ARF súprava polomakety športového tryskového lietadla z penového EPP s 90 mm dúchadlom so striedavým motorom, 80 A regulátorom, 8 A UBEC, servami a elektrickým zaťahovacím podvozkom. Na napájanie je potrebný 6S LiPo 5000 mAh akumulátor.Zobraziť celý popis

Športový „tryskáč“ Viper pôvodne vznikol v 90. rokoch minulého storočia ako amatérsky stroj poháňaný tlačným piestovým motorom s mnoholistou vrtuľou. Pretože však tvorcom stále chýbal dostatočný ťah, dospelo sa v roku 2005 po niekoľkých prestavbách a skúškach rôznych prúdových motorov k výrobe modelu poháňaného motorom General Electric J85, s ktorým boli už bratia Hanchetteovci spokojní. Aby nie, J85 poháňa napríklad ľahký stíhací Northrop F-5 alebo bojovú Cessnu A-37 Dragonfly! Pokiaľ nemáte cca 650 000 dolárov na zakúpenie „dospelej“ stavebnice a voľných 3500 hodín na stavbu, môžete to skúsiť s našou ARF súpravou, ktorú budete mať na let pripravenú za čas, ktorý zaberie nabitie pohonného akumulátora! Malý Viper síce nebude nadzvukový, ale na nejakých 150 – 170 km/h to vytiahnete bez problémov.
Polomaketa amerického športového prúdového lietadla z penového EPP poháňaná dúchadlom s priemerom 90 mm so striedavým motorom. Model je určený pre skúsenejšieho pilota, ktorý už spoľahlivo zvláda lietanie s bežnými akrobatickými modelmi.
Trup modelu je vyhotovený z penového EPP lisovaného do negatívnej formy. Dúchadlo s priemerom 90 mm je umiestnené v zadnej časti trupu, prístup k nemu získate po sňatí krytu na spodnej strane upevneného 2 skrutkami. Dúchadlo poháňa striedavý motor BL3541-1450 s regulátorom Hobbywing 80 Opto. Na napájanie palubnej elektroniky je nainštalovaný UBEC stabilizátor napájania Hobbywing so zaťažiteľnosťou 8 A. Elektronika a pohonný 6S LiPo akumulátor sú uložené v priestore kabíny pod rozmerným odnímacím krytom. V zadnej časti kabíny je umiestnená zapojovacia doska elektroniky, do ktorej sú privedené káble serv chvostových plôch, riadenie prednej nohy a káblové zväzky od serv v poloviciach krídla. Z dosky sú vyvedené jednotlivé servokáble na zapojenie do vášho prijímača. V prednej časti kabíny nájdete elektronický sekvencér ovládajúci zaťahovanie podvozka.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom a elegantnými wingletmi spájané uhlíkovou rúrkovou spojkou je tiež z penového EPP. Krídelká a štrbinové vztlakové klapky sú ovládané krátkymi priamymi ťahadlami s guľovými čapmi dvoma pármi serv upevnenými na ľahko demontovateľné plastové krytky. Pod plastovými krytkami na nábežnej hrane krídla sú nainštalované LED pozičné svetlá. Káble všetkých serv a zaťahovacieho podvozka sú pre jednoduchosť zvedené do káblového zväzku zakončeného jedným multikonektorom, ktorý sa po upevnení krídla na trup zapojí do zapojovacej dosky v trupe.
Chvostové plochy jsú z penového EPP, k trupu sa upevňujú skrutkami. Na ovládanie kormidiel slúžia servá umiestnené v kýlovke, resp. vo vodorovnom stabilizátore upevnené na ľahko demontovateľné plastové krytky.
Podvozok je trojkolesový elektrický zaťahovací s odpruženými duralovými nohami. Kryty podvozka sú ovládané zvláštnymi servami, činnosť podvozka je riadená elektronickým sekvencérom zaisťujúcim maketové fungovanie – napr. pri hlavných nohách v krídle sa najprv otvorí kryt kolesa, potom sa noha vysunie alebo zasunie a nakoniec sa opäť uzavrie kryt kolesa. Predná noha je riadená zvláštnym servom zapojeným do kanála smerovky.
