Vysoko výkonná súprava termického/motorového vetroňa s rozpätím 2540 mm pre 300-450W striedavý elektromotor. Veľmi ľahká klasická celobalsová konštrukcia z CNC vyrezávaných dielov, trup so sklolaminátovou gondolou a uhlíkovým chvostovým nosníkom. Ovládané krídielka, klapky, smerovka a výškovka. Stavebnica obsahuje diely trupu pre vetroňovú aj elektrickú verziu.Zobraziť celý popis

Starší výrobcovia plachiet hovorili, že správny model začína od rozpätia dva a pol metra alebo 100 palcov...Pri modeli Cumulem 100 sa ľahko presvedčíte, že mali úplnú pravdu!
Výkonný termický vetroň je jedným z najprínosnejších strojov v hangári rekreačného modelára - nič sa nevyrovná pokojným relaxačným letom v miernych podmienkach, krúženie v termike pod mrakmi, tiché lietanie v podvečernom pokoji, keď si môžete sadnúť a pozorovať, ako váš elegantný model letí takmer sám... CUMUL 100 však dokáže oveľa viac - vďaka plne mechanizovanému krídlu s krídlami a klapkami sa môžete baviť jeho nastavovaním a naplno využívať výhody vašej počítačovej RC súpravy. Letové režimy na zvýšenie prieniku pri hľadaní termiky alebo na zvýšenie vztlaku pri krúžení v stúpavom prúde, úžasne účinná motýľová brzda na pristátie na "päťku" - to je len niekoľko spôsobov, ako si lietanie s Cumulusom 100 naozaj užiť. A ak máte súťažného ducha, CUMUL 100 spĺňa pravidlá medzinárodnej kategórie FAI F5J alebo národných tried RCEP/RCEN/RCEV.
CUMUL 100 bol navrhnutý a vyrobený v Českej republike.
Stavebnica je vysokovýkonný termický vetroň klasickej veľmi ľahkej celobalzovej konštrukcie v rozptylovom prevedení, ktorý je možné ľahko upraviť aj na pohon striedavým elektromotorom triedy KAVAN C2836/AXI 2217. CUMUL 100 je ideálnym projektom pre modelára, ktorý si chce postaviť naozaj výkonný model pre rekreačné a súťažné lietanie. Vďaka premyslenej konštrukcii s CNC vyrezávanými dielmi s výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako dieliky skladačky, je stavba veľmi rýchla a jednoduchá. S Cumulem 100 sa nestratíte ani v kategórii F5J, ani v rôznych "enduro" triedach. Stavebnica obsahuje trupové diely pre čistý vetroň aj elektrolet. Stavba je rýchla a nie príliš náročná - CUMUL 100 je ešte pomerne jednoduchý model, ale nie je pre začiatočníkov.
Prednú časť trupu tvorí laminátová gondola s odnímateľným krytom pre dokonalý prístup k servám smerovky a výškovky uloženým v preglejkovom lôžku, prijímač a alebo motor, regulátor a pohonný akumulátor. Na jednoduchú úpravu gondoly pre inštaláciu elektromotora stavebnica obsahuje preglejkový prípravok na odrezanie špičky trupu. Chvostovú časť trupu tvorí nosník z uhlíkovej rúrky s vlepeným pylónom s ľahkým preglejkovým jadrom obloženým balzou na upevnenie vodorovnej chvostovej plochy. Stavebnica obsahuje aj nastaviteľný vlečný hák.
Trojdielne krídlo s profilom AG 40-42 je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a pevným poťahom torznej skrinky. Hlavný nosník je vyrobený zo smrekových pásov s balzovým stojanom, čo zaručuje vysokú pevnosť kostry pri veľmi nízkej hmotnosti. Uši s elegantnými krídlami sú k centroplánu pripevnené uhlíkovými spojkami a duralovými vymedzovacími kolíkmi. Klapky a krídielka sú ovládané nezávisle štyrmi servami pomocou krátkych drôtených tiahiel. Krídlo je k trupu pripevnené dvoma plastovými skrutkami.
