Polomaketa nemeckého strmhlavého bombardéra s rozpätím 2300 mm na pohon benzínovým motorom 50 – 60 ccm. Konštrukčný trup a nosné plochy potiahnuté Oracoverom. Ovládané krídelká, klapky, smerovka, výškovka.Zobraziť celý popis

Stroje s krídlom lomeným do „W“ a typickým pevným „papučovým" podvozkom vrhajúce sa s jakotom sirén takmer kolmo na bezmocných pešiakov zúfalo hľadajúcich úkryt – to je Ju-87 Stuka (Sturzkampfflugzeug – strmhlavý bombardér), symbol nacistickej bleskovej vojny. Stuky v dokonalej koordinácii s pozemnými jednotkami, ktorým nahradzovali klasické delostrelectvo, ktoré by inak nestačilo držať krok s valiacimi sa kolónami „Panzer“, prevalcovali Poľsko, Dánsko a Nórsko, rovnako ako Belgicko, Holandsko, Francúzsko, Juhosláviu a Grécko. Až v bitke o Britániu, keď už Luftwaffe nemala drvivú prevahu vo vzduchu, ich Spitfiry a Hurricany odhalili ako pomalé a neohrabané „sediace kačice“. Napriek tomu Stuky zohrávali dôležitú úlohu – naďalej skôr ako bojové lietadlá – po celý zvyšok vojny na všetkých bojiskách v Európe, v severnej Afrike; otestovali aj odolnosť pancierových palúb z vítkovickej ocele lietadlových lodí Royal Navy, ktoré sprevádzali konvoje na Maltu...
Polomaketa nemeckého strmhlavého bombardéra klasickej celobalzovej konštrukcie na pohon dvojtaktným benzínovým motorom 50 – 60 ccm alebo elektromotorom triedy AXI 5345 napájaným z 12S LiPo akumulátora. Veľká Stuka je ideálnym projektom pre modelárov, ktorí majú už skúsenosti s veľkými modelmi na pohon motormi 30 – 50 ccm a chcú sa pustiť do lietania s väčšími a zložitejšími maketami strojov s vyšším plošným zaťažením. Vďaka vysokému stupňu „predzostavenia“ možno dokončiť modelu celkom rýchlo a ľahko – samozrejme, vzhľadom na veľkosť modelu a zložitosť palubnej elektroniky to nie je projekt pre zelenáčov.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a ľahkej preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora s charakteristickým „podbradkom“. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor na servá smerovky, plynu a sýtiča sa nachádza v trupe nad krídlom; ľahký prístup zaisťuje odnímateľná horná časť trupu. Kabína je maketovo vybavená.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom má klasickú konštrukciu s celobalzovým tuhým poťahom. Polovice krídla sa nasúvajú z boku na rúrkovou duralovú spojku a zaisťujú skrutkami. Maketovo stvárnené krídelká a klapky typu „Junkersovo dvojité krídlo“ sú ovládané nezávisle tromi pármi serv s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú klasickej celobalzovej konštrukcie. Servá výškovky sú uložené vo vodorovnom stabilizátore; smerovka je ovládaná lankovým náhonom pomocou serva nainštalovaného v trupe.
Podvozok s riaditeľnou drôtovou ostrohou zapojenou so smerovkou má odpružené hlavné nohy s laminátovými tvarovými krytmi kolies.
Celý model je potiahnutý špeciálnou polomatnou nažehľovacou fóliou s naznačenou panelážou vytvárajúcou veľmi realistický „vojnový“ farebný finiš, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Na ovládanie modelu budete potrebovať aspoň 10-kanálovú počítačovú súpravu umožňujúcu nezávislé ovládanie krídielok a klapiek. Servá vyhovejú kvalitné silné štandardné s ťahom 8 – 10 kg.cm pre krídelká a klapky, miniservá s ťahom 5 – 7 kg.cm pre výškovku , servo s ťahom 15 – 20 kg.cm pre smerovku a bežné štandardné servá pre plyn a sýtič.
