Stavebnica vysokovýkonného termického vetroňa/motorového vetroňa s rozpätím 1995 mm na pohon 150 – 200 W striedavým elektromotorom s motýlikovými chvostovými plochami. Veľmi ľahká a klasická celobalzová konštrukcia, trup s gondolou z balzy a ľahkej preglejky s uhlíkovým chvostovým nosníkom. Poťah transparentnou nažehľovacou fóliou. Ovládané sú smerovka, výškovka a aerodynamická brzda. Stavebnica obsahuje diely trupu pre verziu klasického vetroňa aj motorového vetroňa.Zobraziť celý popis

Dvojmetrový termický vetroň patrí v hangári rekreačného modelára k tým najvďačnejším strojom – nič sa nevyrovná pokojným relaxačným letom za miernych podmienok, krúženiu v termike pod obláčikmi a podvečernému poletovaniu. V súčasnosti navyše majú „dvojmetrovky“ s ovládanou smerovkou, výškovkou a aerodynamickou brzdou svoju špeciálnu súťažnú kategóriu, v ktorej nejde o život, ale o spoločné lietanie s podobne naladenými modelármi. Je tu aj kategória F5-RES pre dvojmetrové vetrone s elektrickým pohonom.
„Dvojmetrovky“ sú tiež ideálne pre každého, kto chce stavať modely sám, klasickým spôsobom z balzy, preglejky a smrekových nosníkov. Stavanie ide rýchlo – MIRAI V je z hľadiska stavania stále celkom jednoduchý model, ale nie je určený pre úplné začiatočníkov.
Model MIRAI V bol skonštruovaný a vyrába sa v Českej republike.
Stavebnica vysokovýkonného termického vetroňa s klasickou a veľmi ľahkou celobalzovou konštrukciou v rozsype, ktorý môžete ľahko upraviť na pohon 150 – 200 W striedavým elektromotorom. MIRAI V je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý si chcú postaviť skutočne výkonný model na súťažné alebo rekreačné lietanie. Vďaka premyslenej konštrukcii s CNC vyrezávanými dielmi opatrenými výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako diely puzzle skladačky, ide stavanie veľmi rýchlo a ľahko. MIRAI V je „súťažný plnokrvník“, s ktorým môžete úspešne bojovať o miesta „na debne“ v kategórii F3-RES alebo F5-RES. Stavebnica obsahuje diely trupu pre klasický aj motorový vetroň.
Prednú časť trupu tvorí gondola z balzy a ľahkej preglejky, jeho jadro tvorí jednoduchá „debničková“ konštrukcia s balzovými bočnicami a preglejkovými prehriadkmi. V prípade vetroňa sa priestor na servá smerovky a výškovky nachádza v trupe pod odnímateľným bočným krytom s magnetickým uzáverom, v prípade motorového vetroňa sa servá umiestňujú do priestoru pod krídlom. Chvostovú časť trupu tvorí nosník z uhlíkovej rúrky s vlepeným pylónom s jadrom z ľahkej preglejky plátovaným balzou na upevnenie vodorovnej chvostovej plochy. Vetroňová verzia má tiež uhlíkovú rúrku v priestore pod krídlom, do ktorej môžete ľahko umiestňovať dodatočnú záťaž na zvýšenie prenikavosti.
Trojdielne krídlo so špeciálnym profilom HB RES má klasickú konštrukciu s balzovými rebrami a tuhým poťahom torznej skrine na centropláne. Hlavný nosník je tvorený pásnicami zo smrekových líšt s balzovou stojinou, čo zaručuje vysokú pevnosť kostry pri veľmi nízkej hmotnosti. Uši s elegantnými wingletmi sa k centroplánu pripájajú uhlíkovými spojkami a bukovými kolíkmi s magnetmi ako poistkami. V centropláne je umiestnená dvojdielna a výklopná aerodynamická brzda – tú odporúčame nevynechať, najmä ak staviate „čistý“ vetroň. Ovláda sa jedným servom prostredníctvom torzného náhonu z uhlíkovej tyčky s laminátovými pákami. K trupu sa krídlo upevňuje plastovou skrutkou.
Motýlikové chvostové plochy sú doskové a lepené z CNC vyrezávaných balsových dielov. Na ľahkú prepravu sú odnímateľné, po nasunutí na uhlíkové vodiace tyčky sa upevňujú laminátovými západkami. Kormidlá sú ovládané drôtovými lanovodmi.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou – napr. transparentným Oracoverom na rýdzo rekreačné lietanie. Pokiaľ staviate súťažný stroj, prednosť má ľahšia fólia Oralite, Vlies alebo podobné materiály.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej trojkanálovú RC súpravu (pre čistý vetroň bez bŕzd stačí dokonca len dvojkanálová). Servá sú bežné 9 – 15 g mikroservá s ťahom 1,5 – 2 kg.cm.
Na napájanie palubnej elektroniky súťažného stroja je ideálny NiMH štvorčlánok AAA ENELOOP 800 mAh.
