo postavených viac ako 9 000 lietadiel Super Cub, z ktorých značná časť lieta dodnes.
Nášho nového Pipera – pre zmenu v elegantnom sivo-bielom sfarbení – z takmer nezničiteľného penového EPO na oblohe vďaka rozpätiu 1700 mm určite neprehliadnete. Veľké rozmery, atraktívny vzhľad, príjemné letové vlastnosti, kolesový podvozok i súprava plavákov – skrátka ideálny rekreačný model pre každého pokročilejšieho pilota.
Trup modelu z penového EPO je dodávaný s namontovaným striedavým motorom s rotačným plášťom C3541-750, s osadeným 45 A striedavým regulátorom a servami smerovky a výškovky. Vo vrchnej prednej časti sa nachádza priestor na akumulátory, ktorý je ľahko prístupný vďaka odnímateľnému krytu. V prípade Pipera budete potrebovať Li-Pol štvorčlánky 2200 – 2600 mAh so zaťažiteľnosťou 35C.
Chvostové plochy z EPO sa upevňujú k trupu pomocou skrutiek. Servá smerovky a výškovky sú uložené na bokoch v chvostovej časti trupu.
Krídlo z penového EPO s modifikovaným profilom Clark-Y je dvojdielne a spojené rúrkovou uhlíkovou spojkou. K trupu sa obe polovice upevňujú vpredu a vzadu 2 skrutkami. Krídelká aj klapky sú ovládané vždy dvoma servami uloženými v krídle s krátkymi priamymi drôtovými ťahadlami.
Dvojkolesový podvozok s ovládanou ostrohou je drôtový – s maketovými krytmi a odpružený pružinami. Ovládané sú krídelká, klapky, smerovka (s ostrohou), výškovka a otáčky motora. Kolesá sú veľké a balónové, ideálne na lietanie v tundre a inej divočine.
Plaváky sú z penového EPO s drôtovými vzperami; ľavý plavák je opatrený vodným kormidlom, ktoré ovláda zvláštne servo uložené vnútri. Pri rolovaní, vzlete i pristátí na vode plaváky naozaj oceníte!
Na ovládanie modelu budete potrebovať prinajmenšom päťkanálovoú, ale radšej aspoň sedemkanálovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie a nastavovanie serv krídielok a klapiek. V tom prípade môžete nastaviť diferenciáciu výchyliek krídeliek; najprv odporúčame 10 – 20 % – t. j. výchylka krídelka dole je trochu menšia v porovnaní s výchylku hore. Týmto spôsobom sa spríjemní ovládanie modelu, ktorý bude mať menšiu tendenciu „vyplavávať“ zo zákruty. Podobný účinok môžete dosiahnuť aj pomocou mixu krídelká/smerovka, prípadne možno kombinovať oboje – s mixom krídelká/smerovka „podchytíte“ úvodný prechod do zákruty, diferenciácia vylepší vlastný prelet zákrutou.
Super Cub je určený pre pokročilejších modelárov. Model v líniach športového hornoplošníka vás zoznámi s niektorými vlastnosťami, ktoré sú pre podobné stroje typické – budete musieť zvládnuť správne koordinované ovládanie modelu smerovkou, krídelkami aj výškovkou. Túto skúsenosť „akoby ste našli“ hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojim prvým akrobatickým modelom alebo väčšou (polo)maketou akéhokoľvek druhu. Pekne si zvykajte, že riadiace páky na vysielači nie sú na ozdobu, ale na to, aby sa správnym spôsobom a v správej chvíli používali. Je to od nás kruté, ale neskôr nám za to budete vďačný. Jeho doménou je, samozrejme, pokojné lietanie, ktoré dá vám aj kolegom na letisku dosť času na vychutnanie legendárnych „piperovských“ tvarov, ale po menšom „rozbehnutí“ spoľahlivo zvláda premet, souvraťové zákruty a sudový výkrut. Skrátka športový hornoplošník ako má byť!
ARF súprava obsahuje: hotový model so striedavým motorom, dvojlistou vrtuľou, regulátorom otáčok a 6 servami, súpravu kolesového podvozka, súpravu plavákov so vzperami, súpravu drobného príslušenstva a návod.
| Rozpätie [mm] | 1700 |
| Dĺžka [mm] | 1136 |
| Hmotnosť [g] | 2100 |
| Plocha krídla [dm2] | 42 |
| Ovládané funkcie | S, V, K(2), M, F(2) |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2 |
Pohon a RC vybavenie:
| Motor | *C3541-KV750 |
| Regulátor | *Striedavý 45 A |
| Vrtuľa | *12 x 7,5" |
| Akumulátor | FOXY 14,8 V 2600 mAh |
| Servo | *7x mikro 17 g (z toho 1x vodné kormidlo v plaváku) |
| RC súprava | min. 5 kanálov |
| *) Súčasť ARF súpravy | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.