Povrchy sú doskové lepené z CNC vyrezávaných balzových dielov. Vodorovná chvostová plocha je odnímateľná pre ľahkú prepravu; upevňuje sa pomocou 2 plastových skrutiek. Kormidlá sú ovládané drôtovými lanami.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou - napr. priehľadnou fóliou KAVAN alebo Oracover® na čisto rekreačné lietanie; ak staviate súťažný stroj, uprednostnite ľahšiu fóliu Oralight® alebo podobné materiály.
Na ovládanie modelu budete potrebovať minimálne sedemkanálovú RC súpravu. Na rekreačné lietanie vám postačí kvalitné mikroservo s hmotnosťou 15-20 g, kovovými prevodmi a ťahom aspoň 2,5 kg.cm; pre športové a súťažné lietanie by ste nemali váhať s inštaláciou silných a rýchlych mikroserv, ako sú KAVAN GO-1023MG pre krídla a klapky a KAVAN GO-1020MG/GO-1021MG pre smerovku a výškovku (lôžka dodávané v súprave sú pre tieto servá "šité na mieru").
Na napájanie palubnej elektroniky súťažného vetroňa je ideálny dvojčlánok LiPo s kapacitou 800-1000 mAh.
Na napájanie elektrickej verzie budete potrebovať striedavý elektromotor s výkonom 300-450 W a priemerom 28 mm; naše prototypy lietajú s motormi KAVAN C2836-1120 a KAVAN PRO 2836-1050 s vrtuľami 10x6" s vrtuľami;32 mm vrtuľovým kužeľom a regulátormi KAVAN R-40SB Plus alebo KAVAN PRO-40SB s 3S LiPo 11,1 V 750-850 mAh akumulátormi s nosnosťou minimálne 30C pre rekreačné a 40C pre súťažné lietanie.
Stavebnica obsahuje: CNC vyrezávané balzové a preglejkové diely, nosníky a balzové tvrdé poťahové dosky, laminátovú trupovú gondolu, uhlíkový rúrkový chvostový nosník, sadu príslušenstva, hárok samolepiacich obtlačkov, stavebný plán v mierke 1:1 a návod.
| Šírka [mm] | 2540 |
| Dĺžka [mm] | 1435 |
| Hmotnosť od [g] | 750 |
| Vlastnosti | S,V,K(2),M,F(2) |
| Zostaviteľnosť | S2 |
| Pilotovateľnosť | P1 |
Starší výrobcovia plachiet hovorili, že správny model začína od rozpätia dva a pol metra alebo 100 palcov...Pri modeli Cumulem 100 sa ľahko presvedčíte, že mali úplnú pravdu!
Výkonný termický vetroň je jedným z najprínosnejších strojov v hangári rekreačného modelára - nič sa nevyrovná pokojným relaxačným letom v miernych podmienkach, krúženie v termike pod mrakmi, tiché lietanie v podvečernom pokoji, keď si môžete sadnúť a pozorovať, ako váš elegantný model letí takmer sám... CUMUL 100 však dokáže oveľa viac - vďaka plne mechanizovanému krídlu s krídlami a klapkami sa môžete baviť jeho nastavovaním a naplno využívať výhody vašej počítačovej RC súpravy. Letové režimy na zvýšenie prieniku pri hľadaní termiky alebo na zvýšenie vztlaku pri krúžení v stúpavom prúde, úžasne účinná motýľová brzda na pristátie na "päťku" - to je len niekoľko spôsobov, ako si lietanie s Cumulusom 100 naozaj užiť. A ak máte súťažného ducha, CUMUL 100 spĺňa pravidlá medzinárodnej kategórie FAI F5J alebo národných tried RCEP/RCEN/RCEV.
CUMUL 100 bol navrhnutý a vyrobený v Českej republike.
Stavebnica je vysokovýkonný termický vetroň klasickej veľmi ľahkej celobalzovej konštrukcie v rozptylovom prevedení, ktorý je možné ľahko upraviť aj na pohon striedavým elektromotorom triedy KAVAN C2836/AXI 2217. CUMUL 100 je ideálnym projektom pre modelára, ktorý si chce postaviť naozaj výkonný model pre rekreačné a súťažné lietanie. Vďaka premyslenej konštrukcii s CNC vyrezávanými dielmi s výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako dieliky skladačky, je stavba veľmi rýchla a jednoduchá. S Cumulem 100 sa nestratíte ani v kategórii F5J, ani v rôznych "enduro" triedach. Stavebnica obsahuje trupové diely pre čistý vetroň aj elektrolet. Stavba je rýchla a nie príliš náročná - CUMUL 100 je ešte pomerne jednoduchý model, ale nie je pre začiatočníkov.