Stavebnica obsahuje: postavený a potiahnutý trup, nastriekaný laminátový kryt motora, postavené a potiahnuté krídla a chvostové plochy, odpružený podvozok, súpravu príslušenstva, kolesá a obrázkový návod
| Rozpätie [mm] | 2300 |
| Dĺžka [mm] | 1837 |
| Plocha krídla [dm2] | 90,2 |
| Hmotnosť [g] | 8600 – 8800 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, P, F(4) |
| Stavebná náročnosť | S2, S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3, P4 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| DLA Stuka | OS Stuka | |
| Motor | DLA 56 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 22 x 8" | FOXY 23 x 10" |
| Nádrž (ccm) | 600 – 1000 | 600 – 1000 |
| Servá „High Voltage“ | 6x D645MW (F), 2x HS-7245MH (V), 1x D954SW (S), 2x D485HW (M, sýtič) | |
| RC súprava | min. 10 kanálov | |
Stroje s krídlom lomeným do „W“ a typickým pevným „papučovým" podvozkom vrhajúce sa s jakotom sirén takmer kolmo na bezmocných pešiakov zúfalo hľadajúcich úkryt – to je Ju-87 Stuka (Sturzkampfflugzeug – strmhlavý bombardér), symbol nacistickej bleskovej vojny. Stuky v dokonalej koordinácii s pozemnými jednotkami, ktorým nahradzovali klasické delostrelectvo, ktoré by inak nestačilo držať krok s valiacimi sa kolónami „Panzer“, prevalcovali Poľsko, Dánsko a Nórsko, rovnako ako Belgicko, Holandsko, Francúzsko, Juhosláviu a Grécko. Až v bitke o Britániu, keď už Luftwaffe nemala drvivú prevahu vo vzduchu, ich Spitfiry a Hurricany odhalili ako pomalé a neohrabané „sediace kačice“. Napriek tomu Stuky zohrávali dôležitú úlohu – naďalej skôr ako bojové lietadlá – po celý zvyšok vojny na všetkých bojiskách v Európe, v severnej Afrike; otestovali aj odolnosť pancierových palúb z vítkovickej ocele lietadlových lodí Royal Navy, ktoré sprevádzali konvoje na Maltu...
Polomaketa nemeckého strmhlavého bombardéra klasickej celobalzovej konštrukcie na pohon dvojtaktným benzínovým motorom 50 – 60 ccm alebo elektromotorom triedy AXI 5345 napájaným z 12S LiPo akumulátora. Veľká Stuka je ideálnym projektom pre modelárov, ktorí majú už skúsenosti s veľkými modelmi na pohon motormi 30 – 50 ccm a chcú sa pustiť do lietania s väčšími a zložitejšími maketami strojov s vyšším plošným zaťažením. Vďaka vysokému stupňu „predzostavenia“ možno dokončiť modelu celkom rýchlo a ľahko – samozrejme, vzhľadom na veľkosť modelu a zložitosť palubnej elektroniky to nie je projekt pre zelenáčov.
Trup je klasickej konštrukcie z balzy a ľahkej preglejky s odnímateľným laminátovým krytom motora s charakteristickým „podbradkom“. Motor sa montuje v polohe hlavou dole na zodpovedajúce lôžka na preglejkovú motorovú prepážku, odporúčame použiť odpružené lôžka so silentblokmi. Priestor na servá smerovky, plynu a sýtiča sa nachádza v trupe nad krídlom; ľahký prístup zaisťuje odnímateľná horná časť trupu. Kabína je maketovo vybavená.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom má klasickú konštrukciu s celobalzovým tuhým poťahom. Polovice krídla sa nasúvajú z boku na rúrkovou duralovú spojku a zaisťujú skrutkami. Maketovo stvárnené krídelká a klapky typu „Junkersovo dvojité krídlo“ sú ovládané nezávisle tromi pármi serv s krátkymi priamymi drôtovými tiahlami.
Chvostové plochy sú klasickej celobalzovej konštrukcie. Servá výškovky sú uložené vo vodorovnom stabilizátore; smerovka je ovládaná lankovým náhonom pomocou serva nainštalovaného v trupe.
Podvozok s riaditeľnou drôtovou ostrohou zapojenou so smerovkou má odpružené hlavné nohy s laminátovými tvarovými krytmi kolies.
Celý model je potiahnutý špeciálnou polomatnou nažehľovacou fóliou s naznačenou panelážou vytvárajúcou veľmi realistický „vojnový“ farebný finiš, všetky laminátové diely sú nastriekané farbami odolnými voči účinkom paliva.
Na ovládanie modelu budete potrebovať aspoň 10-kanálovú počítačovú súpravu umožňujúcu nezávislé ovládanie krídielok a klapiek. Servá vyhovejú kvalitné silné štandardné s ťahom 8 – 10 kg.cm pre krídelká a klapky, miniservá s ťahom 5 – 7 kg.cm pre výškovku , servo s ťahom 15 – 20 kg.cm pre smerovku a bežné štandardné servá pre plyn a sýtič.
Stavebnica obsahuje: postavený a potiahnutý trup, nastriekaný laminátový kryt motora, postavené a potiahnuté krídla a chvostové plochy, odpružený podvozok, súpravu príslušenstva, kolesá a obrázkový návod
| Rozpätie [mm] | 2300 |
| Dĺžka [mm] | 1837 |
| Plocha krídla [dm2] | 90,2 |
| Hmotnosť [g] | 8600 – 8800 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, P, F(4) |
| Stavebná náročnosť | S2, S3 |
| Náročnosť pilotáže | P3, P4 |
Odporúčaný pohon a RC vybavenie:
| DLA Stuka | OS Stuka | |
| Motor | DLA 56 | OS GT60 |
| Vrtuľa | FOXY 22 x 8" | FOXY 23 x 10" |
| Nádrž (ccm) | 600 – 1000 | 600 – 1000 |
| Servá „High Voltage“ | 6x D645MW (F), 2x HS-7245MH (V), 1x D954SW (S), 2x D485HW (M, sýtič) | |
| RC súprava | min. 10 kanálov | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.