Všetky servá sú digitálne 9 g s kovovými prevodmi.
Na ovládanie modelu budete potrebovať aspoň šesťkanálovú RC súpravu, pokiaľ model ponecháte v predvolenom nastavení, keď sú obe servá krídielok, klapiek a polovíc výškovky zapojené (prostredníctvom zapojovacej dosky elektroniky) do jedného kanála prijímača. Pokiaľ budete chcieť zachovať nezávislé ovládanie serv týchto funkcií, budete potrebovať aspoň deväťkanálovú RC súpravu.
Ako pohonný akumulátor budete potrebovať LiPo šesťčlánok 22,2 V 5000 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30 C. Regulátor v modeli je opatrený konektorom EC5 (PELIKAN DANIEL #7956/7957).
ARF súprava obsahuje: Trup z penového EPP s nainštalovaným dúchadlom, striedavým motorom, regulátorom, UBEC stabilizátorom napájania, elektricky zaťahovanou prednou nohou a 2 servami, krídlo z EPP s nainštalovanými servami krídielok, klapiek, elektricky zaťahovaným podvozkom a 2 servami krytu z EPP s nainštalovanými servami, spojku krídla, súpravu skrutiek a návod.
| Rozpätie [mm] | 1450 |
| Dĺžka [mm] | 1274 |
| Hmotnosť [g] | 3050 |
| Plocha krídla [dm2] | 32 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, P(3), F(2), predná noha |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2, P3 |
Pohon a RC vybavenie:
| Motor | BL3541-1450* |
| Regulátor | striedavý Hobbywing 80 A Opto* |
| Dúchadlo | 90 mm, 11 listov* |
| Akumulátor | FOXY G2 22,2 V 5000 mAh |
| Servo | 11x mikro S009 digitálne* |
| RC súprava | min. 6 kanálov |
| * Súčasť ARF súpravy | |
Športový „tryskáč“ Viper pôvodne vznikol v 90. rokoch minulého storočia ako amatérsky stroj poháňaný tlačným piestovým motorom s mnoholistou vrtuľou. Pretože však tvorcom stále chýbal dostatočný ťah, dospelo sa v roku 2005 po niekoľkých prestavbách a skúškach rôznych prúdových motorov k výrobe modelu poháňaného motorom General Electric J85, s ktorým boli už bratia Hanchetteovci spokojní. Aby nie, J85 poháňa napríklad ľahký stíhací Northrop F-5 alebo bojovú Cessnu A-37 Dragonfly! Pokiaľ nemáte cca 650 000 dolárov na zakúpenie „dospelej“ stavebnice a voľných 3500 hodín na stavbu, môžete to skúsiť s našou ARF súpravou, ktorú budete mať na let pripravenú za čas, ktorý zaberie nabitie pohonného akumulátora! Malý Viper síce nebude nadzvukový, ale na nejakých 150 – 170 km/h to vytiahnete bez problémov.
Polomaketa amerického športového prúdového lietadla z penového EPP poháňaná dúchadlom s priemerom 90 mm so striedavým motorom. Model je určený pre skúsenejšieho pilota, ktorý už spoľahlivo zvláda lietanie s bežnými akrobatickými modelmi.
Trup modelu je vyhotovený z penového EPP lisovaného do negatívnej formy. Dúchadlo s priemerom 90 mm je umiestnené v zadnej časti trupu, prístup k nemu získate po sňatí krytu na spodnej strane upevneného 2 skrutkami. Dúchadlo poháňa striedavý motor BL3541-1450 s regulátorom Hobbywing 80 Opto. Na napájanie palubnej elektroniky je nainštalovaný UBEC stabilizátor napájania Hobbywing so zaťažiteľnosťou 8 A. Elektronika a pohonný 6S LiPo akumulátor sú uložené v priestore kabíny pod rozmerným odnímacím krytom. V zadnej časti kabíny je umiestnená zapojovacia doska elektroniky, do ktorej sú privedené káble serv chvostových plôch, riadenie prednej nohy a káblové zväzky od serv v poloviciach krídla. Z dosky sú vyvedené jednotlivé servokáble na zapojenie do vášho prijímača. V prednej časti kabíny nájdete elektronický sekvencér ovládajúci zaťahovanie podvozka.
