Prakticky hotový model školského motorového vetroňa s rozpätím 1400 mm z takmer nezničiteľnej extrudovanej polyolefínovej peny (EPO) so striedavým motorom, 20 A regulátorom a 4 servami. Ovládané sú kormidlo, výškovka a krídla.Zobraziť celý popis

Hoci si zachováva vonkajšie prvky pôvodného modelu BETA 1400, je BETA 1400 pod značkou KAVAN úplne nový model s mierne odlišnými rozmermi, novým profilom krídla, novým radovým motorom so sklopnou vrtuľou a oveľa prepracovanejším dizajnom. Nové formy a pokroky v technológii tvarovania penových plastov zabezpečujú, že všetky diely sú oveľa jemnejšie a presnejšie. BETA 1400 (odolný školský a výcvikový trenažér) je ideálny pre začínajúcich pilotov, ktorých prevedie od úvodného pristávacieho stripu až po základné akrobatické obraty a termické plachtenie. Rovnako poteší aj rekreačných víkendových letcov, pretože poskytuje kompaktný a ľahko prenosný model na maximálne pohodové lietanie.
BETA 1400 je školský a výcvikový motorový vetroň vyrobený z vysokoodolného extrudovaného polyolefínu EPO a poháňaný radovým motorom. Vďaka svojej koncepcii s motorom umiestneným na pylóne za krídlom veľmi dobre znáša hrubé zaobchádzanie a toleruje aj tvrdšie „šuchnutie“ nosom do rodnej hrudy, ktoré by v prípade klasických modelov s prívlačovým motorom viedlo minimálne k poškodeniu vrtule.
Trup s namontovaným invertorovým motorom (s otočným krytom, C2814-1400) uloženým v pilóne za krídlom so sklápacou vrtuľou, osadený regulátorom KAVAN R-20B a servami smerovky a výškovky GO-09 je vylisovaný z peny EPO s podlhovastými uhlíkovými výstuhami. Kryt kokpitu je odnímateľný pomocou magnetických uzáverov. Dvojdielne krídlo je tiež vylisované z peny EPO, krídla sú ovládané 2 servami GO-09 namontovanými v krídle s krátkymi priamymi drôtikmi. Polovice krídla sú spojené uhlíkovou rúrkovou spojkou a zaistené skrutkou na spodnej strane krídla. Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú vylisované z peny EPO a sú ovládané drôtovými lanami. Chladiť motor pomáha vstup chladiaceho vzduchu v nábežnej hrane pylónu, chladiaci vzduch prúdi kanálmi okolo krytu motora.
Príprava na let zahŕňa len zlepenie chvostových plôch (stredosekundovým lepidlom), osadenie polovíc krídla, pripojenie prijímača a pripojenie pohonnej batérie. Ovládacie prvky sú krídielka, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať aspoň štvorkanálovú RC súpravu, v ideálnom prípade budete potrebovať aspoň päťkanálovú počítačovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie oboch serv krídielok na jednoduché nastavenie diferenciácie ich odklonu alebo miešanie vo funkcii aerodynamickej brzdy. Ovládanie modelu si môžete ďalej spríjemniť naprogramovaním dvojitých alebo exponenciálnych výchyliek.
Na napájanie modelu BETA 1400 budete potrebovať trojčlánkový Li-Pol akumulátor 11,1 V s kapacitou 1600 – 2200 mAh a zaťažiteľnosťou aspoň 20C.