Na pohon elektrickej verzie budete potrebovať 150 – 200 W striedavý elektromotor s priemerom 22 mm, 20 A regulátor, ako je KAVAN R-20B a 2S alebo 3S 450 mAh Li-Pol akumulátor.
Stavebnica obsahuje: CNC vyrezávané balzové a preglejkové diely, nosníky a balzové dosky na tuhý poťah, uhlíkový rúrkový chvostový nosník, súpravu príslušenstva, hárok samolepiacich obtlačkov, stavebný plán v mierke 1 : 1 a návod.
| Rozpätie [mm] | 1995 |
| Dĺžka [mm] | 1210 |
| Hmotnosť od [g] | 420 |
| Plocha krídla [dm2] | 36 |
| Ovládané funkcie | S, V, B |
| Stavebná náročnosť | S2 |
| Náročnosť pilotáže | P1 |
Dvojmetrový termický vetroň patrí v hangári rekreačného modelára k tým najvďačnejším strojom – nič sa nevyrovná pokojným relaxačným letom za miernych podmienok, krúženiu v termike pod obláčikmi a podvečernému poletovaniu. V súčasnosti navyše majú „dvojmetrovky“ s ovládanou smerovkou, výškovkou a aerodynamickou brzdou svoju špeciálnu súťažnú kategóriu, v ktorej nejde o život, ale o spoločné lietanie s podobne naladenými modelármi. Je tu aj kategória F5-RES pre dvojmetrové vetrone s elektrickým pohonom.
„Dvojmetrovky“ sú tiež ideálne pre každého, kto chce stavať modely sám, klasickým spôsobom z balzy, preglejky a smrekových nosníkov. Stavanie ide rýchlo – MIRAI V je z hľadiska stavania stále celkom jednoduchý model, ale nie je určený pre úplné začiatočníkov.
Model MIRAI V bol skonštruovaný a vyrába sa v Českej republike.
Stavebnica vysokovýkonného termického vetroňa s klasickou a veľmi ľahkou celobalzovou konštrukciou v rozsype, ktorý môžete ľahko upraviť na pohon 150 – 200 W striedavým elektromotorom. MIRAI V je ideálnym projektom pre modelárov, ktorý si chcú postaviť skutočne výkonný model na súťažné alebo rekreačné lietanie. Vďaka premyslenej konštrukcii s CNC vyrezávanými dielmi opatrenými výstupkami a zárezmi, ktoré do seba zapadajú ako diely puzzle skladačky, ide stavanie veľmi rýchlo a ľahko. MIRAI V je „súťažný plnokrvník“, s ktorým môžete úspešne bojovať o miesta „na debne“ v kategórii F3-RES alebo F5-RES. Stavebnica obsahuje diely trupu pre klasický aj motorový vetroň.
Prednú časť trupu tvorí gondola z balzy a ľahkej preglejky, jeho jadro tvorí jednoduchá „debničková“ konštrukcia s balzovými bočnicami a preglejkovými prehriadkmi. V prípade vetroňa sa priestor na servá smerovky a výškovky nachádza v trupe pod odnímateľným bočným krytom s magnetickým uzáverom, v prípade motorového vetroňa sa servá umiestňujú do priestoru pod krídlom. Chvostovú časť trupu tvorí nosník z uhlíkovej rúrky s vlepeným pylónom s jadrom z ľahkej preglejky plátovaným balzou na upevnenie vodorovnej chvostovej plochy. Vetroňová verzia má tiež uhlíkovú rúrku v priestore pod krídlom, do ktorej môžete ľahko umiestňovať dodatočnú záťaž na zvýšenie prenikavosti.
Trojdielne krídlo so špeciálnym profilom HB RES má klasickú konštrukciu s balzovými rebrami a tuhým poťahom torznej skrine na centropláne. Hlavný nosník je tvorený pásnicami zo smrekových líšt s balzovou stojinou, čo zaručuje vysokú pevnosť kostry pri veľmi nízkej hmotnosti. Uši s elegantnými wingletmi sa k centroplánu pripájajú uhlíkovými spojkami a bukovými kolíkmi s magnetmi ako poistkami. V centropláne je umiestnená dvojdielna a výklopná aerodynamická brzda – tú odporúčame nevynechať, najmä ak staviate „čistý“ vetroň. Ovláda sa jedným servom prostredníctvom torzného náhonu z uhlíkovej tyčky s laminátovými pákami. K trupu sa krídlo upevňuje plastovou skrutkou.
Motýlikové chvostové plochy sú doskové a lepené z CNC vyrezávaných balsových dielov. Na ľahkú prepravu sú odnímateľné, po nasunutí na uhlíkové vodiace tyčky sa upevňujú laminátovými západkami. Kormidlá sú ovládané drôtovými lanovodmi.