Dvojdielne krídlo s polosúmerným profilom a elegantnými wingletmi spájané uhlíkovou rúrkovou spojkou je tiež z penového EPP. Krídelká a štrbinové vztlakové klapky sú ovládané krátkymi priamymi ťahadlami s guľovými čapmi dvoma pármi serv upevnenými na ľahko demontovateľné plastové krytky. Pod plastovými krytkami na nábežnej hrane krídla sú nainštalované LED pozičné svetlá. Káble všetkých serv a zaťahovacieho podvozka sú pre jednoduchosť zvedené do káblového zväzku zakončeného jedným multikonektorom, ktorý sa po upevnení krídla na trup zapojí do zapojovacej dosky v trupe.
Chvostové plochy jsú z penového EPP, k trupu sa upevňujú skrutkami. Na ovládanie kormidiel slúžia servá umiestnené v kýlovke, resp. vo vodorovnom stabilizátore upevnené na ľahko demontovateľné plastové krytky.
Podvozok je trojkolesový elektrický zaťahovací s odpruženými duralovými nohami. Kryty podvozka sú ovládané zvláštnymi servami, činnosť podvozka je riadená elektronickým sekvencérom zaisťujúcim maketové fungovanie – napr. pri hlavných nohách v krídle sa najprv otvorí kryt kolesa, potom sa noha vysunie alebo zasunie a nakoniec sa opäť uzavrie kryt kolesa. Predná noha je riadená zvláštnym servom zapojeným do kanála smerovky.
Všetky servá sú digitálne 9 g s kovovými prevodmi.
Na ovládanie modelu budete potrebovať aspoň šesťkanálovú RC súpravu, pokiaľ model ponecháte v predvolenom nastavení, keď sú obe servá krídielok, klapiek a polovíc výškovky zapojené (prostredníctvom zapojovacej dosky elektroniky) do jedného kanála prijímača. Pokiaľ budete chcieť zachovať nezávislé ovládanie serv týchto funkcií, budete potrebovať aspoň deväťkanálovú RC súpravu.
Ako pohonný akumulátor budete potrebovať LiPo šesťčlánok 22,2 V 5000 mAh so zaťažiteľnosťou aspoň 30 C. Regulátor v modeli je opatrený konektorom EC5 (PELIKAN DANIEL #7956/7957).
ARF súprava obsahuje: Trup z penového EPP s nainštalovaným dúchadlom, striedavým motorom, regulátorom, UBEC stabilizátorom napájania, elektricky zaťahovanou prednou nohou a 2 servami, krídlo z EPP s nainštalovanými servami krídielok, klapiek, elektricky zaťahovaným podvozkom a 2 servami krytu z EPP s nainštalovanými servami, spojku krídla, súpravu skrutiek a návod.
| Rozpätie [mm] | 1450 |
| Dĺžka [mm] | 1274 |
| Hmotnosť [g] | 3050 |
| Plocha krídla [dm2] | 32 |
| Ovládané funkcie | S, V(2), K(2), M, P(3), F(2), predná noha |
| Stavebná náročnosť | S1 |
| Náročnosť pilotáže | P2, P3 |
Pohon a RC vybavenie:
| Motor | BL3541-1450* |
| Regulátor | striedavý Hobbywing 80 A Opto* |
| Dúchadlo | 90 mm, 11 listov* |
| Akumulátor | FOXY G2 22,2 V 5000 mAh |
| Servo | 11x mikro S009 digitálne* |
| RC súprava | min. 6 kanálov |
| * Súčasť ARF súpravy | |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.