BETA 1400 je určená pre začiatočníkov, a ako vždy dodávame – pod dohľadom skúseného pilota, ako aj pre každého, kto si chce len tak pekne rekreačne lietať. Letové vlastnosti nie sú zložité. Model vás zoznámi s jeho plným ovládaním okolo všetkých troch osí a so správnym koordinovaným ovládaním smerovky, krídelok a výškovky. Tento zážitok si osvojíte hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojím prvým akrobatickým modelom alebo (polo)maketou akéhokoľvek druhu. Zmenou pomeru dĺžky pák na servách a kormidlách môžete nastaviť veľkosť výchyliek vo veľkom rozsahu. Začiatočník bude začínať s malými výchylkami, bezpečnými aj pri nadmernom „kormidlovaní“. Skúsený pilot nastaví veľké, umožňujúce aj trochu tej základnej „motorovej“ akrobacie – saltá, sudové výkruty, výkruty idú Bete celkom dobre! Výkon motora je dostatočný na veľmi živé stúpanie, napriek tomu model nie je preťažený, čo by mohlo byť problémom pre začínajúcich pilotov. BETA 1400 dokáže využiť aj nie príliš silnú termiku a na oblohe vydrží „celú večnosť“.
Súprava ARF obsahuje: trup vytvarovaný z EPO s namontovaným invertorovým motorom, sklopnou vrtuľou 7 x 6", regulátorom otáčok KAVAN R-20B a 2 servami, krídlo vytvarované z peny EPO s namontovanými 2 servami, chvostové plochy z EPO, uhlíkovú rúrkovú spojku krídla a podrobný návod na stavanie a lietanie.
Oznámenie
Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pri prevádzke bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (bežných modelov lietadiel, multikoptér, dronov), ktoré majú hmotnosť viac ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný snímač schopný akýmkoľvek spôsobom zachytávať osobné údaje, povinní sa zaregistrovať.
| Rozpätie [mm] | 1400 |
| Dĺžka [mm] | 966 |
| Hmotnosť [g] | 700 – 770 |
| Plocha krídla [dm2] | 24,5 |
| Ovládané funkcie | S, V ,K, M |
| Náročnosť konštrukcie | S1 |
| Náročnosť skladania | P1, P2 |
Hoci si zachováva vonkajšie prvky pôvodného modelu BETA 1400, je BETA 1400 pod značkou KAVAN úplne nový model s mierne odlišnými rozmermi, novým profilom krídla, novým radovým motorom so sklopnou vrtuľou a oveľa prepracovanejším dizajnom. Nové formy a pokroky v technológii tvarovania penových plastov zabezpečujú, že všetky diely sú oveľa jemnejšie a presnejšie. BETA 1400 (odolný školský a výcvikový trenažér) je ideálny pre začínajúcich pilotov, ktorých prevedie od úvodného pristávacieho stripu až po základné akrobatické obraty a termické plachtenie. Rovnako poteší aj rekreačných víkendových letcov, pretože poskytuje kompaktný a ľahko prenosný model na maximálne pohodové lietanie.
BETA 1400 je školský a výcvikový motorový vetroň vyrobený z vysokoodolného extrudovaného polyolefínu EPO a poháňaný radovým motorom. Vďaka svojej koncepcii s motorom umiestneným na pylóne za krídlom veľmi dobre znáša hrubé zaobchádzanie a toleruje aj tvrdšie „šuchnutie“ nosom do rodnej hrudy, ktoré by v prípade klasických modelov s prívlačovým motorom viedlo minimálne k poškodeniu vrtule.
Trup s namontovaným invertorovým motorom (s otočným krytom, C2814-1400) uloženým v pilóne za krídlom so sklápacou vrtuľou, osadený regulátorom KAVAN R-20B a servami smerovky a výškovky GO-09 je vylisovaný z peny EPO s podlhovastými uhlíkovými výstuhami. Kryt kokpitu je odnímateľný pomocou magnetických uzáverov. Dvojdielne krídlo je tiež vylisované z peny EPO, krídla sú ovládané 2 servami GO-09 namontovanými v krídle s krátkymi priamymi drôtikmi. Polovice krídla sú spojené uhlíkovou rúrkovou spojkou a zaistené skrutkou na spodnej strane krídla. Chvostové plochy v klasickom usporiadaní sú vylisované z peny EPO a sú ovládané drôtovými lanami. Chladiť motor pomáha vstup chladiaceho vzduchu v nábežnej hrane pylónu, chladiaci vzduch prúdi kanálmi okolo krytu motora.