Model môžete potiahnuť nažehľovacou fóliou – napr. transparentným Oracoverom na rýdzo rekreačné lietanie. Pokiaľ staviate súťažný stroj, prednosť má ľahšia fólia Oralite, Vlies alebo podobné materiály.
Na ovládanie modelu budete potrebovať najmenej trojkanálovú RC súpravu (pre čistý vetroň bez bŕzd stačí dokonca len dvojkanálová). Servá sú bežné 9 – 15 g mikroservá s ťahom 1,5 – 2 kg.cm.
Na napájanie palubnej elektroniky súťažného stroja je ideálny NiMH štvorčlánok AAA ENELOOP 800 mAh.
Na pohon elektrickej verzie budete potrebovať 150 – 200 W striedavý elektromotor s priemerom 22 mm, 20 A regulátor, ako je KAVAN R-20B a 2S alebo 3S 450 mAh Li-Pol akumulátor.
Stavebnica obsahuje: CNC vyrezávané balzové a preglejkové diely, nosníky a balzové dosky na tuhý poťah, uhlíkový rúrkový chvostový nosník, súpravu príslušenstva, hárok samolepiacich obtlačkov, stavebný plán v mierke 1 : 1 a návod.
| Rozpätie [mm] | 1995 |
| Dĺžka [mm] | 1210 |
| Hmotnosť od [g] | 420 |
| Plocha krídla [dm2] | 36 |
| Ovládané funkcie | S, V, B |
| Stavebná náročnosť | S2 |
| Náročnosť pilotáže | P1 |
Hľadáte RC lietadlo vhodné pre deti alebo začiatočníkov. RC lietadlo RMT Redwings 498 je jedným z takýchto lietadiel a my sme pre vás otestovali, ako sa ovláda, ako dlho lieta a čo dokáže.
Tentoraz sme pre vás otestovali RC lietadlo Kavan Beta 1400. Pozrite si podrobnú recenziu legendárneho modelu v novom a vylepšenom kabáte.
Nechali sme otestovať lietadlo Sky King F959 úplným začiatočníkom. Ako to s najobľúbenejším RC lietadlom pre začiatočníkov zvládol?
Otestovali sme RC lietadlo Kavan 304TS TwinsShark. Prečítajte si podrobnú recenziu iabsolútne novinky polomakety 304TS TwinShark od značky Kavan.
Otestovali sme RC lietadlo Kavan Alpha 1500V2. Prečítajte si podrobnú recenziu inovovanej verzie legendárneho elektrovetroňa Alpha.
Nový e-shop, ale stále sme to my. Pozrite sa, čo vás na novom webe čaká, a poďte to s nami rozbehnúť ešte viac! Ideme v tom totiž spolu. A vy ste viac než len naši zákazníci. Ste naši parťáci.
Crawler RGT Shooter je veľmi výkonný a spoľahlivý expedičný špeciál, ktorý je aj vďaka pohonu 4X4 a striedavému elektromotoru určený hlavne na technickú jazdu v teréne.
RC auto RMT Dominator Monster v mierke 1 : 12 predstavuje atraktívnu voľbu pre začiatočníkov aj mierne pokročilých nadšencov RC modelov.
Záleží vám na budúcnosti? Nám áno. Pridajte sa k nám v ochrane planéty a začnite správnym triedením elektroodpadu a batérií. Je to jednoduchšie, ako si myslíte.
Tento model, v mierke 1:10, je nielen skvelým doplnkom do vašej zbierky, ale vďaka jeho funkciám a výborným jazdným vlastnostiam sa stáva naozaj všestranným terénnym vozidlom.
RC model, ktorý nezostarne. Aj tak by sa dal stručne popísať jeden z najpopulárnejších expedičných modelov súčasnosti – Traxxas TRX-4 Land Rover Defender. Omrknite jeho výbavu, konštrukčné riešenie a jazdné vlastnosti!
Dôvodom zvolávacej akcie je prítomnosť azbestu v obložení spojky alebo bŕzd pri autách so spaľovacími motormi. Zvolávacia akcia sa týka vybraných modelov áut. Viac sa dozviete v celom článku.
Svetoznáma značka RC modelov Losi sa venovala tri a pol roka vývoju RC motocyklu Losi Promoto-MX. Model sme nechali otestovať a prinášame vám exkluzívne informácie o tom, ako sa mu darilo v teréne.
Zaujíma vás, ako to dopadne, keď sa zapálený modelár pustí do stavby legendárneho automobilu MTX Tatra V8? Peter Kubička nám napísal, ako jeho stavba prebiehala. Čítajte ďalej, aby ste zistili, ako sa s takouto úlohou popasoval!
Ako sa riadi RC auto Traxxas Maxx Slash? Je naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje? Vyskúšali sme ho za vás a o naše dojmy sa s vami podelíme v našej recenzii.
Ochráni Safe bag RMT Models vaše batérie počas nabíjania, prenášania a skladovania? Testovali sme nielen to, ale aj to, aké batérie sa do nej zmestia a ako sa s ním manipuluje.