Prednú časť trupu tvorí laminátová gondola s odnímateľným krytom pre dokonalý prístup k servám smerovky a výškovky uloženým v preglejkovom lôžku, prijímač a alebo motor, regulátor a pohonný akumulátor. Na jednoduchú úpravu gondoly pre inštaláciu elektromotora stavebnica obsahuje preglejkový prípravok na odrezanie špičky trupu. Chvostovú časť trupu tvorí nosník z uhlíkovej rúrky s vlepeným pylónom s ľahkým preglejkovým jadrom obloženým balzou na upevnenie vodorovnej chvostovej plochy. Stavebnica obsahuje aj nastaviteľný vlečný hák.
Trojdielne krídlo s profilom AG 40-42 je klasickej konštrukcie s balzovými rebrami a pevným poťahom torznej skrinky. Hlavný nosník je vyrobený zo smrekových pásov s balzovým stojanom, čo zaručuje vysokú pevnosť kostry pri veľmi nízkej hmotnosti. Uši s elegantnými krídlami sú k centroplánu pripevnené uhlíkovými spojkami a duralovými vymedzovacími kolíkmi. Klapky a krídielka sú ovládané nezávisle štyrmi servami pomocou krátkych drôtených tiahiel. Krídlo je k trupu pripevnené dvoma plastovými skrutkami.
Povrchy sú doskové lepené z CNC vyrezávaných balzových dielov. Vodorovná chvostová plocha je odnímateľná pre ľahkú prepravu; upevňuje sa pomocou 2 plastových skrutiek. Kormidlá sú ovládané drôtovými lanami.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou - napr. priehľadnou fóliou KAVAN alebo Oracover® na čisto rekreačné lietanie; ak staviate súťažný stroj, uprednostnite ľahšiu fóliu Oralight® alebo podobné materiály.
Na ovládanie modelu budete potrebovať minimálne sedemkanálovú RC súpravu. Na rekreačné lietanie vám postačí kvalitné mikroservo s hmotnosťou 15-20 g, kovovými prevodmi a ťahom aspoň 2,5 kg.cm; pre športové a súťažné lietanie by ste nemali váhať s inštaláciou silných a rýchlych mikroserv, ako sú KAVAN GO-1023MG pre krídla a klapky a KAVAN GO-1020MG/GO-1021MG pre smerovku a výškovku (lôžka dodávané v súprave sú pre tieto servá "šité na mieru").
Na napájanie palubnej elektroniky súťažného vetroňa je ideálny dvojčlánok LiPo s kapacitou 800-1000 mAh.
Na napájanie elektrickej verzie budete potrebovať striedavý elektromotor s výkonom 300-450 W a priemerom 28 mm; naše prototypy lietajú s motormi KAVAN C2836-1120 a KAVAN PRO 2836-1050 s vrtuľami 10x6" s vrtuľami;32 mm vrtuľovým kužeľom a regulátormi KAVAN R-40SB Plus alebo KAVAN PRO-40SB s 3S LiPo 11,1 V 750-850 mAh akumulátormi s nosnosťou minimálne 30C pre rekreačné a 40C pre súťažné lietanie.
Stavebnica obsahuje: CNC vyrezávané balzové a preglejkové diely, nosníky a balzové tvrdé poťahové dosky, laminátovú trupovú gondolu, uhlíkový rúrkový chvostový nosník, sadu príslušenstva, hárok samolepiacich obtlačkov, stavebný plán v mierke 1:1 a návod.
| Šírka [mm] | 2540 |
| Dĺžka [mm] | 1435 |
| Hmotnosť od [g] | 750 |
| Vlastnosti | S,V,K(2),M,F(2) |
| Zostaviteľnosť | S2 |
| Pilotovateľnosť | P1 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.