Príprava na let zahŕňa len zlepenie chvostových plôch (stredosekundovým lepidlom), osadenie polovíc krídla, pripojenie prijímača a pripojenie pohonnej batérie. Ovládacie prvky sú krídielka, smerovka, výškovka a otáčky motora.
Na ovládanie modelu budete potrebovať aspoň štvorkanálovú RC súpravu, v ideálnom prípade budete potrebovať aspoň päťkanálovú počítačovú RC súpravu, ktorá umožňuje nezávislé ovládanie oboch serv krídielok na jednoduché nastavenie diferenciácie ich odklonu alebo miešanie vo funkcii aerodynamickej brzdy. Ovládanie modelu si môžete ďalej spríjemniť naprogramovaním dvojitých alebo exponenciálnych výchyliek.
Na napájanie modelu BETA 1400 budete potrebovať trojčlánkový Li-Pol akumulátor 11,1 V s kapacitou 1600 – 2200 mAh a zaťažiteľnosťou aspoň 20C.
BETA 1400 je určená pre začiatočníkov, a ako vždy dodávame – pod dohľadom skúseného pilota, ako aj pre každého, kto si chce len tak pekne rekreačne lietať. Letové vlastnosti nie sú zložité. Model vás zoznámi s jeho plným ovládaním okolo všetkých troch osí a so správnym koordinovaným ovládaním smerovky, krídelok a výškovky. Tento zážitok si osvojíte hneď potom, čo sa pustíte do lietania so svojím prvým akrobatickým modelom alebo (polo)maketou akéhokoľvek druhu. Zmenou pomeru dĺžky pák na servách a kormidlách môžete nastaviť veľkosť výchyliek vo veľkom rozsahu. Začiatočník bude začínať s malými výchylkami, bezpečnými aj pri nadmernom „kormidlovaní“. Skúsený pilot nastaví veľké, umožňujúce aj trochu tej základnej „motorovej“ akrobacie – saltá, sudové výkruty, výkruty idú Bete celkom dobre! Výkon motora je dostatočný na veľmi živé stúpanie, napriek tomu model nie je preťažený, čo by mohlo byť problémom pre začínajúcich pilotov. BETA 1400 dokáže využiť aj nie príliš silnú termiku a na oblohe vydrží „celú večnosť“.
Súprava ARF obsahuje: trup vytvarovaný z EPO s namontovaným invertorovým motorom, sklopnou vrtuľou 7 x 6", regulátorom otáčok KAVAN R-20B a 2 servami, krídlo vytvarované z peny EPO s namontovanými 2 servami, chvostové plochy z EPO, uhlíkovú rúrkovú spojku krídla a podrobný návod na stavanie a lietanie.
Oznámenie
Podľa delegovaného nariadenia Komisie (EÚ) 2019/945 z 12. marca 2019 o bezpilotných systémoch a prevádzkovateľoch bezpilotných systémov z tretích krajín a vykonávacieho nariadenia Komisie (EÚ) 2019/947 z 24. mája 2019 o pravidlách a postupoch pri prevádzke bezpilotných lietadiel sú prevádzkovatelia a piloti bezpilotných lietajúcich prostriedkov (bežných modelov lietadiel, multikoptér, dronov), ktoré majú hmotnosť viac ako 250 g alebo nesú kameru alebo iný snímač schopný akýmkoľvek spôsobom zachytávať osobné údaje, povinní sa zaregistrovať.
| Rozpätie [mm] | 1400 |
| Dĺžka [mm] | 966 |
| Hmotnosť [g] | 700 – 770 |
| Plocha krídla [dm2] | 24,5 |
| Ovládané funkcie | S, V ,K, M |
| Náročnosť konštrukcie | S1 |
| Náročnosť skladania | P1, P2 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.